Rôzne
Tri diagnózy skúsených obchodníkov
Človek by očakával, že čím dlhšie niekto predáva, tým lepší v tom bude. Nuž, neplatí to. Medzi dĺžkou praxe a úspešnosťou obchodníka vôbec nie je priama úmernosť! Rovnako ako neplatí, že čím dlhšie niekto hrá futbal, o to je lepším futbalistom. Od čoho teda závisí úspech obchodníka, ak nie od dĺžky praxe? To je oveľa […]
Aby ste predali za vyššiu cenu, iba konkurenčná výhoda nestačí.
Keď sa pýtam obchodníkov, prečo by im zákazník mal zaplatiť viac ako konkurencii, dostávam 2 typy odpovedí: 1) …pretože sme lepší ako konkurencia, 2) …pretože my zákazníkom dávame viac. Tieto dôvody možno stačia vám, ale zákazníkovi určite nie. Ako teda pracovať s vašimi konkurenčnými výhodami tak, aby to nebola iba prázdna „vata“, ale aby vám […]
Ako nájsť nových spolupracovníkov v MLM?
Mnohí o mne vedia, že som sa v minulosti venoval MLM-podnikaniu. Na začiatku ma naučili – urob si zoznam všetkých známych a oslov ich. Stalo sa. Ale čo potom, keď sa vám kontakty minú? Ak to so svojim biznisom myslíte vážne, musíte začať oslovovať cudzích ľudí. (V tom som bol dobrý. Raz som dokonca ukázal […]
Ako správne získavať referencie?
Nedávno som dostal otázku od čitateľky, ktorá chcela poradiť so získavaním referencií. Ale keďže referencie (odporúčania) sú veľmi účinný nástroj na získavanie nových zákazníkov, o odpoveď sa podelím aj s vami. Na začiatku sú 3 kľúčové zásady: nie je nič nové, že referencie si musíte pýtať (aj staré knihy hovoria, že „žiadaj, a bude ti dané…“). […]
Blog Akopredavat.sk oslavuje 4.narodeniny!
Priatelia, zdá sa to byť až neuveriteľné, ale tento blog bol oficiálne spustený práve pred 4 rokmi (sept.2010). Doteraz som uverejnil 156 článkov, to už je hádam aj na celú knihu… Mojim cieľom bolo podeliť sa s vami o praktické skúsenosti z predaja, aby ste nemuseli urobiť toľko chýb ako ja 🙂 Verím, že sa […]
Čo sa stane, keď nastane „okamih pravdy“?
Nedávno som si kúpil skvelú knihu od kolektívu autorov: „Služby, z kto- rých padnete na zadok“ (vyd. Motýľ, 2013). Je to priam hotová príručka služieb zákazníkom. Zaujal ma v nej výraz: „okamih pravdy“. Viete, čo ním autori majú na mysli? Citujem (str.148):„Okamih pravdy nastáva vtedy, keď sa zákazník dostane do styku s ktoroukoľvek časťou vašej […]
Najdôležitejšia časť obchodného e-mailu je…?
Súčasťou komunikácie so zákazníkmi sú okrem osobných stretnutí a telefonátov aj e-maily. Preto by sa mali riadiť podobnými zásadami. Okrem zrozumiteľnosti, stručnosti a prehľadnosti je tu ešte jedna veľmi dôležitá zásada – ak sa pozriete na vaše e-maily, možno zistíte, že ju nie vždy dodržiavate… V článku Kto drží počas predaja kormidlo v rukách? som […]
V obchodných e-mailoch nikdy nezabúdajte na…
Súčasťou komunikácie so zákazníkmi sú okrem osobných stretnutí a telefonátov aj e-maily. Preto by sa mali riadiť podobnými zásadami. Okrem zrozumiteľnosti, stručnosti a prehľadnosti je tu ešte jedna veľmi dôležitá zásada – ak sa pozriete na vaše e-maily, možno zistíte, že ju nie vždy dodržiavate… V článku Kto drží počas predaja kormidlo v rukách? som […]
Myslite v predaji aj na zadné dvierka!
Ak vám predaj beží dobre, skvelé! Možno máte práve sezónu, možno máte produkty, o ktoré je veľký záujem, alebo ťažíte z nejakej vašej konkurenčnej výhody. Ale POZOR! To čo je dnes, nemusí platiť zajtra. Ako sa hovorí, všetkého dočasu… Týka sa to každého – firmy aj jednotlivcov. V stave, kedy všetko funguje, sme náchylní spohodlnieť. […]