Príprava na obchodný rozhovor
Ako vo všetkom, aj v predaji je dobrá príprava základ úspechu. Hovorí sa:
„Zlyhať v príprave znamená pripraviť si zlyhanie.“
Príprava neznamená iba pripraviť si vizitku a propagačné materiály firmy. Príprava slúži na to, aby ste si urobili jasno v nasledujúcich veciach:
– S kým sa idem stretnúť?
– Čo sa o ňom viem dozvedieť?
– Čo chcem na stretnutí dosiahnuť?
– Ako to chcem dosiahnuť?
– Aké informácie, podklady, materiály k tomu budem potrebovať?
– Na aké prekážky môžem natrafiť?
– Ako ich prekonám?
– Čo iné viem získať, ak nedosiahnem svoj cieľ?
Ak máte v tomto jasno, budete mať na obchodnom jednaní oveľa vyššiu istotu, ale hlavne budete môcť lepšie rozhovor riadiť potrebným smerom. Viete o čom je rozhovor dvoch ľudí, ktorí nevedia čo chcú a ako to chcú dosiahnuť? O ničom. Možno si dobre pohovoríte, ale vy chcete predsa výsledok! Mali by ste presne vedieť, aký výsledok chcete dosiahnuť a ako sa k nemu chcete dostať.
Ak zákazník uvidí, že viete o čom hovoríte a máte rozhovor pod kontrolou, bude vás viac rešpektovať. Okrem toho vám to ušetrí čas, pretože nebudete toľko odbiehať od témy.
Základ úspechu je dobrá príprava. Nepodceňujte to. Ako pomôcku si môžete stiahnuť formulár Príprava na obchodné jednanie. Používajte ho na prípravu na vaše obchodné jednania.
Chcete viac tipov na zvýšenie predaja? |
malo byt obchodne rokovanie, o kusok viac slovenciny a menej „ceskoslovenciny“
Mne by napríklad nevadilo, aj keby to bolo „preložené“ hoci aj s maďarskými slovami, len aby som tomu porozumel potom…
Mne vôbec nevadí, ak vykopem zlatý poklad a je špinavý od blata. 🙂
Súhlasím „Maroš povedal“ krásna myšlienka o tom zlate od koho je??
Dík Mário
Tento komentár bol odstránený autorom.
Zdravim
nejde mi stiahnut prilohu (Priprava na obchodne jednanie). Viete s tym nieco urobit? Vdaka
Už som to opravil, môžete si to stiahnuť. Ďakujem za upozornenie!