Telefonovanie

Ako znížiť riziko odmietnutia v obchodných telefonátoch?

Publikované v kategórii Noví zákazníci, Telefonovanie od dňa 22. mája 2018 žiadny komentár
Ako znížiť riziko odmietnutia v obchodných telefonátoch?

Pred časom mi od jedného čitateľa prišla žiadosť o radu: “Chcem e-mailom osloviť firmu X a ponúknuť im spoluprácu. Poradíte mi, ako to mám urobiť?” Predpokladám, že podobnú otázku riešite v hlave viacerí – je to totiž typická situácia, v ktorej sa dá ľahko naraziť. A to hneď viacerými spôsobmi. Na túto tému som síce písal už […]

Zobraziť článok »

Obchodníci, podpísali by ste sa pod tento list?

Publikované v kategórii Telefonovanie od dňa 4. mája 2018 1 Comment
Obchodníci, podpísali by ste sa pod tento list?

Za predajom je veľký kus psychológie. Ak obchodník nechce hrať na náhodu, mal by vedieť čo sa deje v hlave zákazníka. Vtedy budete vedieť, čo robiť aj nerobiť, aby ste nešli sami proti sebe. V e-maile od jedného môjho “kolegu” Tima Wackela som našiel “List od zákazníka”, ktorý je skvelým rýchlokurzom do zákazníckej psychológie. Autor […]

Zobraziť článok »

Ako “zohriať” kontakt pred prvým telefonátom?

Publikované v kategórii Telefonovanie od dňa 12. júla 2017 10 komentárov
Ako “zohriať” kontakt pred prvým telefonátom?

„Ďakujem, ale nemám záujem…“ – už vám to niekedy zákazník povedal do telefónu? Keď ako predajca telefonujete na studené konatkty, problémom nie je to, že by nechceli kupovať. Problémom je ich neochota komunikovať s vami. Akonáhle zistia, že volá predajca, spustí sa ich odmietací reflex a vy ani nestihnete poriadne vysvetliť ako by ste pre nich […]

Zobraziť článok »

Ako nepokaziť obchodný telefonát týmito 5 hlúpymi otázkami

Publikované v kategórii Telefonovanie od dňa 19. apríla 2017 4 komentáre
Ako nepokaziť obchodný telefonát týmito 5 hlúpymi otázkami

Pre mnohých obchodníkov je telefonát stále tým najdôležitejším nástrojom, ako osloviť nového zákazníka. Ak je to aj váš prípad a nechcete si zbytočne kaziť šance na dohodnuté stretnutie, radšej sa vyhnite nasledujúcim piatim otázkam. Nech vás nepomýli to, že tieto otázky boli v tradičnom prístupe k telefonovaniu niekedy dokonca odporúčané. Dnes je iná doba, preto […]

Zobraziť článok »

O steaku, telefonovaní a obchodníckej hluchote.

Publikované v kategórii Námietky, Telefonovanie od dňa 16. marca 2016 2 komentáre
O steaku, telefonovaní a obchodníckej hluchote.

Predstavte si, že ste v reštaurácii a pri objednávaní vám čašník odporúča:“Vyskúšajte špecialitu šéfkuchára – steak s čerstvými hríbikmi, hostia si ho veľmi pochvaľujú.”  Vaša reakcia:“Ďakujem, ja som vegetarián…” Čašník:“Dokonca je flambovaný pravým francúzskym koňakom!” A vy neviete, či ste dobre počuli… Tento príbeh je vymyslený. Ale niečo veľmi podobné som zažil počas jedného telefonátu začiatkom týždňa… Čo je to […]

Zobraziť článok »

Ako zvýšiť úspešnosť telefonátov?

Publikované v kategórii Telefonovanie od dňa 29. decembra 2015 1 Comment
Ako zvýšiť úspešnosť telefonátov?

Ak oslovujete nových zákazníkov cez telefón, pravdepodobne často narážate na odmietnutia. Hlavné dôvody sú tri. O najčastejšom z nich (a ako sa mi úspešne podarilo vyhnúť sa mu) hovorím v nasledujúcom videu (3:32 min)…     Napíšte mi prosím v komentároch, aká je vaša skúsenosť… 🙂  Ďalší tip – akú stratégiu zvoliť pri prvom kontakte so zákazníkom, nájdete […]

Zobraziť článok »

Na čo si dať pozor? (príklad skutočného telefonátu)

Publikované v kategórii Telefonovanie od dňa 24. novembra 2015 žiadny komentár
Na čo si dať pozor? (príklad skutočného telefonátu)

Nedávno som počas školenia robil s účastníkmi “živé” telefonáty do firiem. Úlohou bolo iba získať určitú informáciu. Aby som išiel príkladom, do telefonovania som sa zapojil tiež 🙂 Počas jedného z telefonátov som si uvedomil veľmi dôležitú zásadu, ktorú by ste mali mať na pamäti, ak nechcete narážať na zbytočný odpor. A to ešte skôr ako vytočíte […]

Zobraziť článok »

Ako účinne osloviť nových zákazníkov?

Publikované v kategórii Noví zákazníci, Telefonovanie od dňa 3. novembra 2015 1 Comment
Ako účinne osloviť nových zákazníkov?

  Každý, kto chce osloviť nových zákazníkov, mi dá za pravdu, že prvý kontakt je ten najťažší. Nemáte priestor na chyby – ak vám “nevyjde krok”, zákazník vám už nedá druhú šancu. A vy by ste mu tak veľmi chceli povedať o vašich skvelých produktoch a službách… Čo nepatrí do úvodného oslovenia? Pri prvom oslovení zákazníka […]

Zobraziť článok »

Ako plánovať získavanie nových zákazníkov?

Publikované v kategórii Noví zákazníci, Plánovanie predaja, Telefonovanie od dňa 5. januára 2015 1 Comment
Ako plánovať získavanie nových zákazníkov?

Nadviažem na predošlý blog Ako si uľahčiť štart do predaja v 2015. Každý obchodník alebo podnikateľ potrebuje získavať aj nových zákazníkov. Dokonca aj keď máte vybudovaný dostatočne veľký “kmeň”, nie všetci zákazníci s vami ostanú naveky… Vo videu (3,5 min.) sa dozviete postup v 5 krokoch, ako si získavanie nových zákazníkov naplánovať. Aby ste namiesto […]

Zobraziť článok »

Komu zavolať, ak si chcete dohodnúť stretnutie cez telefón?

Publikované v kategórii Noví zákazníci, Telefonovanie od dňa 9. decembra 2014 žiadny komentár
Komu zavolať, ak si chcete dohodnúť stretnutie cez telefón?

Od obchodníkov, ktorí oslovujú firmy a dohadujú si stretnutia cez telefón, často dostávam otázku: “S kým je najlepšie sa stretnúť, ak chcem nejakej firme ponúknuť spoluprácu?” Odpoveď má dve časti. Po prvé: nikdy neoslovujte potenciálnych zákazníkov s cieľom navrhnúť im spoluprácu! Zákazník nie je hlúpy – je mu jasné, že mu budete chcieť niečo predať. Pre tieto prípady má […]

Zobraziť článok »