Námietky

7 tipov ako si ľahšie poradiť s námietkami zákazníkov

Publikované v kategórii Námietky od dňa 24. januára 2019 1 Comment
7 tipov ako si ľahšie poradiť s námietkami zákazníkov

S námietkami sa v obchode stretávame často. Vytvárajú akúsi pomyselnú “bariéru” k vytúženým predajom. Aspoň si to myslíme. Ale aj keď by sa nám bez nich určite žilo lepšie, námietky tu proste boli, sú a budú 🙂 V skutočnosti problémom nie sú ani tak námietky ako také, ale to, čo a ako s nimi urobí […]

Zobraziť článok »

Ako postupovať pri obhajobe ceny?

Publikované v kategórii Námietky, Prezentovanie od dňa 11. októbra 2016 13 komentárov
Ako postupovať pri obhajobe ceny?

Situácia, kedy sa po prezentácii ponuky zákazníkovi zdá vaša cena privysoká, je vám asi dôverne známa 🙂 Prečo musíme tak často obhajovať cenu? Prečo ju zákazník jednoducho bez slov neakceptuje a nekúpi za cenu, ktorú pýtate? Prečo si naopak každý druhý zákazník pýta zľavu? Tak ako každý následok má svoju príčinu, aj táto situácia má niekde […]

Zobraziť článok »

Čo sa dialo na workshope o námietkach?

Publikované v kategórii Námietky od dňa 10. augusta 2016 žiadny komentár
Čo sa dialo na workshope o námietkach?

Koncom júla (28.7.2016) sa konal 1.letný worskhop pre predajcov na tému Sebaobrana pri námietkach. Spolu nás bolo 22 plus moja maličkosť 🙂   Užili sme si ho pod holým nebom v príjemnom prostredí parku reštaurácie ESO vo Vlčkovciach. Aj keď nám na pár minút cez obed zapršalo, nedali sme sa odradiť a počasie nakoniec pochopilo, […]

Zobraziť článok »

Ako riešiť námietky vzhľadom na ich načasovanie?

Publikované v kategórii Námietky od dňa 5. júla 2016 2 komentáre
Ako riešiť námietky vzhľadom na ich načasovanie?

Na námietky môžete naraziť v ktorejkoľvek fáze predaja. Niektoré prichádzajú už na začiatku – napríklad:“Nemám záujem” alebo “Pošlite mi najprv ponuku”. Iné zas počas alebo ku koncu obchodného jednania – napríklad pri snahe uzatvoriť obchod (“Ste drahí” alebo “Ešte si to rozmyslím”). Niektoré námietky (napríklad “Nemám záujem” ) vám však zákazník môže povedať aj na začiatku, aj na konci obchodného rozhovoru! Rozdiel je v tom, že […]

Zobraziť článok »

O steaku, telefonovaní a obchodníckej hluchote.

Publikované v kategórii Námietky, Telefonovanie od dňa 16. marca 2016 2 komentáre
O steaku, telefonovaní a obchodníckej hluchote.

Predstavte si, že ste v reštaurácii a pri objednávaní vám čašník odporúča:“Vyskúšajte špecialitu šéfkuchára – steak s čerstvými hríbikmi, hostia si ho veľmi pochvaľujú.”  Vaša reakcia:“Ďakujem, ja som vegetarián…” Čašník:“Dokonca je flambovaný pravým francúzskym koňakom!” A vy neviete, či ste dobre počuli… Tento príbeh je vymyslený. Ale niečo veľmi podobné som zažil počas jedného telefonátu začiatkom týždňa… Čo je to […]

Zobraziť článok »

Zákazník pred podpisom zmluvy náhle zmenil názor?

Publikované v kategórii Námietky, Psychológia predaja, Uzatváranie predaja od dňa 8. septembra 2014 2 komentáre
Zákazník pred podpisom zmluvy náhle zmenil názor?

V jednej diskusnej skupine na LinkedIn som náhodou natrafil na tému: “Už sa vám stalo, že sa zákazník tesne pred podpisom zmluvy nečakane rozhodol pre iného dodávateľa?” Pre obchodníka je to ako blesk z jasného neba – venovali ste tomu hodiny práce, zákazník vám dal svoj prísľub, už ste rátali aj s províziou a teraz je […]

Zobraziť článok »

Ako predchádzať námietkam?

Publikované v kategórii Námietky od dňa 15. júla 2014 5 komentárov
Ako predchádzať námietkam?

Jednoduchá technika, ako sa vyhnúť veľkej väčšine námietok zákazníkov. Nič nové pod slnkom, ale málo sa využíva… (video má necelé 2 minúty) Žiadna veda, treba to len vyskúšať… Držím vám palce pri prevencii námietok 🙂 (Video je z môjho vystúpenia na 1.podnikateľskom fóre, ktoré organizoval Business Connections Club, 10.6.14 Bratislava) ——————————————————–

Zobraziť článok »

Čo okrem námietok behá zákazníkovi hlavou, ale vám o tom nepovie?

Publikované v kategórii Námietky, Psychológia predaja od dňa 18. februára 2013 4 komentáre
Čo okrem námietok behá zákazníkovi hlavou, ale vám o tom nepovie?

Obchodníci mi často hovoria o námietkach svojich zákazníkov. Námietka je niečo, čo vám zákazník povie ako výhradu alebo nesúhlas voči vášmu návrhu alebo voči  nejakej jeho časti. Dôležité je vedieť, že vo chvíli, keď zákazník námietku povie, ide o prekážku ku kúpe. A je jedno, či je opodstatnená alebo nie… Čoho všetkého sa môžu týkať námietky? […]

Zobraziť článok »

Čo radí predajcom T.Kasza?

Publikované v kategórii Námietky, Obchodný rozhovor, Uzatváranie predaja od dňa 3. septembra 2012 žiadny komentár
Čo radí predajcom T.Kasza?

Prinášam Vám krátky rozhovor o predaji s maďarským expertom na predaj T.Kaszom: 1. Čo sa podľa Teba najviac zmenilo v predaji za posledných 10 rokov? Podstatná zmena je tá, že trh sa zmenil z dopytového na ponukový. Potreby výrobcov a obchodných firiem sa výrazne znížili, pretože tie najväčšie investície sa zrealizovali práve za posledných 10 […]

Zobraziť článok »

Oprávnená námietka je, keď…

Publikované v kategórii Námietky, Obchodný rozhovor, Uzatváranie predaja od dňa 28. februára 2012 13 komentárov
Oprávnená námietka je, keď…

Ak zákazník na niečo namieta, môže ísť o “nevinnú poznámku”, alebo sa jedná o oprávnenú (skutočnú) námietku. V skrátenom úryvku z knihy “Tajomstvá uzatvárania predaja” od T.Kaszu je návod ako postupovať: Oprávnenú námietku spoznáš podľa toho, že sa jej zákazník drží. Zvyčajne sa jedná o racionálnu a vierohodnú vec. Napríklad, keď s kúpou musí najprv […]

Zobraziť článok »