4. júla 2011

Ako dlho si vás zákazník pamätá?

Stretnutia s niektorými ľuďmi si pamätáme aj roky. Na niektoré zabúdame už po pár minútach. Ako dlho si zákazníci pamätajú vašu návštevu?  

Ideálne je zanechať zákazníka s dvoma druhmi myšlienok:

1. dali ste mu nový pohľad na vec (inak povedané „chrobáka do hlavy“) a uvažuje nad tým, že by sa mal vašim návrhom vážne zaoberať,

2. urobili ste obchod a zákazník je rád, že sa tak rozhodol.

V prvom prípade zákazník vidí možnosť niečo zlepšiť a cíti, že vy ste dobrá voľba. V druhom prípade ste to dotiahli až k objednávke a zákazník sa nevie dočkať, kedy už začne váš produkt používať. To je jeden koniec škály. Na druhom konci je zákazník rád, že ste odišli a dúfa, že už vás viac neuvidí. Všetko ostatné je medzi tým. Ku ktorému koncu škály by ste zaradili vaše obchodné návštevy?

Základná poučka time-manažmentu hovorí, že „čas je kapitál“. Malo by sa vám vrátiť viac, ako investujete. Rovnako aj zákazníkovi. Vypláca sa mu čas investovaný do vás? Zistíte to veľmi rýchlo – podľa toho, ako ochotne zákazník súhlasí so stretnutím s vami. Podľa toho hneď viete, či v debate s vami vidí nejakú pridanú hodnotu alebo nie.

Snažte sa, aby každý rozhovor s vami zákazníka o niečo obohatil. Môže to byť nová informácia, skúsenosť, malá rada, rozšírenie obzoru, čokoľvek, čo zákazníkovi vynahradí čas strávený s vami. Chcete predsa , aby zákazník vo vás videl výhodnú „investíciu“, a nie nákladovú položku. Aby ste bol pre neho niekto, s kým sa oplatilo stretnúť. Bez ohľadu na to, či ste na stretnutí urobili obchod alebo nie.

P.S. Malá súkromná prosba – ak toto čítate a niekedy v minulosti sme sa osobne stretli, alebo ste dokonca mojim zákazníkom, napíšte mi prosím do komentára k článku alebo e-mailom, akú hodnotu ste videli v našom poslednom rozhovore. Tiež ma zaujíma, na ktorom konci škály „pridanej hodnoty“ sa u vás nachádzam.

————————————————————
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate zdarma e-book: „7 zákonov úspechu v predaji“ a ďalšie  praktické tipy na zlepšenie predaja.
Stiahnite si ZDARMA:

6 komentárov

  1. Pekný deň, Martin,
    zatiaľ jediné osobné stretnutie a aj prednáška pred nimi boli inšpiratívne…rovnako aj Vaše články…čas strávený ich čítaním a aplikovaním rád, nápadov, myšlienok nie je stratený, naopak…nech sa Vám aj naďalej darí byť pridanou hodnotou pre čo najviac tých, ktorí sa chcú inšpirovať a učiť…:-)
    Ján Podstrelený

  2. Nestretli sme sa, takže rozhovor neviem posúdiť, ale Vaše články tu aj na eTrend odoberám cez RSS a prečítal som všetky. Teda stálo mi za to obetovať čas na ich prečítanie, ponúkate množstvo inšpiratívnych myšlienok, teším sa na ďalšie.

  3. Ahoj Martin,
    ešte sme sa nestretli, ale tvoje články ma vždy oslovia a rada sa im venujem. U mňa si jednoznačne zatiaľ v bode 1. Nie je to však tým, že by som nemala záujem o tvoju ponuku služieb. Zatiaľ som limitovaná svojou voľbou opatery starého otca. Teším sa, ak sa to časom zmení a budem sa môcť aktívne zúčastniť tvojich tréningov. Prajem ti všetko dobré, Tereza

Pridaj komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená. Povinné polia sú označené *

Odoslať komentár

Zdieľať článok
Facebook
X
LinkedIn

Chcete zlepšiť predaj vo vašej firme?