Stratégie predaja

Ako riešiť súčasnú situáciu v predaji?

Publikované v kategórii Stratégie predaja od dňa 23. januára 2023 žiadny komentár
Ako riešiť súčasnú situáciu v predaji?

…alebo chcú firmy od obchodníkov nemožné? Mnohé segmenty už pocítili následky nedávnych zmien – zdražovanie energií, inflácia a očakávanie krízy priniesli nervozitu a zníženie dopytu po ich produktoch a službách. Jednoducho – podmienky na trhu sa zmenili. Zákazníci začali prehodnocovať svoje nákupné rozhodnutia, zmenili sa ich nákupné kritériá (hlavne orientácia na cenu) a konkurencia tu […]

Zobraziť článok »

Ako si udržať zákazníkov, ktorí chcú odísť ku konkurencii?

Publikované v kategórii Stratégie predaja od dňa 12. decembra 2022 žiadny komentár
Ako si udržať zákazníkov, ktorí chcú odísť ku konkurencii?

Udržať si zákazníkov, ktorí už u vás nakúpili, je jeden z najefektívnejších spôsobov, ako vytvárať obrat. Už ste s nimi urobili všetku tú ťažkú prácu – získali ste si ich dôveru, spoznali ste ich potreby, vytvorili ste si s nimi vzťah … a dúfam, že boli s nákupom u vás aj spokojní 🙂 Tak prečo […]

Zobraziť článok »

Ako reagovať na dopyty zákazníkov? alebo „Nie je všetko zlato, čo sa blýska!“

Publikované v kategórii Noví zákazníci, Stratégie predaja od dňa 27. marca 2018 2 komentáre
Ako reagovať na dopyty zákazníkov? alebo „Nie je všetko zlato, čo sa blýska!“

Predstavte si situáciu, že zákazník vás požiada o cenovú ponuku. Vy neváhate a pošlete mu ju. Aké sú možné scenáre ďalšieho vývoja? Najčastejšie sa vyskytuje týchto päť: zákazník si vyberie iného dodávateľa, zákazník sa nerozhodne nijako, resp.odloží to na neskôr, zákazník vás informuje, že ste postúpili do ďalšieho kola a máte prehodnotiť vašu cenu (resp. „prisľúbil“, že […]

Zobraziť článok »

Čo riskujete, ak je produkt „na tanieri“ príliš skoro?

Publikované v kategórii Stratégie predaja od dňa 24. januára 2018 žiadny komentár
Čo riskujete, ak je produkt „na tanieri“ príliš skoro?

Podľa akého pravidla sa riadite, kedy už je vhodné so zákazníkom hovoriť o vašom produkte, a kedy ešte nie? Dve najčastejšie pravidlá obchodníkov, ktoré poznám, sú: „Hneď od začiatku.“ alebo „Vtedy, keď sa zákazník opýta.“ Na konci článku už budete vedieť, prečo sú toto dve NAJHORŠIE pravidlá, ktorými si môžete počas predaja poriadne zavariť. A […]

Zobraziť článok »

Ako sa nenechať zaskočiť námietkou: „Ešte sa poradím“…

Publikované v kategórii Stratégie predaja od dňa 7. marca 2017 žiadny komentár
Ako sa nenechať zaskočiť námietkou: „Ešte sa poradím“…

„Mne sa vaša ponuka veľmi páči, ale musím to ešte prejsť s našim technickým riaditeľom…“  Netrafil by vás šľak? Hovorili ste priamo s generálnym riaditeľom, všetko išlo v pohode, už ste videli objednávku vo vrecku a teraz toto. Kto to mohol tušiť? Nuž…VY! Niekedy sa totiž stáva, že sľubne rozrobený obchod sa neuzatvorí iba preto, lebo […]

Zobraziť článok »

Pozor na anti-nákupné signály!

Publikované v kategórii Stratégie predaja od dňa 14. apríla 2015 9 komentárov
Pozor na anti-nákupné signály!

Vedeli ste, že v priemere až 54% z očakávaných obchodov sa nakoniec neuzatvorí? (zdroj: CSO Insight/TCS 2010) To je viac ako polovica prípadov, ktoré predajca považoval za reálne. Prečo až taký veľký „odpad“? V 30% prípadov obchod nakoniec získal konkurenčný dodávateľ. To, čo ma ale zaujalo oveľa viac je, že v 24% prípadov sa zákazník rozhodol nekúpiť vôbec! Takmer štvrtina obchodov, ktoré predajca […]

Zobraziť článok »

Kedy je viac naozaj viac?

Publikované v kategórii Psychológia predaja, Stratégie predaja od dňa 7. februára 2015 žiadny komentár
Kedy je viac naozaj viac?

Na Facebooku som uverejnil jednu moju zákaznícku skúsenosť . Je to cenná lekcia do predaja, preto ju spomeniem aj tu… Chcel som si kúpiť ochrannú fóliu na na display môjho mobilu. U môjho operátora ju nemali, tak som išiel ku konkurencii pár metrov ďalej. Po mojej žiadosti ju pani za pultom išla pohľadať. Po chvíli prišla a […]

Zobraziť článok »

Ako neprísť o najlepších zákazníkov?

Publikované v kategórii Stratégie predaja od dňa 4. februára 2014 5 komentárov
Ako neprísť o najlepších zákazníkov?

Natrafil som na skvelý tip, ako neprísť o vašich najlepších zákazníkov. Je vám dúfam jasné, že po nich poľuje aj vaša konkurencia. Chcú vám odkusnúť z koláča. A budú hľadať spôsob, ako to urobiť… Aby ste sa takýmto útokom ubránili, začnite uvažovať ako oni! Položte si otázku: „Ak by som bol moja konkurencia a chcel […]

Zobraziť článok »

Predajný alebo nákupný cyklus-ktorým sa riadite?

Publikované v kategórii Noví zákazníci, Stratégie predaja od dňa 26. novembra 2012 4 komentáre
Predajný alebo nákupný cyklus-ktorým sa riadite?

Predstavte si túto situáciu: ste majiteľ firmy a zavolá vám predajca z reklamnej agentúry. Požiada vás o stretnutie, aby vám mohol predstaviť ich služby a možné benefity spolupráce. Napríklad získanie nových zákazníkov… A vy ste iba pred chvíľou dohovorili s vašim zástupcom, ktorý vám oznámil, že ste kapacitne plne vyťažení na najbližšie 4 mesiace. Čo […]

Zobraziť článok »

Toto je váš zákazník, zoznámte sa!

Publikované v kategórii Stratégie predaja od dňa 15. októbra 2012 5 komentárov
Toto je váš zákazník, zoznámte sa!

Časy, kedy ste len tak zavolali a dohodli ste si so zákazníkom stretnutie, sú už dávno preč. Dokonca aj keď sa stretnete, ten človek je rozptýlený, nedôverčivý a má na vás málo času. Je vám to povedomé? Tak sa prosím zoznámte, je to váš súčasný zákazník! Prečo sa zákazník za posledných pár rokov tak zmenil? […]

Zobraziť článok »