Rôzne
Zázračná moc otázok
V každej knihe o predaji nájdete doporučenie: „pýtajte sa, pýtajte sa, pýtajte sa.“ Obchodník by mal byť majster v kladení otázok. Ale aj pýtať sa treba vedieť! Položiť správnu otázku je možno väčšie umenie ako urobiť dobrú prezentáciu. Prvým krokom ku kladeniu správnych otázok je porozumenie tomu, PREČO je pýtanie sa tak dôležité. Ten, kto […]
Majú iného dodávateľa? Výborne!
Existuje spôsob, ako sa dostať k zákazníkovi, ktorý nakupuje u konkurencie. Ak si myslíte, že dokážete ponúknuť viac ako oni, musíte ho najprv o tom presvedčiť. Bežne zákazník nie je ochotný meniť dodávateľov, ak všetko dobre funguje. Preto mu musíte dať dobrý dôvod na to, aby vám dal šancu. Ten dôvod je – nech si […]
Úspech podľa Hiltona
Dnes som čítal pekný citát od Conrada Hiltona (zakladateľa siete hotelov Hilton): „Zdá sa, že úspech úzko súvisí s aktivitou. Úspešní ľudia sú stále v pohybe. Robia chyby, ale nevzdávajú sa.“ Nedokážem si predstaviť nič výstižnejšie, čo sa práce predajcu týka. A Vy?
Čo z predajcu robí osobnosť?
Neviem ako Vy, ale ja nemám rád, ak je niekto, s kým sa rozprávam, neprirodzený a kŕčovitý. Myslím si, že aj zákazník to cíti podobne. Máme radi oproti sebe ľudí, ktorí sú uvoľnení, vyrovnaní a tak nejako sami so sebou „v pohode“. Vnáša to kľud do rozhovoru. Naopak, nervózny človek vytvára napätie. Býva to často […]
V čom ste lepší ako konkurencia?
Chvíľu sa zamyslite a skúste sa očami Vášho zákazníka pozrieť na to, v čom ste iní alebo lepší ako Vaša konkurencia. Porovnávajte veci, ktoré sú dôležité z pohľadu zákazníka, nie z Vášho pohľadu. Napíšte si na papier všetky dôvody, ktoré podľa Vás hovoria v prospech Vašej firmy. Skúste byť objektívni. Predstavte si, že zákazník si […]
Odlíšte sa od konkurencie trochu INAK!
Titul jednej populárnej knihy o marketingu znie: „Odlíš sa alebo zomri!“ V predaji to platí tiež. Väčšinou sa snažíme ukázať v lepšom svetle ako konkurencia v procese predaja, teda ešte pred tým, ako zákazník kúpi. To je v poriadku. Ale príliš často zabúdame sa odlíšiť aj PO TOM, ako zákazník kúpil. Ukážte mu Vašim popredajným […]