Plánovanie predaja
Tip na kreatívnejšie plánovanie.
Dobré plánovanie je polovica úspechu. Druhá polovica je uskutočnenie toho, čo sme si naplánovali. Ako teda efektívne plánovať? Dnes mám pre vás jeden tip, ktorý mi pomohol zlepšiť strategické plánovanie. Pri operatívnom plánovaní uvažujeme skôr technicky a prakticky. Ale pri stratégiách potrebujete byť aspoň trochu kreatívni a dívať sa na veci z nadhľadu. Moje doporučenie […]
Aby sa leto nestalo zimným spánkom (v biznise).
Máte aj vy počas leta „uhorkovú sezónu“? Ak máte sezónny predaj a leto u vás nie je práve najúrodnejšie obdobie, mám pre vás 8 tipov, ako „uhorku“ premeniť na plodné obdobie: 1. Máte nejaké „zabudnuté“ obchodné prípady? Ak áno, preverte aktuálnu situáciu. Je to ešte reálne? Dá sa posunúť o nejaký krok ďalej? Je možné, […]
Databáza klientov ako (ne)úrodná „záhradka“?
Videli ste už niekedy záhradkársku oblasť? Niektoré záhradky sú udržiavané a prinášajú majiteľom peknú úrodu a iné nie. Podobné je to aj s databázami klientov. Niektoré firmy databázu zákazníkov majú, ale nič im neprináša. Tak ako majiteľom tých spustnutých záhrad. Samotné vlastníctvo databázy ešte nemusí znamenať, že z toho máte úžitok. Ako sa starať a […]
Pyramída obchodného úspechu
Egyptské a iné pyramídy sú tu už tisíce rokov. Sú symbolom odolnosti a stability. Čomu za to vďačia? Jednak materiálu, z ktorého sú postavené, ale aj svojmu tvaru. Prirovnám to k predaju. Všetci chceme, aby náš predaj bol stabilný a odolával „poveternostným vplyvom“. Čo sa teda vieme od pyramíd naučiť? Všimnite si, že stoja na […]
Ako zvýšiť predaj v roku 2011?
Väčšina predajcov a firiem už o tomto čase má stanovené číslo (obrat, zisk apod.), aké chcú v tomto roku dosiahnuť. Aby ste v roku 2011 dosiahli v predaji lepšie výsledky, nestačí to iba chcieť. Budete musieť pre to niečo UROBIŤ. Ako hovorí básnik,„dúfať nie je stratégia“. Lepšie bude, keď si vytvoríte plán, ako vaše výsledky […]
Príprava na obchodný rozhovor
Ako vo všetkom, aj v predaji je dobrá príprava základ úspechu. Hovorí sa: „Zlyhať v príprave znamená pripraviť si zlyhanie.“ Príprava neznamená iba pripraviť si vizitku a propagačné materiály firmy. Príprava slúži na to, aby ste si urobili jasno v nasledujúcich veciach: – S kým sa idem stretnúť?– Čo sa o ňom viem dozvedieť?– Čo […]
Príležitosť hľadajte tam, kde je!
V predošlom článku som písal o zmene v prístupe. Dnes sa na zmenu pozriem z iného hľadiska. Často od predajcov počúvam, že zákazníci menej kupujú. Je to pravda. Ich priority sa zmenili. Možno viac šetria peniaze. Ale stále budú kupovať NEJAKÉ produkty a služby. Potreby zákazníkov sa tiež zmenili. Nemá zmysel tlačiť na predaj niečoho, […]
Dva základné kamene úspešného predaja.
Predajcovia často nerobia dosť, čo do množstva obchodných jednaní a/alebo kvality budovania vzťahov so zákazníkmi. Dlhodobo úspešný predaj, vo svojej najjednoduchšej forme,môžeme rozdeliť na tieto dve základné zložky. Zákazníka predsa najprv musíte získať, a potom si ho udržať! Ak neoslovujete dostatok zákazníkov, šance Vám utekajú pomedzi prsty a predaj Vám stagnuje. Osloví ich niekto iný […]