Plánovanie predaja

Je vaša firma kapor, šťuka alebo chobotnica?

Publikované v kategórii Manažment predaja, Plánovanie predaja od dňa 25. novembra 2014 4 komentáre
Je vaša firma kapor, šťuka alebo chobotnica?

Z prírodovedy vieme, že kapor je pomalý a plachý, šťuka je rýchla a dravá a chobotnica má viacero chápadiel. Ako to súvisí s vašou firmou? V prenesenom význame dosť úzko… Z koľkých zdrojov čerpáte pri vyhľadávaní nových zákazníkov? Ak máte obchodníkov, ktorí sú sa to jediní zodpovední, tak je to iba jeden zdroj (ste ryba). […]

Zobraziť článok »

Ste ako včelia kráľovná alebo ako vedúci letovej prevádzky?

Publikované v kategórii Manažment predaja, Plánovanie predaja od dňa 4. februára 2013 7 komentárov
Ste ako včelia kráľovná alebo ako vedúci letovej prevádzky?

Otázka v nadpise znamená: Viete na čom práve pracujú vaši predajcovia? Máte prehľad, v akom je to štádiu zrelosti? Včelia kráľovná vie iba to, či sú jej včielky v úli alebo nie. A či sa plást plní. Na rozdiel od nej vedúci letovej prevádzky vie nielen to, či sú jeho dispečeri na svojich miestach, ale aj […]

Zobraziť článok »

Rada začínajúcim predajcom.

Publikované v kategórii Manažment predaja, Noví zákazníci, Plánovanie predaja od dňa 29. októbra 2012 4 komentáre
Rada začínajúcim predajcom.

Nedávno som dostal e-mail od čitateľa, ktorý začal pracovať ako predajca v jednej poisťovni. Žiadal ma o radu, ako začať. Tu sú moje odporúčania pre všetkých začínajúcich predajcov: Zistite si, komu máte predávať – kto je typickým zákazníkom vašej firmy? Ak chcete niekoho hľadať, musíte vedieť KOHO. U skúsenejších kolegov sa popýtajte, aké problémy a […]

Zobraziť článok »

Leto-výhoda “uhorkovej sezóny”?

Publikované v kategórii Plánovanie predaja od dňa 2. júla 2012 3 komentáre
Leto-výhoda “uhorkovej sezóny”?

Začalo leto a s ním pre mnohých aj “zakliate obdobie” uhorkovej sezóny. Nie je na tom nič zlé za podmienky, že CHCETE mať voľnejšie obdobie a budete sa venovať iným veciam. Ale ak leto pre vás nie je obdobím, kedy by ste chceli iba relaxovať, tak nie je dôvod prepínať na voľnobeh. Skôr naopak… V […]

Zobraziť článok »

Prečo sa prestalo dariť alebo malá lekcia jachtingu.

Publikované v kategórii Manažment predaja, Plánovanie predaja od dňa 19. júna 2012 4 komentáre
Prečo sa prestalo dariť alebo malá lekcia jachtingu.

Ak niekto má v predaji výsledky a potom sa dostane s výkonmi dole, má to iba dve možné príčiny. Na vysvetlenie použijem prirovnanie k jachtingu (práve som sa vrátil z týždňového výletu na jachte, tak to mám ešte v živej pamäti 🙂 Ako teda súvisia produktivita v predaji a jachting? Ak máte pri určitom vetre […]

Zobraziť článok »

Predaj ako v rozprávke o troch grošoch…

Publikované v kategórii Manažment predaja, Plánovanie predaja od dňa 4. júna 2012 3 komentáre
Predaj ako v rozprávke o troch grošoch…

V rozprávke o troch grošoch sa hovorí: “prvý groš vráť, druhý odlož a tretí môžeš minúť.” Inými slovami-mysli na minulosť, prítomnosť aj budúcnosť. Nemalo by to byť podobne aj v predaji? Jednou vetou-treba rozvíjať vzťahy s existujúcimi zákazníkmi, dokončovať rozrobené obchody a začínať nové.  Predajca by si mal rozdeliť svoj čas ako hokej na tretiny […]

Zobraziť článok »

Čo je to cyklus “svrbenia” alebo ako správne načasovať opakovaný predaj?

Publikované v kategórii Manažment predaja, Plánovanie predaja od dňa 23. januára 2012 5 komentárov
Čo je to cyklus “svrbenia” alebo ako správne načasovať opakovaný predaj?

Zažili ste už na dovolenke pocit, že ste po týždni už nevedeli obsedieť? Alebo ste mali chuť vašu bundu po roku nosenia vymeniť za inú? To je “cyklus svrbenia” – máte neodolateľnú chuť niečo zmeniť alebo urobiť. Tento výraz som počul od Toma Hopkinsa. Bol to svetoznámy tréner a kouč predajcov v USA v 80.-90.rokoch. Niečo podobné sa […]

Zobraziť článok »

Traja najväčší zabraňovači príjmu

Publikované v kategórii Plánovanie predaja od dňa 28. novembra 2011 13 komentárov
Traja najväčší zabraňovači príjmu

Keď sa pozriem do svojej obchodníckej minulosti, našiel som tri metódy, ktorými som sa roky úspešne oberal o príjem. Asi ma stáli dosť veľa peňazí. Ani nechcem vedieť koľko. Nech sú teda výstrahou aj pre vás. Oberač príjmu číslo jeden: naháňanie nesprávnych klientov. Dá sa to robiť na dva spôsoby: loviť v nesprávnych vodách, t.j.nesprávny […]

Zobraziť článok »

Ako dobehnúť resty v predaji ešte v tomto roku?

Publikované v kategórii Plánovanie predaja, Stratégie predaja od dňa 14. novembra 2011 2 komentáre
Ako dobehnúť resty v predaji ešte v tomto roku?

Blíži sa koniec a roka a s tým aj vyhodnotenie plnenia obchodných plánov. Chýba vám ešte zopár objednávok? Tu je jeden tip, ktorý môže pomôcť čo-to napraviť… Prejdite si vašu databázu zákazníkov (existujúcich aj potenciálnych). Nájdite všetky prípady, kde ste s klientom rozrobili nejaký obchodný prípad. Niekde ste absolvovali zatiaľ iba úvodné stretnutie, niekde ste […]

Zobraziť článok »

Tip na kreatívnejšie plánovanie.

Publikované v kategórii Plánovanie predaja od dňa 29. augusta 2011 4 komentáre
Tip na kreatívnejšie plánovanie.

Dobré plánovanie je polovica úspechu. Druhá polovica je uskutočnenie toho, čo sme si naplánovali. Ako teda efektívne plánovať? Dnes mám pre vás jeden tip, ktorý mi pomohol zlepšiť strategické plánovanie. Pri operatívnom plánovaní uvažujeme skôr technicky a prakticky. Ale pri stratégiách potrebujete byť aspoň trochu kreatívni a dívať sa na veci z nadhľadu. Moje doporučenie […]

Zobraziť článok »