Psychológia predaja

Aký ste obchodník? – otestujte sa!

Publikované v kategórii Psychológia predaja od dňa 11. mája 2016 30 komentárov
Aký ste obchodník? – otestujte sa!

    Byť úspešným obchodníkom, to nie je len o predajných zručnostiach. Mali by sa vo vás spájať  štyri “kvality” – okrem predajných zručností potrebujete ešte: odborné znalosti, emočnú inteligenciu a aspoň aký-taký self-manažment (schopnosť plánovať a riadiť seba-samého). Chcete vedieť, ako si v týchto oblastiach stojíte vy? Otestujte sa! (Ak vediete obchodný tím, dajte tento test urobiť […]

Zobraziť článok »

Keď predávate, pracuje obchodnícka logika proti vám?

Publikované v kategórii Psychológia predaja od dňa 24. februára 2016 19 komentárov
Keď predávate, pracuje obchodnícka logika proti vám?

Predstavte si, že ste majiteľ firmy a prídu vám dva e-maily od dvoch rôznych obchodníkov. Skúste prísť na to, aký podstatný rozdiel medzi nimi je: E-mail 1: “Robíme účtovníctvo a daňové poradenstvo. Sme na trhu 15 rokov a máme už viac ako 2000 spokojných klientov. Verím, že naše ceny vás príjemne prekvapia a som si istý, že vás niektorá z našich […]

Zobraziť článok »

Ako predať zákazníkovi hodnotu namiesto ceny?

Publikované v kategórii Prezentovanie, Psychológia predaja od dňa 10. februára 2016 2 komentáre
Ako predať zákazníkovi hodnotu namiesto ceny?

Stará obchodnícka zásada hovorí:„Ak chcete zákazníka presvedčiť, aby kúpil, ukážte mu najprv hodnotu, ktorú kúpou získa.“ Iná zásada zas hovorí: „Nôž sa drží v ruke“. Potiaľ všetko správne. Až na jeden chýbajúci detail – je veľký rozdiel, ktorú časť noža v ruke držíte. Podobne aj u vášho produktu nie je jedno, z koho pohľadu sa na to dívate… […]

Zobraziť článok »

Ako je to s nákupnými signálmi?

Publikované v kategórii Psychológia predaja od dňa 11. augusta 2015 3 komentáre
Ako je to s nákupnými signálmi?

Je skvelé, ak sa zákazník zaujíma, ak sa veľa pýta. Toto sa zvyčajne považuje za nákupný signál – znamená to predsa, že má záujem, či nie? Áno. Ale to je iba polovica pravdy – možno má záujem, ale nikde nie je napísané, že má záujem práve o váš produkt. Možno má vyhliadnuté niečo iné, a chce si to […]

Zobraziť článok »

Daj si, bude ti to chutiť!

Publikované v kategórii Psychológia predaja od dňa 23. júna 2015 7 komentárov
Daj si, bude ti to chutiť!

V predošlom blogu Na predaj potrebujete g..e! ste vo videu dostali odpoveď na otázku: Prezentovať zákazníkovi pohár ako poloplný alebo poloprázdny? Bol to tak trochu chyták 🙂 Ale čo čert nechcel, včera mi volali od jedného telcom-operátora s ponukou ušetriť na telefonovaní. Postup operátorky mi okamžite pripomenul spomínaný článok. O čo išlo? Po zhodnotení faktov som […]

Zobraziť článok »

Na predaj potrebujete g…!

Publikované v kategórii Psychológia predaja od dňa 8. júna 2015 1 Comment
Na predaj potrebujete g…!

A je tu vyhodnotenie súťaže z minulého týždňa. Odpoveď na súťažnú otázku nájdete na konci nasledujúceho videa (za ním nájdete ešte jedno nové video, neprehliadnite ho)… Na otázku správne odpovedali a výhercami knihy Tajomstvá uzatvárania predaja sa stávajú: Dara, Pavol a Andrea. Gratulujem! Budem vás v priebehu tohto týždňa kontaktovať e-mailom. A pridávam ešte jedno […]

Zobraziť článok »

Ako (ne)komunikovať s klientom…

Publikované v kategórii Psychológia predaja od dňa 2. júna 2015 33 komentárov
Ako (ne)komunikovať s klientom…

Na videu si môžete pozrieť krátku ukážku z premiéry školenia Reset predaja. Upozorňujem v ňom na chybu, ktorú obchodníci často robia počas predajného rozhovoru (aj dnes som mal telefonát, kde mi ponúkali výhodnú investíciu do developerského projektu a urobili presne tú chybu, ktorú spomínam vo videu)… Súťaž! – na konci videa položím otázku, na ktorú odpoveď […]

Zobraziť článok »

Kedy má predajca “šťastné ucho”?

Publikované v kategórii Psychológia predaja od dňa 28. apríla 2015 3 komentáre
Kedy má predajca “šťastné ucho”?

Fakty o klientovi si nájdeme na internete. Ale jeho myšlienky a názory sa musíme dozvedieť od neho. A či k nám bude zákazník otvorený alebo nie, do veľkej miery závisí od nás – od predajcov. Nedávno som natrafil na pomenovanie “šťastné ucho”. Veľmi dobre sa hodí aj do kontextu predošlého článku Pozor na anti-nákupné signály. Takže to […]

Zobraziť článok »

Je koniec mesiaca a ešte nemáte zarobené?

Publikované v kategórii Psychológia predaja od dňa 17. februára 2015 2 komentáre
Je koniec mesiaca a ešte nemáte zarobené?

Ak ste platení províziou z predaja, možno to poznáte – do konca mesiaca zostáva pár dní a vy ešte nemáte zarobené ani na réžiu… Ľahko sa síce povie:”Nemysli na peniaze, keď predávaš!” Ale aj keď sa veľmi snažíte, nedá sa na to nemyslieť. Potom ste v kŕči, tlačíte na zákazníka… len aby kúpil! A ako keby […]

Zobraziť článok »

Kedy je viac naozaj viac?

Publikované v kategórii Psychológia predaja, Stratégie predaja od dňa 7. februára 2015 žiadny komentár
Kedy je viac naozaj viac?

Na Facebooku som uverejnil jednu moju zákaznícku skúsenosť . Je to cenná lekcia do predaja, preto ju spomeniem aj tu… Chcel som si kúpiť ochrannú fóliu na na display môjho mobilu. U môjho operátora ju nemali, tak som išiel ku konkurencii pár metrov ďalej. Po mojej žiadosti ju pani za pultom išla pohľadať. Po chvíli prišla a […]

Zobraziť článok »