V čom ste lepší ako konkurencia?
Chvíľu sa zamyslite a skúste sa očami Vášho zákazníka pozrieť na to, v čom ste iní alebo lepší ako Vaša konkurencia. Porovnávajte veci, ktoré sú dôležité z pohľadu zákazníka, nie z Vášho pohľadu.
Napíšte si na papier všetky dôvody, ktoré podľa Vás hovoria v prospech Vašej firmy. Skúste byť objektívni. Predstavte si, že zákazník si má vybrať medzi Vami a Vašou najbližšou konkurenciou. Existuje aspoň jeden HLAVNÝ rozdiel, kvôli ktorému by ste sa rozhodli pre Vašu firmu?
Nejde o to – byť najlepší vo všetkom. To sa nedá. Treba poznať svoje silné stránky a upriamiť pozornosť na ne. A ak nájdete zákazníka, pre ktorého je Vaša silná stránka dôležitá, máte vyhraté!
Ak zákazník otočí debatu smerom k tomu, v čom je lepšia Vaša konkurencia, nebojte sa to priznať. Možno je to pravda. Čo najskôr nasmerujte reč naspäť k tomu, v čom ste lepší VY a zistite, či to je pre neho dôležité. Keď zákazník v niečom vyzdvihuje Vašu konkurenciu, vôbec to nemusí znamenať, že chce kúpiť od nich. Možno Vás len skúša, ako zareagujete. Priznajte to, vráťte sa k Vašim výhodám a uzatvorte objednávku!
Chcete viac tipov na zvýšenie predaja? |