Traja najväčší zabraňovači príjmu

Publikované v kategórii Plánovanie predaja od dňa 28. novembra 2011 13 komentárov

Keď sa pozriem do svojej obchodníckej minulosti, našiel som tri metódy, ktorými som sa roky úspešne oberal o príjem. Asi ma stáli dosť veľa peňazí. Ani nechcem vedieť koľko. Nech sú teda výstrahou aj pre vás.

Oberač príjmu číslo jeden: naháňanie nesprávnych klientov. Dá sa to robiť na dva spôsoby:

  • loviť v nesprávnych vodách, t.j.nesprávny výber kontaktov už pri prvotnom oslovení. Ak hľadáte zlato, vo vašej záhradke na Záhorí ho asi nenájdete. Alebo, že by?
  • venovanie pozornosti klientom, s ktorými nie je predpoklad urobiť obchod. Podobne, ako sa nechcete zbaviť starého svetra v skrini. Veď možno si ho ešte niekedy oblečiete. Ale vy viete, že nie. Ale nedá vám to, aby ste sa ho zbavili. Tak vám zaberá miesto.

Oberač príjmu číslo dva: babranie sa s nepodstatnými úlohami. Viem, že každú prácu je treba urobiť. Ale netreba sa neproduktívnymi činnostiam (to sú tie, čo priamo nesúvisia s predajom) venovať viac, ako je nutné.

Túto „úchylku“ mávame z jednoduchého dôvodu-nepodstatné úlohy sú nám menej nepríjemné, ako tie dôležité. Je predsa menej „rizikové“ babrať sa dve hodiny s ponukou, ktorá môže byť hotová za pol hodinu, ako dvihnúť telefón, oslovovať nových klientov a riskovať odmietnutie.

Tu nepomôže nič iné, iba sebadisciplína. Proste sa donútiť robiť to, čo treba. Ak máte vnútorný dôvod (motiváciu), prečo to robiť, o to lepšie pre vás. Inak budete asi potrebovať „bič zvonku“. Ale to už nie sme v biznise, ale na panskom.

Oberač príjmu číslo tri: nedotiahnuté obchody. Keď som spomenul záhradku raz, spomeniem aj druhýkrát. „Trojka“ znamená venovať sa celý rok pestovaniu paradajok a potom ich nechať zhniť na záhone. V predaji to znamená „rozrobiť obchod, nechať ho s otvoreným koncom a čakať (alebo zabudnúť)“. Keď nepredám ja, predá konkurencia. Jednoduché.

Spoznali ste niektorého z oberačov? Tak ho zastavte. Nenechajte sami seba oberať o príjem. Inak nikoho neobviňujte, že málo zarábate. Ďalšie metódy, ako neznižovať, ale zvyšovať váš predaj a príjem, sa dozviete na školení „Ako plánovať a dosahovať ciele v predaji“.
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 zákonov úspechu v predaji“. Okrem toho ďalšie pravidelné tipy na zlepšenie predaja, zasielané iba registrovaným čitateľom. (Registrácia je zdarma.)

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Odber noviniek môžete kedykoľvek odvolať. Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Facebook komentáre

komentárov

Komentáre (13)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. tatiersky píše:

    Jaaaaj Martin, to je ale trafený klinec po hlavičke a riadne. Idem robiť niečo dôležité, teda obrobiť záhradku a potom pozrieť, či mi niečo nehnije :-).

  2. Anonymous píše:

    ja si vzdy zavarim najviac zlym rozlozenim uloh, stale mam problem spravne rozdelit dolezitost…

  3. Tomáš píše:

    Dobrý obchodnák by mal vycítiť, ktorý zákazník a ktorá úloha je dôležitejšia. Vo finále každý jeden zákazník je dôležitý tak čo s tým ? V prvom rade je treba zachovať klud a nenaložiť si na plecia 200 zákazníkov naraz ale trošku upustiť tempo, vziať si najskor iba 50, ktorým sa budem môcť venovať pravidelne a starostlivo. S takymto zákazníkom si urobiť vzťah, pokial si nebude objednávať a ozvývať sa automaticky. Týmto zanikne čiastočná starostlivosť o zákazníka a može sa venovať dalším zákazníkom. Je to trošku pomalší sposob ale velmi efektívny. Potom je aj menšie riziko, že odíde ku konkurencí ked medzi predajcom a zakaznikom je „priatelský“ vzťah.
    V prípade získania si zákazníkov viac info na :
    http://1419140.talkfusion.com/cz/
    a
    tomas.janerle@gmail.com

    Dúfam pán Mišík, že to nebude prekážať, ak áno, kludne ma kontaktujte mailom.(TJ)

