Rôzne

„Čo si želajú predajcovia?“-otvorený list zákazníkom

Publikované v kategórii Rôzne od dňa 18. októbra 2011 5 komentárov
„Čo si želajú predajcovia?“-otvorený list zákazníkom

Okrem toho, že predávame, občas sme sami zákazníkmi. Poznáte Zlaté pravidlo medziľudských vzťahov? „Správaj sa k iným tak, ako chceš, aby sa oni správali k tebe.“ Správame sa ako zákazníci k predajcom tak, ako by sme chceli, aby sa naši zákazníci chovali k nám? Tu je sedem želaní predajcu smerom k zákazníkom (teda k nám): […]

Zobraziť článok »

Ako najľahšie posilniť dôveru zákazníka

Publikované v kategórii Rôzne od dňa 10. októbra 2011 7 komentárov
Ako najľahšie posilniť dôveru zákazníka

Dôvera je kľúčový predpo- klad k predaju. Ak vám zákazník nedôveruje, nekúpi. Nie sú žiadne výnimky. Aby ste si získali zákazníkovu dôveru, máte dve možnosti: počas rozhovoru ho sami presvedčíte, že ste dôveryhodný partner, alebo presvedčí ho niekto iný, nestranný. Ideálne je použiť obidve možnosti-budovať si dôveru počas vášho rozhovoru a poistiť to aj niekým […]

Zobraziť článok »

Akú literatúru o predaji čítam?

Publikované v kategórii Rôzne od dňa 26. septembra 2011 14 komentárov
Akú literatúru o predaji čítam?

Mnohí z vás sa pýtate, akú literatúru o predaji by som vám odporučil čítať (v slovenčine a češtine). Najjednoduchšia odpoveď by bola:“Akúkoľvek“. Pretože tej literatúry v slovenčine a češtine až tak veľa zase nie je, ak sa chcete vzdelávať dlhodobo. Napriek tomu vám chcem nejaké tituly odporučiť.  Také, ktoré ma v minulosti najviac oslovili, formou […]

Zobraziť článok »

Facebook ako nedocenený pomocník predaja?

Publikované v kategórii Rôzne od dňa 19. septembra 2011 6 komentárov
Facebook ako nedocenený pomocník predaja?

Z nevedomosti som ako obchodník Facebook dlho ignoroval. A bola to chyba! Zďaleka som nedocenil možnosti, ktoré FB ponúka. Až keď mi známy vysvetlil, že ho denne využíva takmer polovica manažérov ako zdroj informácií, rozhodol som sa vyskúšať to. Pochopil som, že nezáleží na tom, čo si o FB myslím ja. Dôležité je, že ho […]

Zobraziť článok »

Prozákaznícka orientácia „naruby“

Publikované v kategórii Rôzne od dňa 12. septembra 2011 11 komentárov
Prozákaznícka orientácia „naruby“

Za posledné roky je „prozákaznícka orientácia“ často spomínaná téma. Firmy hľadajú nové a nové metódy, ako viac vyhovieť potrebám zákazníka, ako zlepšiť samotný priebeh obsluhy a podobne. Je to síce chvályhodné, že nad tým manažéri uvažujú, ale má to jednú veľkú chybu krásy. Ak samotný pracovník nemá dôvod, nebude ho zaujímať ani spôsob. Raz som […]

Zobraziť článok »

Keď to nejde, tak to nejde?

Publikované v kategórii Rôzne od dňa 22. augusta 2011 11 komentárov
Keď to nejde, tak to nejde?

Sú obdobia, kedy predaj nejde tak, ako by sme si želali. Akoby sa všetci zákazníci niekam vytratili. Najmä leto zvykne trpieť touto „chorobou“. Ako to prekonať?  Práve som sa vrátil z dovolenky v Chorvátsku. Počas výletu po pobreží som si všimol niečo zaujímavé. V dedine na okraji cesty stál domorodý chlapík a v ruke držal […]

Zobraziť článok »

„Tri oriešky“ marketingu alebo ako si uľahčiť predaj.

Publikované v kategórii Rôzne od dňa 20. júna 2011 3 komentáre
„Tri oriešky“ marketingu alebo ako si uľahčiť predaj.

Marketing je opradený množstvom záhad. Jednou z nich je: „Čo je vlastne úlohou marketingu?“ Môžete si o tom prečítať niekoľkostostranové učebnice. Podstata je pritom jednoduchá. Cieľom marketingu je zabezpečiť dostatok záujemcov, ktorým potom môžete predávať. A je jedno, či ste nadnárodná firma alebo živnostník. Každý potrebuje predať. Môj obor je síce predaj, ale marketing je […]

Zobraziť článok »

Šesť chýb v marketingu SZČO a malej firmy.

Publikované v kategórii Rôzne od dňa 6. júna 2011 11 komentárov
Šesť chýb v marketingu SZČO a malej firmy.

Ak nechcete každého nového zákazníka krvopotne oslovovať telefonicky, potrebujete robiť marketing. Ohľadne marketingu ešte stále koluje názor, že je to drahý luxus pre veľké firmy. Nie je to pravda. Vymoženosti dnešnej doby umožňujú robiť účinný marketing aj živnostníkovi alebo malej firme, navyše za veľmi nízke náklady. Akých chýb v marketingu sa dopúšťajú SZČO a malé […]

Zobraziť článok »

Lojalita zákazníkov a zmeny „poza chrbát“.

Publikované v kategórii Rôzne od dňa 2. mája 2011 1 Comment
Lojalita zákazníkov a zmeny „poza chrbát“.

Dnes som bol v banke svedkom rozhovoru klienta a pracovníčky za prepážkou. Podľa všetkého sa poznali. Napriek tomu klient začal dosť z ostra:“Zvýšili ste poplatky bez toho, aby ste sa opýtali, či s tým súhlasím alebo nie. Korektné by bolo opýtať sa, či chcem za týchto podmienok ďalej využívať vaše služby. A maximálne ma vytočilo, […]

Zobraziť článok »

Ktorá časť procesu predaja je tá najdôležitejšia?

Publikované v kategórii Rôzne od dňa 28. marca 2011 2 komentáre
Ktorá časť procesu predaja je tá najdôležitejšia?

Obchodný prípad sa skladá z viacerých častí. Od vyhľadania nového potenciálneho zákazníka až po uzatvorenie obchodu. Spolu ich je sedem. Niekedy sa ma predajcovia pýtajú, ktorá z týchto častí je tá najdôležitejšia. Odpoveď je jednoduchá: je to tá, v ktorej sa práve nachádzate. Ak ju totiž nezvládnete a nedostanete sa do tej ďalšej, zbohom obchod. […]

Zobraziť článok »