Obchodný rozhovor

McDonald´s v obchode s rybičkami?

Publikované v kategórii Obchodný rozhovor, Stratégie predaja od dňa 6. decembra 2010 18 komentárov
McDonald´s v obchode s rybičkami?

Včera som mal úžasnú skúsenosť v jednom akvaristickom obchode. Cítil som sa ako v McDonald´s. Čo majú rybičky spoločné so sieťou rýchleho občerstvenia? Zdanlivo nič. Ale po niekoľkých minútach som zistil, že niečo predsa… Nedávno sme kúpili našim deťom malé vodné korytnačky. Milé zvieratká. Akurát sme po pár dňoch podľa zápachu zistili, že voda v […]

Zobraziť článok »

Ako urobiť dobrú prezentáciu 1.

Publikované v kategórii Obchodný rozhovor, Prezentovanie od dňa 22. novembra 2010 9 komentárov
Ako urobiť dobrú prezentáciu 1.

Vedeli ste o tom, že vedieť o veci príliš veľa môže hrať proti vám? Samozrejme, nemyslím to doslova. Je dobré, ak ste odborník a vyznáte sa v tom, čo predávate. Ak by ste sa nevyznali, neviete zákazníkovi správne poradiť. A skúsenejší zákazník to hneď „prekukne“. Ale byť vedomosťami ďaleko pred zákazníkom vám môže spôsobiť problém. […]

Zobraziť článok »

Čo je to predaj 2.

Publikované v kategórii Obchodný rozhovor od dňa 16. novembra 2010 žiadny komentár
Čo je to predaj 2.

Mnohí ste prispeli vašimi komentármi, ešte raz vďaka! Spolu ich bolo 17, čo je zatiaľ rekord tejto stránky!!! Na začiatok uvediem niektoré z vašich definícií: 1. Prodej je doporučení výrobku nebo služby zákazníkovi za účelem oboustranné spokojennosti, ze které mají obě dvě strany radost a užitek. 2.Predaj je záujem o potreby zákazníka – t.j. služba. […]

Zobraziť článok »

Čo je to predaj? Predaj je…

Publikované v kategórii Obchodný rozhovor od dňa 8. novembra 2010 25 komentárov
Čo je to predaj? Predaj je…

Pred pár dňami som dostal od jedného pána zaujímavú otázku: „Čo je podľa vás predaj?“ Rovnakú otázku  kladiem aj účastníkom mojich školení. Dostávam rôzne odpovede. Preto chcem na túto tému napísať článok, kde sa na pojem „predaj“ pozriem trochu bližšie. Ak má niekto úspešne predávať, mal by najprv vedieť, čo to predaj je, či nie? […]

Zobraziť článok »

Nepredávajte! Predáte viac…

Publikované v kategórii Obchodný rozhovor od dňa 11. októbra 2010 žiadny komentár
Nepredávajte! Predáte viac…

„Ak chcem predať, musím sa snažiť predávať.“ Na prvý pohľad v tom možno je logika. Ale nezabúdajte, že v predaji máte dočinenia s ľuďmi. A tí sa správajú podľa celkom iných pravidiel. Nechoďte, alebo nepristupujte k zákazníkovi s úmyslom „predať“. Či chcete, či nie, vycíti to. A podvedome si tak medzi seba a vás postaví […]

Zobraziť článok »

Všetko je pekné, ale ste drahí!

Publikované v kategórii Námietky, Obchodný rozhovor od dňa 4. októbra 2010 15 komentárov
Všetko je pekné, ale ste drahí!

Námietka na cenu je asi tá najčastejšia námietka, akú obchodníci dostávajú. Napriek tomu, cena je málokedy to jediné, prečo zákazník nekúpi. Takže niečo tu nie je v poriadku. Pozrime sa, čo sa za touto námietkou skrýva. Ak zákazník namieta na cenu, pravdepodobne je za tým jeden z týchto dôvodov: nemá toľko peňazí nevidí v tom […]

Zobraziť článok »

Príprava na obchodný rozhovor

Publikované v kategórii Obchodný rozhovor, Plánovanie predaja od dňa 27. septembra 2010 6 komentárov
Príprava na obchodný rozhovor

Ako vo všetkom, aj v predaji je dobrá príprava základ úspechu. Hovorí sa: „Zlyhať v príprave znamená pripraviť si zlyhanie.“ Príprava neznamená iba pripraviť si vizitku a propagačné materiály firmy. Príprava slúži na to, aby ste si urobili jasno v nasledujúcich veciach: – S kým sa idem stretnúť?– Čo sa o ňom viem dozvedieť?– Čo […]

Zobraziť článok »

Čo je to obchodný rozhovor?

Publikované v kategórii Obchodný rozhovor od dňa 22. septembra 2010 žiadny komentár
Čo je to obchodný rozhovor?

Pred chvíľou som čítal článok, v ktorom porovnávali najväčších svetových hráčov golfu. Viete, čo majú všetci z nich spoločné? Každý z nich má perfektne zvládnuté základy hry. U každého sú nejaké odlišnosti v postoji, v úderoch a podobne. Ale všetci stavajú na perfektne zvládnutých základoch. Myslím, že rovnako je to aj v predaji. Netreba byť […]

Zobraziť článok »

Najčastejšia (skrytá) námietka

Publikované v kategórii Námietky, Obchodný rozhovor, Uzatváranie predaja od dňa 20. septembra 2010 1 Comment
Najčastejšia (skrytá) námietka

Čo je váš tajný nepriateľ v uzatváraní obchodu? Či chceme či nie, kúpa je pre zákazníka vždy spojená s rizikom a neistotou. Čím vyššia suma, tým vyššia neistota. Budem s tým spokojný? Splní to moje očakávania? Nemá to skryté nedostatky? Nepokazí sa  to? Čo na to povedia moji známi alebo kolegovia? Je to prirodzené. Ak […]

Zobraziť článok »

A to najlepšie na začiatok!

Publikované v kategórii Obchodný rozhovor od dňa 13. septembra 2010 žiadny komentár
A to najlepšie na začiatok!

Asi nie len ja som zástancom toho, že najdôležitejšia časť celého obchodného prípadu je záver, teda uzatvorenie obchodu. Urobiť celú tú prácu a nevypýtať si od zákazníka objednávku je ako zastaviť meter pred cieľovou čiarou! Ale predsa je ešte jeden dôležitejší krok, a tým je úplný štart obchodného prípadu. Samotné prvé oslovenie a úvod obchodného […]

Zobraziť článok »