Pred pár dňami som dostal od jedného pána zaujímavú otázku: „Čo je podľa vás predaj?“ Rovnakú otázku kladiem aj účastníkom mojich školení. Dostávam rôzne odpovede. Preto chcem na túto tému napísať článok, kde sa na pojem „predaj“ pozriem trochu bližšie. Ak má niekto úspešne predávať, mal by najprv vedieť, čo to predaj je, či nie? Tak ako zvárač by mal vedieť, čo je to „zváranie“.
Článok o predaji uverejním budúci týždeň. Dovtedy chcem vyhlásiť verejnú ANKETU. Formou komentára k tomuto článku prosím napíšte, aká je VAŠA definícia slova „predaj“. Napíšte vlastnými slovami, čo podľa vás toto slovo znamená. Predstavte si, že máte nového kolegu, ktorý v živote s predajom nemal nič spoločné. A máte z neho urobiť obchodníka. Opýta sa vás: „Prosím ťa, čo je to predaj?“ Čo by ste mu odpovedali jednou-dvoma vetami?
Určite spolu vytvoríme slušnú zbierku definícií. Som presvedčený, že to pre nás všetkých bude veľmi poučné. A možno vytvoríme celosvetový rekord v počte definícií slova „predaj“. Pridáte sa?
Ak niekto nechce zverejniť svoj komentár priamo na stránke, môže svoju definíciu napísať aj do tohto formulára. Tie najlepšie definície uverejním aj v mojom budúcom článku.
Teším sa na vaše príspevky!
25 komentárov
Predaj je ako dobrý sex , keď sú obaja ten čo dáva ,tak aj ten čo dostáva maximálne spokojný.
Niečo na tom bude 🙂
Predaj je výmena tovarov či služieb za ekvivalent hodnoty. Umením predajcu je poskytnutie, nájdenie úžitku pre užívateľa ním ponúkaného tovaru či službu.
Jeden príklad: Idem si kúpiť ručnú vŕtačku … otázkou zostáva, načo mi tá vŕtačka vlastne je ? čo ja v skutočnosti potrebujem ? Dieru, rôzneho priemeru a hĺbky… mojím úžitkom je diera tam kde ju potrebujem. Podobne by sa dal hľadať úžitok záujemncu o prémiovú značku automobilu, kde je jeho úžitok ? je ním spotreba ? pohodlný interiér či pomer ceny a úžitnej hodnoty ? Možno je to len potvrdenie statusu osoby – „vedzte že patrím k high society“, to spoznať, že toto je ono, na to treba v prvom rade požívať uši a mať otvorené oči – potom bude aj ekvivalent za službu či tovar obojstranne akceptovateľný 🙂 aj toaletný papier má jeden dôležitý úžitok 😉
„je to jednoduché ľudia kúpia všetko len im dajte peniaze a nastane predaj“
Keď niekto niečo chce, potrebuje, túži po niečom
alebo mu to nejako uľahčí, zrýchli, ušetrí nejakú činnosť, čas … môže nastať predaj ale to len za predpokladu že existuje ponuka ktorá dá o sebe vedieť a dotyčný „dopytujúci“ má na to peniaze alebo možnosť tieto peniaze zohnať (pôžička, leasing)
Je veľa možností ako zistiť čo ľudia potrebujú no ešte viac je tých o ktorých ľudia ani nevedia že ich potrebujú – budú potrebovať.
– prísť s niečím čo ľudia budú určite potrebovať a doteraz to ani netušili.(nastáva predaj za predpokladu zaplatenia) /toto je určené len pre malé percento tých naj úspešných/
– alebo uspokojovať už známe potreby ale tu je zas obrovská konkurencia a predháňanie kto predá „uspokojí“ skôr, lepšie… . (nastáva predaj za predpokladu zaplatenia) /tu sa naháňa väčšina podnikateľov /
Hovorí sa a je to aj pravda že ľudia majú neobmedzené túžby a sny ale obmedzené príjmy. No a preto tak pekne funguje systém zadlžovania či už osôb, rodín, miest, štátov a sveta. Keďže ako je hore uvedené ľudia majú neobmedzené túžby malo by sa dať predať všetko ale problém je v tom že ľudia vám za to uspokojenie nemajú čo dať. Ak to niekto vyrieši napíšte mi. Dík romarico@centrum.sk
Suhlasim. Zakaznika mozeme oklamat (zmanipulovat) len dvakrat: prvy a posledny. Osobne sa priklanam k dlhodobym vztahom a vzajomnej spokojnosti. Ale Martin mozno nemyslel manipulaciu vnemov v negativnom slova zmysle. lebo predajca v skutocnosti pracuje s vnemami a pozornostou zakaznika. Ale ide hlavne o smerovanie pozornosti na dolezite veci, ako o manipulaciu…