Noví zákazníci

Ako znížiť riziko odmietnutia v obchodných telefonátoch?

Publikované v kategórii Noví zákazníci, Telefonovanie od dňa 22. mája 2018 žiadny komentár
Ako znížiť riziko odmietnutia v obchodných telefonátoch?

Pred časom mi od jedného čitateľa prišla žiadosť o radu: “Chcem e-mailom osloviť firmu X a ponúknuť im spoluprácu. Poradíte mi, ako to mám urobiť?” Predpokladám, že podobnú otázku riešite v hlave viacerí – je to totiž typická situácia, v ktorej sa dá ľahko naraziť. A to hneď viacerými spôsobmi. Na túto tému som síce písal už […]

Zobraziť článok »

Ako reagovať na dopyty zákazníkov? alebo “Nie je všetko zlato, čo sa blýska!”

Publikované v kategórii Noví zákazníci, Stratégie predaja od dňa 27. marca 2018 2 komentáre
Ako reagovať na dopyty zákazníkov? alebo “Nie je všetko zlato, čo sa blýska!”

Predstavte si situáciu, že zákazník vás požiada o cenovú ponuku. Vy neváhate a pošlete mu ju. Aké sú možné scenáre ďalšieho vývoja? Najčastejšie sa vyskytuje týchto päť: zákazník si vyberie iného dodávateľa, zákazník sa nerozhodne nijako, resp.odloží to na neskôr, zákazník vás informuje, že ste postúpili do ďalšieho kola a máte prehodnotiť vašu cenu (resp. “prisľúbil”, že […]

Zobraziť článok »

Ako zabiť pri vyhľadávaní nových zákazníkov 3 muchy 1 ranou?

Publikované v kategórii Noví zákazníci od dňa 26. januára 2016 žiadny komentár
Ako zabiť pri vyhľadávaní nových zákazníkov 3 muchy 1 ranou?

Podľa môjho prieskumu je získavanie nových zákazníkov hlavnou prioritou pre 56% predajcov a obchodných firiem (z 940 opýtaných). Zo skúsenosti asi viete, že je to zároveň tá najťažšia časť predaja. Ukážem vám spôsob, ako si to aspoň trochu uľahčiť… Čas sú peniaze – po prvé… Na začiatku predajného procesu je vždy kontakt na potenciálneho zákazníka. […]

Zobraziť článok »

Ako účinne osloviť nových zákazníkov?

Publikované v kategórii Noví zákazníci, Telefonovanie od dňa 3. novembra 2015 1 Comment
Ako účinne osloviť nových zákazníkov?

  Každý, kto chce osloviť nových zákazníkov, mi dá za pravdu, že prvý kontakt je ten najťažší. Nemáte priestor na chyby – ak vám “nevyjde krok”, zákazník vám už nedá druhú šancu. A vy by ste mu tak veľmi chceli povedať o vašich skvelých produktoch a službách… Čo nepatrí do úvodného oslovenia? Pri prvom oslovení zákazníka […]

Zobraziť článok »

Ako plánovať získavanie nových zákazníkov?

Publikované v kategórii Noví zákazníci, Plánovanie predaja, Telefonovanie od dňa 5. januára 2015 1 Comment
Ako plánovať získavanie nových zákazníkov?

Nadviažem na predošlý blog Ako si uľahčiť štart do predaja v 2015. Každý obchodník alebo podnikateľ potrebuje získavať aj nových zákazníkov. Dokonca aj keď máte vybudovaný dostatočne veľký “kmeň”, nie všetci zákazníci s vami ostanú naveky… Vo videu (3,5 min.) sa dozviete postup v 5 krokoch, ako si získavanie nových zákazníkov naplánovať. Aby ste namiesto […]

Zobraziť článok »

Komu zavolať, ak si chcete dohodnúť stretnutie cez telefón?

Publikované v kategórii Noví zákazníci, Telefonovanie od dňa 9. decembra 2014 žiadny komentár
Komu zavolať, ak si chcete dohodnúť stretnutie cez telefón?

Od obchodníkov, ktorí oslovujú firmy a dohadujú si stretnutia cez telefón, často dostávam otázku: “S kým je najlepšie sa stretnúť, ak chcem nejakej firme ponúknuť spoluprácu?” Odpoveď má dve časti. Po prvé: nikdy neoslovujte potenciálnych zákazníkov s cieľom navrhnúť im spoluprácu! Zákazník nie je hlúpy – je mu jasné, že mu budete chcieť niečo predať. Pre tieto prípady má […]

Zobraziť článok »

Tri otázky o konkurencii, na ktoré by ste mali vedieť odpovedať.

Publikované v kategórii Noví zákazníci, Prezentovanie od dňa 20. januára 2014 žiadny komentár
Tri otázky o konkurencii, na ktoré by ste mali vedieť odpovedať.

Ak nie ste monopol, zákazníci vás porovnávajú s konkurenciou. Aj keď vám to nie vždy povedia.  Nemusí to nutne znamenať, že špekulujú. Možno chcú mať iba istotu, že si vybrali správne. Preto máte dve možnosti: buď sa spoliehať, že si zákazník urobí porovnanie sám (kde riskujete, že jeho porovnávanie bude na úrovni “jablko a jablko” a celé […]

Zobraziť článok »

Zaklopať alebo nezaklopať zákazníkovi bez ohlásenia?

Publikované v kategórii Noví zákazníci od dňa 30. septembra 2013 2 komentáre
Zaklopať alebo nezaklopať zákazníkovi bez ohlásenia?

Cesty k novému zákazníkovi sú kľukaté a nevyspytateľné. A na konci vás čakajú dvere. Spôsobov ako ich otvoriť je viacero. Napríklad prísť a zaklopať. Že sa to dnes už nenosí? Nie je to pravda. Ešte pred 3 rokmi som mal s touto metódou 90% úspešnosť. Aj vo dobe internetu. Alebo že by práve vďaka tomu? […]

Zobraziť článok »

Nákaza sa rozšírila ďalej!

Publikované v kategórii Noví zákazníci od dňa 2. septembra 2013 4 komentáre
Nákaza sa rozšírila ďalej!

S rozmachom sociálnych sietí ako Facebook a LinkedIn podnikatelia, predajcovia a marketéri dostali do rúk nový komunikačný nástroj. Umožňuje prístup k množstvu potenciálnych zákazníkov a čo je ešte dôležitejšie, vytvára priestor na dialóg. To je A. B je, že mnohí ho začali používať tým najhorším spôsobom, aký vôbec existuje. Je to chyba, ktorá je v […]

Zobraziť článok »

Predajný alebo nákupný cyklus-ktorým sa riadite?

Publikované v kategórii Noví zákazníci, Stratégie predaja od dňa 26. novembra 2012 4 komentáre
Predajný alebo nákupný cyklus-ktorým sa riadite?

Predstavte si túto situáciu: ste majiteľ firmy a zavolá vám predajca z reklamnej agentúry. Požiada vás o stretnutie, aby vám mohol predstaviť ich služby a možné benefity spolupráce. Napríklad získanie nových zákazníkov… A vy ste iba pred chvíľou dohovorili s vašim zástupcom, ktorý vám oznámil, že ste kapacitne plne vyťažení na najbližšie 4 mesiace. Čo […]

Zobraziť článok »