Rada začínajúcim predajcom.
Nedávno som dostal e-mail od čitateľa, ktorý začal pracovať ako predajca v jednej poisťovni. Žiadal ma o radu, ako začať.
Tu sú moje odporúčania pre všetkých začínajúcich predajcov:
- Zistite si, komu máte predávať – kto je typickým zákazníkom vašej firmy? Ak chcete niekoho hľadať, musíte vedieť KOHO.
- U skúsenejších kolegov sa popýtajte, aké problémy a potreby rieši váš produkt. To bude odpoveď na otázku – PREČO by mal zákazník o jeho kúpe uvažo- vať? Tieto dôvody budete potom u zákazníkov hľadať.
- Informujte sa, aké sú vaše konkurenčné výhody. Aby ste zákazníkovi vedeli odpovedať aj na otázku – prečo mám kúpiť OD VÁS? (Nutne to nemusí a nemá byť nižšia cena.)
- Nechajte si vysvetliť celý proces predaja – od oslovenia kontaktu až po spracovanie objednávky.
- Nechajte si aspoň prvé kroky tohoto procesu UKÁZAŤ od skúsenejších kolegov. Najlepšie naživo, v reálnych situáciách.
- Najdôležitejšie časti predaja si NACVIČTE (telefonát, ako sa predstaviť, ako klásť otázky atď).
- Potom sa zoznámte s 1-2 najpredávanejšími produktami (nesnažte sa obsiahnuť hneď všetky produkty, zaberie vám to príliš veľa času).
- Vytvorte si zoznam kontaktov na oslovenie.
- Začnite ich kontaktovať.
- Absolvujte prvé obchodné stretnutia (najlepšie pod dohľadom skúsenejšieho kolegu).
Potom už sami uvidíte, čo ďalej. Týchto 10 bodov odporúčam absolvovať v uvedenom poradí. Ak ste už chvíľu po štarte, aj tak si tie body prejdite a urobte tie, ktoré ste zatiaľ vynechali. Úspešný štart! (Ak máte niekto aj iný tip pre začiatočníkov, podeľte sa oň prosím formou komentára!)
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 princípov úspešného predaja“. Okrem toho ďalšie pravidelné tipy na zvýšenie predaja, zasielané LEN zaregistrovaným čitateľom. (Registrácia je zdarma.)
Chcete viac tipov na zvýšenie predaja? |
Staňte sa zákazníkom. Vyskúšajte kúpiť daný produkt vo vašej vlastnej firme, následne u konkurenciu, aby ste pochopili zákazníka. Po každom stretnutí si premietnite celú situáciu znova a poznačte si, čo robil predajca dobre a čo nie, prípadne aké informácie vám chýbali k tomu, aby ste dostali chuť kúpiť si daný produkt
Skvelý tip! Vlastná skúsenosť nadovšetko… Vďaka.
Ako ponúkať niekomu produkty nejakej banky? Telefonicky, prípadne letáky, či sa zamerať na priamy kontakt s ľuďmi? Oplatí sa dať nejaký inzerát alebo funguje skôr zaslanie emailom?
Ďakujem.
Čím viac komunikačných „kanálov“ môžete vyskúšať, o to lepšie. Potom si otestujte, ktorý je najúčinnejší a na ten sa sústreďte. Ale ešte pred tým jedna otázka: je to produkt, o ktorý je spontánny záujem? V dnešnej dobe sú to napríklad pôžičky a úvery. Lebo ak budete letákmi alebo e-mailami propagovať niečo, čo ľudia sami od seba nevyhľadávajú, nezískate ich pozornosť. Ak ste jednotlivec, ísť do nejakých letákov alebo inzerátov veľmi neodporúčam. Ak to nerobíte naozaj masívne, je na to minimálna odozva. Nie je náhoda, že reklám na bankové služby sú plné médiá. Je to silne konkurenčné prostredie. Začnite radšej oslovovať známych vo Vašom okolí. V porovnaní s letákmi viete aspoň na chvíľu získať ich pozornosť. Nič im neponúkajte, iba sa medzi rečou informujte o tom, ako to majú vyriešené dnes, hoďte „udičku“ s vašimi výhodami a sledujte mieru záujmu. Ak niekto prejaví záujem, vysvetlite mu viac, prípadne ponúknite váš produkt. Alebo sa zamerajte na konkrétnu, špecifickú cieľovú skupinu, pre ktorú je váš produkt najvhodnejší. A oslovujte ich cielene. Ale úplne na začiatok si sformulujte dôvody, prečo by niekto mohol chcieť váš produkt využiť. Od toho začnite. Lebo ľudia už bankové produkty využívajú. Musí z toho pre nich plynúť nejaká výhoda…