Stratégie predaja

Šachová partička v predajnom rozhovore.

Publikované v kategórii Obchodný rozhovor, Stratégie predaja od dňa 12. decembra 2011 2 komentáre
Šachová partička v predajnom rozhovore.

Cez víkend som hral šachy s mojim 7-ročným synom Oliverom. Hrá na svoj vek obstojne, ale uvedomil som si pri sledovaní jeho hry jednu dôležitú súvislosť s predajom. V čom sa už dá porovnávať predaj so šachmi? V stratégii. Stratégia je všeobecný zámer, postup, ako niečo zvládnuť. Všimol som si, že obaja máme v hre […]

Zobraziť článok »

Ako dobehnúť resty v predaji ešte v tomto roku?

Publikované v kategórii Plánovanie predaja, Stratégie predaja od dňa 14. novembra 2011 2 komentáre
Ako dobehnúť resty v predaji ešte v tomto roku?

Blíži sa koniec a roka a s tým aj vyhodnotenie plnenia obchodných plánov. Chýba vám ešte zopár objednávok? Tu je jeden tip, ktorý môže pomôcť čo-to napraviť… Prejdite si vašu databázu zákazníkov (existujúcich aj potenciálnych). Nájdite všetky prípady, kde ste s klientom rozrobili nejaký obchodný prípad. Niekde ste absolvovali zatiaľ iba úvodné stretnutie, niekde ste […]

Zobraziť článok »

„Babka k babce, budú …“

Publikované v kategórii Obchodný rozhovor, Stratégie predaja od dňa 5. septembra 2011 5 komentárov
„Babka k babce, budú …“

Existuje jedna jednoduchá technika, pomocou ktorej môžete takmer okamžite zvýšiť obrat o 5-10%. Spomenul som si na ňu nedávno, keď som bol kupovať nový fotoaparát. Jej názov je „up-selling“. Vo voľnom preklade je to „navýšenie hodnoty nákupu predajom podobného výrobku z vyššej cenovej kategórie“. Čo to znamená v praxi? Napríklad: zákazník prejavil záujem  o fotoaparát […]

Zobraziť článok »

Potrebujete zmenu?

Publikované v kategórii Manažment predaja, Noví zákazníci, Stratégie predaja od dňa 27. júna 2011 žiadny komentár
Potrebujete zmenu?

Často som svedkom toho, ako sa obchodníci (alebo firmy) snažia dosiahnuť lepšie výsledky robením tých istých činností. To je predsa nezmysel! Nemôžete sa predsa viac opáliť tým, že budete dlhšie sedieť v tieni. Ak sa chcete dostať na inú úroveň výsledkov, budete musieť začať niečo robiť inak. Najprv zistite, čo vám už dnes výsledky prináša. […]

Zobraziť článok »

Čo robiť, keď ide iba o cenu.

Publikované v kategórii Stratégie predaja od dňa 14. februára 2011 5 komentárov
Čo robiť, keď ide iba o cenu.

Mnohé otázky od vás – čitateľov mojej stránky, sa točia okolo ceny: „Čo robiť, ak zákazníkovi ide iba o cenu?“ Viem, že v dnešnej dobe je to oveľa vypuklejší problém ako kedykoľvek predtým. Nejdem však hľadať príčinu, pokúsim sa naznačiť odpoveď. Podľa učebníc marketingu „trh“ je miesto, kde sa spája ponuka s dopytom. Niekto, kto […]

Zobraziť článok »

McDonald´s v obchode s rybičkami?

Publikované v kategórii Obchodný rozhovor, Stratégie predaja od dňa 6. decembra 2010 18 komentárov
McDonald´s v obchode s rybičkami?

Včera som mal úžasnú skúsenosť v jednom akvaristickom obchode. Cítil som sa ako v McDonald´s. Čo majú rybičky spoločné so sieťou rýchleho občerstvenia? Zdanlivo nič. Ale po niekoľkých minútach som zistil, že niečo predsa… Nedávno sme kúpili našim deťom malé vodné korytnačky. Milé zvieratká. Akurát sme po pár dňoch podľa zápachu zistili, že voda v […]

Zobraziť článok »