Obchodný rozhovor
McDonald´s v obchode s rybičkami?
Včera som mal úžasnú skúsenosť v jednom akvaristickom obchode. Cítil som sa ako v McDonald´s. Čo majú rybičky spoločné so sieťou rýchleho občerstvenia? Zdanlivo nič. Ale po niekoľkých minútach som zistil, že niečo predsa… Nedávno sme kúpili našim deťom malé vodné korytnačky. Milé zvieratká. Akurát sme po pár dňoch podľa zápachu zistili, že voda v […]
Ako urobiť dobrú prezentáciu 1.
Vedeli ste o tom, že vedieť o veci príliš veľa môže hrať proti vám? Samozrejme, nemyslím to doslova. Je dobré, ak ste odborník a vyznáte sa v tom, čo predávate. Ak by ste sa nevyznali, neviete zákazníkovi správne poradiť. A skúsenejší zákazník to hneď „prekukne“. Ale byť vedomosťami ďaleko pred zákazníkom vám môže spôsobiť problém. […]
Čo je to predaj 2.
Mnohí ste prispeli vašimi komentármi, ešte raz vďaka! Spolu ich bolo 17, čo je zatiaľ rekord tejto stránky!!! Na začiatok uvediem niektoré z vašich definícií: 1. Prodej je doporučení výrobku nebo služby zákazníkovi za účelem oboustranné spokojennosti, ze které mají obě dvě strany radost a užitek. 2.Predaj je záujem o potreby zákazníka – t.j. služba. […]
Čo je to predaj? Predaj je…
Pred pár dňami som dostal od jedného pána zaujímavú otázku: „Čo je podľa vás predaj?“ Rovnakú otázku kladiem aj účastníkom mojich školení. Dostávam rôzne odpovede. Preto chcem na túto tému napísať článok, kde sa na pojem „predaj“ pozriem trochu bližšie. Ak má niekto úspešne predávať, mal by najprv vedieť, čo to predaj je, či nie? […]
Nepredávajte! Predáte viac…
„Ak chcem predať, musím sa snažiť predávať.“ Na prvý pohľad v tom možno je logika. Ale nezabúdajte, že v predaji máte dočinenia s ľuďmi. A tí sa správajú podľa celkom iných pravidiel. Nechoďte, alebo nepristupujte k zákazníkovi s úmyslom „predať“. Či chcete, či nie, vycíti to. A podvedome si tak medzi seba a vás postaví […]
Všetko je pekné, ale ste drahí!
Námietka na cenu je asi tá najčastejšia námietka, akú obchodníci dostávajú. Napriek tomu, cena je málokedy to jediné, prečo zákazník nekúpi. Takže niečo tu nie je v poriadku. Pozrime sa, čo sa za touto námietkou skrýva. Ak zákazník namieta na cenu, pravdepodobne je za tým jeden z týchto dôvodov: nemá toľko peňazí nevidí v tom […]
Príprava na obchodný rozhovor
Ako vo všetkom, aj v predaji je dobrá príprava základ úspechu. Hovorí sa: „Zlyhať v príprave znamená pripraviť si zlyhanie.“ Príprava neznamená iba pripraviť si vizitku a propagačné materiály firmy. Príprava slúži na to, aby ste si urobili jasno v nasledujúcich veciach: – S kým sa idem stretnúť?– Čo sa o ňom viem dozvedieť?– Čo […]
Čo je to obchodný rozhovor?
Pred chvíľou som čítal článok, v ktorom porovnávali najväčších svetových hráčov golfu. Viete, čo majú všetci z nich spoločné? Každý z nich má perfektne zvládnuté základy hry. U každého sú nejaké odlišnosti v postoji, v úderoch a podobne. Ale všetci stavajú na perfektne zvládnutých základoch. Myslím, že rovnako je to aj v predaji. Netreba byť […]
Najčastejšia (skrytá) námietka
Čo je váš tajný nepriateľ v uzatváraní obchodu? Či chceme či nie, kúpa je pre zákazníka vždy spojená s rizikom a neistotou. Čím vyššia suma, tým vyššia neistota. Budem s tým spokojný? Splní to moje očakávania? Nemá to skryté nedostatky? Nepokazí sa to? Čo na to povedia moji známi alebo kolegovia? Je to prirodzené. Ak […]
A to najlepšie na začiatok!
Asi nie len ja som zástancom toho, že najdôležitejšia časť celého obchodného prípadu je záver, teda uzatvorenie obchodu. Urobiť celú tú prácu a nevypýtať si od zákazníka objednávku je ako zastaviť meter pred cieľovou čiarou! Ale predsa je ešte jeden dôležitejší krok, a tým je úplný štart obchodného prípadu. Samotné prvé oslovenie a úvod obchodného […]