  4. Martin Mišík píše:

    Kto je dokonalý, nech hodí kameňom. Ide o to, aby to bolo viac pod kontrolou. K Tomášovmu komentáru-pozor na spoliehanie sa na automatické objednávanie. Ak zákazník pocíti menšiu pozornosť od predajcu, tak je to mínusový bod. Stáli zákazníci si zaslúžia pozornosť-už to nie je síce také náročné ako u nového zákazníka, ale je to dôležité. Ale píšete tam čiastočná starostlivosť, takže sa asi rozumieme. Len som to chcel zdôrazniť-spoliehať sa je začiatok cesty z kopca…

  5. Anonymous píše:

    No chcel som hodiť kameňom, ale žiadny som narýchlo nenašiel. Asi to bude znamenie.
    Ale vážne, tentoraz súhlasím z článkom.

  6. Martin Mišík píše:

    Super, džin je von z fľaše! Tak o týždeň napíšte ďalší komentár, čo ste naozaj zmenili k lepšiemu. Pretože štvrtý zabraňovač je mať cieľ a nič neurobiť…

  7. Tiež súhlasím s článkom. Postupovali by sme za svojimi cieľmi určite rýchlejšie, ak by sme boli disciplinovanejší. Nepríjemné záležitosti sú nepríjemné iba dovtedy, kým ich nevyriešime. 🙂

  8. Anonymous píše:

    Dobry den,
    super clanok. Napada ma ale otazka, ked som posobil v obchode, stretaval som sa s predajcami, ktori mali naozaj problem donutit sa ist na stretnutie. Vsade sa pise, ze to bol strach z odmietnutia ale nebolo to tak. Oni, kedze robili z domu a nemali nad sebou okrem nesplnenych planov ziadnu kontrolu, jednoducho sa zatali a na stretnutia nesli, smaozrejme nemali ho ani dohodnute:-) Ako riesit situaciu obchodnika, ktory vie co ma urobit, vie co ma urobit ako prve, vie aj ako to ma urobit ale ani za svet sa nevie rozhybat aby to urobil? Aj sme riesili otazku jeho sebavedomia, predajnych postupov a malokomu to pomohlo. Casto mi to pripadalo az ako zapredanie duse, ze oni obchodnikmi byt asi ani nechceli,nebolo to pre nich, len nemali na vyber,nemali ine rpacovne moznosti..mali napady, vyzerali ze ich to bavi,rozpravali o tom nadsene, ale akonahle mali vyrazit do terenu tak nie. Samozrejme ked uz dohodli stretnutie tak isli, ale dohodnut stretnutie so zakaznikom ktoreho dokonca uz poznali, bol to asi pre nich zavazok a nezavolali mu druhykrat ze kedy prist a tak…lebo uz by museli ist. Co s takymito obchodnikmi? A je ich dost

    • Martin Mišík píše:

      Pozdravujem. Viac menej ste si odpovedali aj sami…oni obchodnikmi byt asi ani nechceli. je fakt, ze byt obchodnikom je tazke remeslo. Na zaciatku to nikto nema jednoduche. To, ci chce alebo nie, vidite podla toho, ci je ochotny riskovat odmietnutie alebo nie. Ak ste mu dali zakladny trening (o produkte a forme predaja), uz nic ine velmi nerozhoduje. Inteligencne predpoklady na predajcu ma asi kazdy, ale motivacne a emocne mozno 5% ludi. Mnohi to skusia s vidinou lepsieho zarobku. Ale predajca, ktori nechodi za zakaznikmi nezarobi. Moje odporucanie-vymente ich a dajte sancu inemu. Ani oni sa nebudu zbytocne trapit…

    • Anonymous píše:

      dakujem za odpoved, skor som im chcel dat este sancu, predsalen produkt a teorie,postupy,firemne systemy,vsetko ovladaju,skoda ich…len neviem ako na tu ich lenivost, ale mate pravdu, mozno je to naozaj nechut k takejto praci a ich poslanie je inde…

    • Martin Mišík píše:

      Zalezi ako dlho to uz trva. Tak ci onak-vysvetlite im situaciu tak ako je a nech sa ONI rozhodnu. Ak budu chciet este jednu sancu, tak im ju dajte. Jeden mesiac urcite postaci na to, aby ste zistili, ci to myslia vazne. Musia pridat hlavne v aktivite, vysledky mozno pridu neskor, zavisi od dlzky obchdoneho cyklu. Ale aktivitu by ste mali vidiet uz v prvom tyzdni. Ak nie, strata casu pre obe strany. Alebo ich vyuzite na inej pozicii vo firme, ak maju vedomosti a dokazali by ste ich vyuzit inak.

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *