Obchodný rozhovor

Šachová partička v predajnom rozhovore.

Publikované v kategórii Obchodný rozhovor, Stratégie predaja od dňa 12. decembra 2011 2 komentáre
Šachová partička v predajnom rozhovore.

Cez víkend som hral šachy s mojim 7-ročným synom Oliverom. Hrá na svoj vek obstojne, ale uvedomil som si pri sledovaní jeho hry jednu dôležitú súvislosť s predajom. V čom sa už dá porovnávať predaj so šachmi? V stratégii. Stratégia je všeobecný zámer, postup, ako niečo zvládnuť. Všimol som si, že obaja máme v hre […]

Zobraziť článok »

Držte krok s klientom…

Publikované v kategórii Obchodný rozhovor od dňa 22. novembra 2011 8 komentárov
Držte krok s klientom…

Nedávno som sa stretol s jedným predajcom, ako zákazník. Všetko bolo v poriadku, až na jednu chybičku krásy. Obaja sme boli nastavení na iné tempo. Ak ste niekedy tancovali, je to taký pocit, ako keď váš partner vyjde z rytmu. Proste nesedí to. Každý človek uvažuje a komunikuje iným tempom. Aj zákazník, aj vy ako […]

Zobraziť článok »

Ako NEzačať obchodný rozhovor, ak vám je život milý…

Publikované v kategórii Noví zákazníci, Obchodný rozhovor od dňa 31. októbra 2011 16 komentárov
Ako NEzačať obchodný rozhovor, ak vám je život milý…

„Dobrý deň, ja som Peter Novák z firmy Skrutky a náradie. Rád by som vám ponúkol naše produkty, ktoré na Slovensku využíva už viac ako 250 firiem…“ Stoooooop! Človeče čo to trepete, ideme odznovu… Takto by som zareagoval, keby som bol režisérom. To bol totiž ten najhorší začiatok obchodného rozhovoru, aký môže obchodník urobiť. Prečo? Pretože ľudia neznášajú, […]

Zobraziť článok »

„Babka k babce, budú …“

Publikované v kategórii Obchodný rozhovor, Stratégie predaja od dňa 5. septembra 2011 5 komentárov
„Babka k babce, budú …“

Existuje jedna jednoduchá technika, pomocou ktorej môžete takmer okamžite zvýšiť obrat o 5-10%. Spomenul som si na ňu nedávno, keď som bol kupovať nový fotoaparát. Jej názov je „up-selling“. Vo voľnom preklade je to „navýšenie hodnoty nákupu predajom podobného výrobku z vyššej cenovej kategórie“. Čo to znamená v praxi? Napríklad: zákazník prejavil záujem  o fotoaparát […]

Zobraziť článok »

Čo zákazník naozaj chce (alebo ako nájsť presvedčivé predajné argumenty)?

Publikované v kategórii Obchodný rozhovor, Prezentovanie od dňa 1. augusta 2011 4 komentáre
Čo zákazník naozaj chce (alebo ako nájsť presvedčivé predajné argumenty)?

Dnes som hľadal na webe dovolenku v Chorvátsku. Našiel som jeden portál, ponúkajúci ubytovanie. Boli tam okienka na zadanie kritérií vyhľadávania-dátum príchodu a odchodu, druh ubytovania, doprava a ešte zopár ďalších. Ale naše rodinné kritériá tam chýbali! Tu som si uvedomil jeden dôležitý fakt ohľadne psychológie predaja: ako často si obchodník nahovára, že pozná potreby a […]

Zobraziť článok »

Zákon zotrvačnosti a predaj-čo majú spoločné?

Publikované v kategórii Obchodný rozhovor od dňa 11. júla 2011 1 Comment
Zákon zotrvačnosti a predaj-čo majú spoločné?

Existujú dva druhy konkurencie-zjavná a neviditeľná. Ktorá je pre obchodníka nebezpečnejšia? V prvom prípade je vašou konkurenciou každý, kto dokáže uspokojiť tie isté potreby zákazníka ako vy. Ak predávate kopírky, tak sú to iné firmy, ktoré predávajú kopírky. O nich v podstate viete a dajú sa očakávať. Druhý typ konkurencie je to, čo objavil a […]

Zobraziť článok »

Ako dlho si vás zákazník pamätá?

Publikované v kategórii Obchodný rozhovor od dňa 4. júla 2011 6 komentárov
Ako dlho si vás zákazník pamätá?

Stretnutia s niektorými ľuďmi si pamätáme aj roky. Na niektoré zabúdame už po pár minútach. Ako dlho si zákazníci pamätajú vašu návštevu?   Ideálne je zanechať zákazníka s dvoma druhmi myšlienok: 1. dali ste mu nový pohľad na vec (inak povedané „chrobáka do hlavy“) a uvažuje nad tým, že by sa mal vašim návrhom vážne […]

Zobraziť článok »

Dokážete zákazníkom čítať myšlienky?

Publikované v kategórii Námietky, Obchodný rozhovor od dňa 16. mája 2011 4 komentáre
Dokážete zákazníkom čítať myšlienky?

Čítať myšlienky možno nie, ale niektoré veci dokážete spoľahlivo predvídať. Napríklad námietky. Ak z desiatich zákazníkov sedem namieta napríklad na to, že značka vášho produktu nie je známa, dá sa očakávať, že aj z ďalšej desiatky zákazníkov to aspoň piati-šiesti povedia. Nepotrebujete na to žiaden špeciálny horoskop alebo kameň mudrcov. Je to proste štatistika. V […]

Zobraziť článok »

Kto drží počas predaja kormidlo v rukách?

Publikované v kategórii Obchodný rozhovor od dňa 26. apríla 2011 2 komentáre
Kto drží počas predaja kormidlo v rukách?

Ako som nedávno písal v článku o procese predaja, obchodný rozhovor má svoju štruktúru. Preto iba od vás bude záležať, či sa jednanie so zákazníkom bude vyvíjať podľa vášho scenára alebo podľa toho zákazníkovho. A čím viac rozhovor riadi zákazník, o to menšiu kontrolu máte nad výsledkom. Často to počas obchodného rozhovoru vyzerá nejako takto: […]

Zobraziť článok »

Viete sa „predať“ za 3 alebo menej sekúnd?

Publikované v kategórii Noví zákazníci, Obchodný rozhovor, Prezentovanie, Telefonovanie od dňa 27. decembra 2010 6 komentárov
Viete sa „predať“ za  3 alebo menej sekúnd?

Ak sa vás niekto opýta, čím sa zaoberáte, čo mu poviete? Ako mu niekoľkými slovami vysvetlíte podstatu vášho biznisu? Možno ste práve na nejakom spoločenskom podujatí. Dáte sa s niekým do debaty a on sa vás po chvíli opýta: „Čím sa zaoberáte?“. Čo mu poviete? Je celkom možné, že by to mohol byť váš potenciálny […]

Zobraziť článok »