Maloobchodný predaj
Predaj produktu alebo riešenie potrieb?
Viete aký je rozdiel medzi predajom produktu a riešením potrieb zákazníka? Obrovský. Tu je krátky a veľmi poučný príbeh z jednej nemenovanej predajne elektro v Bratislave… Nedávno som si bol kúpiť slúchadlá k môjmu novému mobilu (lebo tento model už nemá „ďúrku“ na jack). Nechcel som bezdrôtové, ale tie s USB-konektorom. Keď som ich v […]
Ako bez ďalších nákladov zvýšiť tržby v špecializovanej predajni?
Menšie, špecializované predajne dnes čelia tvrdej konkurencii veľkých obchodných sietí typu Hornbach, IKEA, Mobelix apod. Dá sa popri nich byť ešte stále úspešný? Určite áno. Treba však mať vhodne zvolený sortiment, správne zacielený marketing a na „pľaci“ nič nenechať na náhodu. Dnes už v predajni nestačí iba odpovedať na zákazníkove otázky a prezentovať tovar. Toto […]
Ako vám pomôžem?…alebo ako (ne)začať rozhovor so zákazníkom v predajni
„Nech sa páči“, „Poradím nejako?“, „Ako vám pomôžem?“ – tieto a podobné otázky sú ako keby vystrihnuté z nejakej učebnice, ktorú naštudovala a (bohužiaľ) poctivo dodržiava drvivá väčšina predavačov v kamenných obchodoch. To sú vety, ktorými sa predavači v predajniach najčastejšie snažia osloviť a začať rozhovor so zákazníkmi. (Teda okrem tých, ktorí sa neopýtajú vôbec a len čakajú, […]
Mohli mi predať, ale…snáď nabudúce.
O zázračnej moci technikov a servisákov pri podpore predaja som už viackrát písal. Dnešná skúsenosť ma prinútila vrátiť sa k tejto téme znovu. Bol som s mojim synom Oliverom v predajni so športovými potrebami, kde som mu v lete kúpil horský bicykel. Priniesli sme ho na doštelovanie po zábehu. Asi po pol hodine nám bicykel […]
Aj keď nemáte, nechoďte s prázdnymi rukami!
Občas sa stane, že zákazník chce kúpiť napríklad oblečenie, ale jeho veľkosť práve nie je na sklade. Ako odpovie väčšina predavačiek? „Bohužiaľ, vašu veľkosť už nemáme. Skúste budúci týždeň, mal by prísť nový tovar…“ Nič v zlom, ale ak mi ukážete zákazníka, ktorý je ochotný čakať týždeň, zaplatím vám obed. Neobslúžiť zákazníka hneď znamená prísť […]
Ako podporiť maloobchodný predaj v čase Vianoc?
S Vianocami u mnohých prichádza aj nepríjemný pocit – Zase musím kupovať darčeky! Ako dosiahnuť, aby u zákazníka pri návšteve vašej predajne opadli aj tie posledné pochybnosti, či vybral ten PRAVÝ darček? Aj keď sa váš personál snaží a vysvetľuje, zákazník si často netrúfa odhadnúť vkus obdarovaného. Preto je veľká šanca, že bude chcieť hľadať […]
Ako stratiť dôveru zákazníka za menej ako 5 sekúnd ?
Dnes to bude krátky, ale dôležitý tip do predaja. Nedávna skúsenosť z predajne elektroniky, kde som sa zaujímal o autorádiá. Hľadal som medzi vystavenými kusmi také, ktoré by mi vyhovovalo. Nie som náročný, ale vedel som, čo chcem. Vytipoval som si z nich dva. Prišiel predavač a pustili sme sa do debaty… Povedal som mu, […]
Ako predávať v maloobchodnej predajni
Mnohí z nás už na vlastnej koži pocítili, že zákazník to v bežnej maloobchodnej predajni nemá vôbec na ružiach ustlané. A dôvodom vôbec nie je nedostatok tovaru. V obchodoch sa najčastejšie stretávam s týmito dvoma základnými nedostatkami: nezáujem a neochota zo strany personálu predajne, celý predaj spočíva iba v prezentácii tovaru. Je pravda, že ryba […]