Rôzne

Motivácia a úspech v predaji (a v živote).

Publikované v kategórii Rôzne od dňa 21. marca 2011 5 komentárov
Motivácia a úspech v predaji (a v živote).

Motivácia je často skloňované slovo. Asi najčastejšie v manažmente, kde sa šéfovia snažia „motivovať“ svojich ľudí k vyšším výkonom. Ale motiváciu máme všade okolo seba. Prinajmenšom v takej podobe, že každého z nás denne niečo primeje k tomu, aby sme ráno vstali z postele a niečo robili. Čo to teda tá motivácia je? Motivácia v […]

Zobraziť článok »

Predať alebo nepredať?

Publikované v kategórii Rôzne od dňa 28. februára 2011 8 komentárov
Predať alebo nepredať?

Predstavte si situáciu, že zákazník si u vás vybral nejaký produkt, ale vy viete, že nesplní jeho očakávania. Vybral si zákazník, takže vy ste „čistý“. Upozorniť ho na to? Čo keď potom zaváha a nekúpi vôbec nič? Môže to byť dilema. Ako sa rozhodnete? Záleží od toho, či sa dívate na momentálny predaj ako na […]

Zobraziť článok »

5 tipov ako si správne vybrať obchodnícke školenie

Publikované v kategórii Rôzne od dňa 31. januára 2011 5 komentárov
5 tipov ako si správne vybrať obchodnícke školenie

V článku „Sedem spôsobov ako začať viac zarábať“ som stručne popísal metódy, ako môžete zvýšiť vaše schopnosti v predaji a tým aj váš príjem. Dnes sa chcem venovať špeciálne jednej z nich-obchodníckym školeniam a tréningom. V ponuke na slovenskom trhu je ich veľa, možno stovky. Ako si správne vybrať? Čo môžete a nemôžete od toho […]

Zobraziť článok »

Ako získať na prehratej zakázke?

Publikované v kategórii Rôzne od dňa 25. januára 2011 5 komentárov
Ako získať na prehratej zakázke?

Tu a tam sa každý z nás zúčastňuje výberových konaní. Ak je zákazník šikovný, dokáže dotlačiť potenciálnych dodávateľov až „na doraz“.  Ak ste urobili maximum a aj tak nevybrali vás, ešte nemusí byť všetko stratené. Je celkom možné, že víťaz súťaže išiel až tak na hranice svojich možností (niekedy aj za ne), že nedokáže počas […]

Zobraziť článok »

Sedem spôsobov ako začať viac zarábať.

Publikované v kategórii Rôzne od dňa 13. decembra 2010 7 komentárov
Sedem spôsobov ako začať viac zarábať.

Príjem človeka (a teda aj predajcu) priamo závisí od jeho schopností. Pravdepodobne nikto už nepochybuje o tom, že ak chce niekto dosahovať trvalé úspechy, musí sa neustále vzdelávať.   To, čo viete dnes, je zajtra už zastaralé. Preto je vzdelávanie nekonečný príbeh. Pre nás obchodníkov, našťastie, sú niektoré princípy a zákonitosti v predaji nemenné. Napríklad pokiaľ […]

Zobraziť článok »

Môže byť každý obchodníkom?

Publikované v kategórii Rôzne od dňa 29. novembra 2010 5 komentárov
Môže byť každý obchodníkom?

Jeden čitateľ (majiteľ reklamnej agentúry) mi napísal e-mail s príbehom, ako po rokoch aktívneho predaja chcel za seba nájsť náhradu a zamestnať obchodníka. Jeho pokusy však nedopadli úspešne. Napriek veľmi dobrým (aj platovým) podmienkam, noví obchodníci nejavili veľkú snahu predávať. Jeho otázka znela: je problém v motivácii alebo obchodníkom jednoducho nemôže byť každý? Moja odpoveď […]

Zobraziť článok »

Kríza ako odrazový mostík v predaji?

Publikované v kategórii Rôzne od dňa 2. novembra 2010 11 komentárov
Kríza ako odrazový mostík v predaji?

Názorov na ekonomickú krízu a jej dopad na predaj ste už počuli veľa. Tak pridám ešte jeden, ten môj 🙂Chcem hovoriť o vplyve krízy na postoj obchodníka. Úspech je z 10% ovplyvnený okolnosťami a z 90% našimi reakciami na ne (teda našim postojom). V čase krízy (a nemusí to byť len kríza hospodárska) je možné […]

Zobraziť článok »

Využite vašu konkurenciu!

Publikované v kategórii Rôzne od dňa 15. septembra 2010 žiadny komentár
Využite vašu konkurenciu!

Ak sa niekde dá načerpať nová inšpirácia na zlepšovanie, tak je to u vašej konkurencie! Nemám na mysli kopírovať to, čo robia oni. Skôr naopak. Vašim cieľom je byť v niečom lepší alebo iný. Preskúmajte, ako to robí konkurencia. Ako oslovujú nových zákazníkov? Aké majú dodacie lehoty? Aké služby poskytujú? Ako komunikujú? Poskytujú nejaké špeciálne […]

Zobraziť článok »

Keď sa biznis nehýbe…

Publikované v kategórii Rôzne od dňa 13. septembra 2010 žiadny komentár
Keď sa biznis nehýbe…

Neviem, ako vám ide predaj v tomto období. Už je po lete, a že by aj po kríze? V každom prípade dúfam, že sa Vám darí. Tak len čiste teoreticky-čo robiť, keď sa biznis veľmi nehýbe? Okrem toho, že treba poriadne pridať, doporučujem trochu utužiť vzťahy s existujúcimi klientami. Na punč a varené víno je […]

Zobraziť článok »

Je čas na zmenu prístupu?

Publikované v kategórii Rôzne od dňa 10. septembra 2010 5 komentárov
Je čas na zmenu prístupu?

Myslím, že posledný rok-dva dobre preverili postoj a pripravenosť každého obchodníka. Podmienky v predaji sa definitívne zmenili. Preto je na mieste otázka – ako ďalej??? Na každú zmenu treba reagovať. Ale ako? Toto nie je len o zvládnutí hospodárskej krízy. Predaj sa zmenil vo svojich základoch. Zákazník v obchodnom vzťahu získal oveľa silnejšie postavenie. A […]

Zobraziť článok »