Čo je to cyklus „svrbenia“ alebo ako správne načasovať opakovaný predaj?

Publikované v kategórii Manažment predaja, Plánovanie predaja od dňa 23. januára 2012 5 komentárov
Zažili ste už na dovolenke pocit, že ste po týždni už nevedeli obsedieť? Alebo ste mali chuť vašu bundu po roku nosenia vymeniť za inú?

To je „cyklus svrbenia“ – máte neodolateľnú chuť niečo zmeniť alebo urobiť.

Tento výraz som počul od Toma Hopkinsa. Bol to svetoznámy tréner a kouč predajcov v USA v 80.-90.rokoch.

Niečo podobné sa deje aj u vašich zákazníkov. Otázka je, ako to využívate pri plánovaní opakovaného predaja.

Ako môžete cyklus svrbenia využiť v predaji?

Každý produkt má svoje obdobie, kedy to už má „za sebou“. Buď už dosluhuje, alebo ho zákazník jednoducho má chuť vymeniť. Alebo to aspoň prehodnotiť – napríklad u povinného zmluvného poistenia auta je typický cyklus svrbenia 1 rok.

Auto vám možno vydrží aj pätnásť rokov (môj otec predal svoju Škodu 105 po 33 rokoch 🙂 Ale väčšinou to majiteľa začne „svrbieť“ už po 3-4 rokoch a vymení ho. Niektorí možno aj skôr. Podobne je to aj s ostatnými produktami.

Je veľká výhoda, ak to máte u vašich klientov zmapované…

Aký je priemerný „cyklus svrbenia“ u vášho produktu?

Za aké dlhé obdobie zvyknú (alebo musia) vaši zákazníci uvažovať o výmene produktu za nový? Alebo približne na aké dlhé obdobie zákazníkovi vystačí zásoba, ktorú nakúpil?

Prečo je to dobré vedieť? Aby ste v správnom čase boli na správnom mieste, s ponukou nového produktu. Alebo chcete, aby to urobila vaša konkurencia a vyfúkla vám rybník?

Vyhľadajte v databáze všetkých zákazníkov, ktorí nakúpili pred touto dobou a okamžite ich kontaktujte!

Spýtajte sa ich, či uvažujú o výmene. Pošlite im vzorku, alebo ich pozvite na „ochutnávku“ priamo k vám! Niekedy to začne viac svrbieť, keď človek to nové vidí a vyskúša:)

Aký je typický cyklus svrbenia u vašich zákazníkov? Napíšte mi prosím dolu do komentára…

——————————————-

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Odber noviniek môžete kedykoľvek odvolať. Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Facebook komentáre

komentárov

Komentáre (5)

Trackback URL | Comments RSS Feed

Stránky, ktoré odkazujú na tento príspevok

  1. Aké by mali byť prvé 2 kroky manažéra predaja? | Akopredavat.sk | 23. augusta 2016
  1. Miriam píše:

    Je to presne tak…a dobre je vediet nielen pri produktoch, ale aj u zamestnancov, aku maju dobu svrbenia. Su taki, ze presne po dvoch – troch rokoch potrebuju zmenu. Ked im ju nedaju vo firme, odidu inde. Keby to sef vedel, preradi ho do ineho oddelenia, da mu novu vyzvu a clovek slape s elanom dalsie 2-3 roky do dalsieho svrbenia.
    Skvely clanok, zo zivota…….a rybnik sa vypaluje, alebo vyfukuje? :)))

  2. Martin Mišík píše:

    Vidíte, aj s tými zamestnancami to súvisí. To ma nenapadlo. Dúfam len, že to nesúvisí aj s manželskými vzťahmi 🙂 S tým rybníkom neviem, snáď by nám poradili jazykovedci z akadémie vied…

  3. Anonymous píše:

    Podľa mňa to súvisí aj s manželskými vzťahmi, preto si musia aj manželia do života navzájom prinášať nejakú zmenu, to len tak na okraj 🙂

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *