Viete sa „predať“ za 3 alebo menej sekúnd?

Publikované v kategórii Noví zákazníci, Obchodný rozhovor, Prezentovanie, Telefonovanie od dňa 27. decembra 2010 6 komentárov

Ak sa vás niekto opýta, čím sa zaoberáte, čo mu poviete? Ako mu niekoľkými slovami vysvetlíte podstatu vášho biznisu? Možno ste práve na nejakom spoločenskom podujatí. Dáte sa s niekým do debaty a on sa vás po chvíli opýta: „Čím sa zaoberáte?“. Čo mu poviete?

Je celkom možné, že by to mohol byť váš potenciálny zákazník. Možno aj preto ste sa s ním dali do reči. Ako využijete najbližšie 3 sekundy (možno toľko trvá jedna veta), aby ste „rozohrali partiu“ a vzbudili záujem? Záujem znamená, že dotyčný bude chcieť vedieť viac a začne sa pýtať. A to predsa chcete. Nebudete predsa hovoriť o sebe bez toho, aby sa vás na to opýtal. To by bolo trochu vtieravé. Ak na jeho otázku odpoviete: „predávam profesionálne náradie“ alebo „robím finančné poradenstvo“, neviem či by sa vás ďalej niečo pýtal.

Najlepšie je naznačiť podstatu vašej činnosti v jednej vete tak, aby ste okolo toho vytvorili záhadu. Samozrejme, s trochou nadsázky. Záhady priťahujú ľudí a zvyšujú zvedavosť, všimli ste si? (Myslím, že aj preto čítate tento článok-asi vás zaujal nadpis, ktorým som chcel vyvolať vašu zvedavosť.) Ako by ste teda mohli predstaviť váš biznis jednou vetou, vytvoriť ňou záhadu a navyše s vtipom? Skúste použiť nasledujúci postup.

Predstavte si, aký problém riešite a aký prínos má pre zákazníka váš produkt alebo služba. Potom jedným alebo dvoma slovami pomenujte vašu cieľovú skupinu-komu predávate. Snažte sa to potom odľahčene spojiť v jednej vete.

Ak by ste sa ma opýtali, v akom som ja biznise, tak by som odpovedal niečo na spôsob: „Učím obchodníkov (=cieľová skupina), ako sa menej narobiť (=problém) a viac zarobiť (=prínos).“   Ak by ste nevedeli, že robím školenia a konzultácie pre obchodníkov, opýtali by ste ma potom: „A ako?“ O to ide. Nemusíte byť dvakrát originálny. Chcete vzbudiť zvedavosť, aby ste mohli bližšie predstaviť, čo robíte.

Nebojte sa použiť fantáziu. O to väčší záujem vyvoláte. Ak by som sa zaoberal predajom životných poistiek, kľudne by som povedal: „Pomáham ľuďom zarábať na tom, že lepšie spávajú.“ Chceli by ste vedieť, ako to robím? To je účel vašeho predstavenia. Viete takto rozohrať debatu želaným smerom. Ľahšie sa totiž hovorí, ak sa vás pýtajú. Budete sa teda vedieť „predať“ za 3 alebo menej sekúnd?

P.S. Chcete uverejniť tento alebo iné moje články vo vašom časopise (zákazníckom, firemnom apod.) alebo na vašom webe? Kontaktujte ma, rád vám ich zdarma poskytnem.

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Odber noviniek môžete kedykoľvek odvolať. Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Facebook komentáre

komentárov

Komentáre (6)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Jana Škutková píše:

    Aký pekný príspevok! Možno len súhlasiť. Ale stále mi vŕta hlavou, čo to robia tí dvaja na obrázku… Ale vlastne, to bude to tajomstvo, ktoré vzbudilo zvedavosť!

  2. Anonymous píše:

    Je to fakt veľmi podnetné. Stano Šesták

  3. Martin píše:

    Výborný článok…! musím uznať to,že to robím tak isto,len som nevedel prečo…už viem.Ďakujem…

  4. Anonymous píše:

    Tak to je fakt dobra rada. Musim dost porozmyslat, ako do 3 sekund vtesnam podstatu toho, comu sa venujem. A este k tomu tak, aby som neotravila posluchaca, ale aby chcel vediet viac.
    Nikdy som sa na to takto nepozerala, ale teraz v tom mam dost jasno.
    Dana Horakova

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *