Plánovanie predaja
Ako plánovať získavanie nových zákazníkov?

Nadviažem na predošlý blog Ako si uľahčiť štart do predaja v 2015. Každý obchodník alebo podnikateľ potrebuje získavať aj nových zákazníkov. Dokonca aj keď máte vybudovaný dostatočne veľký „kmeň“, nie všetci zákazníci s vami ostanú naveky… Vo videu (3,5 min.) sa dozviete postup v 5 krokoch, ako si získavanie nových zákazníkov naplánovať. Aby ste namiesto […]
Je vaša firma kapor, šťuka alebo chobotnica?

Z prírodovedy vieme, že kapor je pomalý a plachý, šťuka je rýchla a dravá a chobotnica má viacero chápadiel. Ako to súvisí s vašou firmou? V prenesenom význame dosť úzko… Z koľkých zdrojov čerpáte pri vyhľadávaní nových zákazníkov? Ak máte obchodníkov, ktorí sú sa to jediní zodpovední, tak je to iba jeden zdroj (ste ryba). […]
Ste ako včelia kráľovná alebo ako vedúci letovej prevádzky?

Otázka v nadpise znamená: Viete na čom práve pracujú vaši predajcovia? Máte prehľad, v akom je to štádiu zrelosti? Včelia kráľovná vie iba to, či sú jej včielky v úli alebo nie. A či sa plást plní. Na rozdiel od nej vedúci letovej prevádzky vie nielen to, či sú jeho dispečeri na svojich miestach, ale aj […]
Rada začínajúcim predajcom.

Nedávno som dostal e-mail od čitateľa, ktorý začal pracovať ako predajca v jednej poisťovni. Žiadal ma o radu, ako začať. Tu sú moje odporúčania pre všetkých začínajúcich predajcov: Zistite si, komu máte predávať – kto je typickým zákazníkom vašej firmy? Ak chcete niekoho hľadať, musíte vedieť KOHO. U skúsenejších kolegov sa popýtajte, aké problémy a […]
Leto-výhoda „uhorkovej sezóny“?

Začalo leto a s ním pre mnohých aj „zakliate obdobie“ uhorkovej sezóny. Nie je na tom nič zlé za podmienky, že CHCETE mať voľnejšie obdobie a budete sa venovať iným veciam. Ale ak leto pre vás nie je obdobím, kedy by ste chceli iba relaxovať, tak nie je dôvod prepínať na voľnobeh. Skôr naopak… V […]
Prečo sa prestalo dariť alebo malá lekcia jachtingu.

Ak niekto má v predaji výsledky a potom sa dostane s výkonmi dole, má to iba dve možné príčiny. Na vysvetlenie použijem prirovnanie k jachtingu (práve som sa vrátil z týždňového výletu na jachte, tak to mám ešte v živej pamäti 🙂 Ako teda súvisia produktivita v predaji a jachting? Ak máte pri určitom vetre […]
Predaj ako v rozprávke o troch grošoch…

V rozprávke o troch grošoch sa hovorí: „prvý groš vráť, druhý odlož a tretí môžeš minúť.“ Inými slovami-mysli na minulosť, prítomnosť aj budúcnosť. Nemalo by to byť podobne aj v predaji? Jednou vetou-treba rozvíjať vzťahy s existujúcimi zákazníkmi, dokončovať rozrobené obchody a začínať nové. Predajca by si mal rozdeliť svoj čas ako hokej na tretiny […]
Čo je to cyklus „svrbenia“ alebo ako správne načasovať opakovaný predaj?

Zažili ste už na dovolenke pocit, že ste po týždni už nevedeli obsedieť? Alebo ste mali chuť vašu bundu po roku nosenia vymeniť za inú? To je „cyklus svrbenia“ – máte neodolateľnú chuť niečo zmeniť alebo urobiť. Tento výraz som počul od Toma Hopkinsa. Bol to svetoznámy tréner a kouč predajcov v USA v 80.-90.rokoch. Niečo podobné sa […]
Traja najväčší zabraňovači príjmu

Keď sa pozriem do svojej obchodníckej minulosti, našiel som tri metódy, ktorými som sa roky úspešne oberal o príjem. Asi ma stáli dosť veľa peňazí. Ani nechcem vedieť koľko. Nech sú teda výstrahou aj pre vás. Oberač príjmu číslo jeden: naháňanie nesprávnych klientov. Dá sa to robiť na dva spôsoby: loviť v nesprávnych vodách, t.j.nesprávny […]
Ako dobehnúť resty v predaji ešte v tomto roku?

Blíži sa koniec a roka a s tým aj vyhodnotenie plnenia obchodných plánov. Chýba vám ešte zopár objednávok? Tu je jeden tip, ktorý môže pomôcť čo-to napraviť… Prejdite si vašu databázu zákazníkov (existujúcich aj potenciálnych). Nájdite všetky prípady, kde ste s klientom rozrobili nejaký obchodný prípad. Niekde ste absolvovali zatiaľ iba úvodné stretnutie, niekde ste […]