Zákazníci uvádzajú rôzne dôvody, prečo nechcú kúpiť. Napriek tomu existuje len 5 skutočných dôvodov:
1.nepotrebuje Váš produkt
2.nemá peniaze
3.neporozumel vašej prezentácii
4.nedôveruje Vám
5.nemôže o tom rozhodnúť sám
Všetko ostatné je len snaha vyhnúť sa nepríjemným pocitom z jeho (nemá peniaze, neporozumel tomu, nemôže rozhodnúť) alebo z Vašej strany (nedôveruje Vám). Keď budete nabudúce hovoriť so zákazníkom a on Vás odmietne, skúste zistiť, o ktorý dôvod sa jedná.
Najjednoduchší spôsob je položiť mu otázku: „A prečo nie?“ Aspoň v polovici prípadov Vám zákazník dá pravdivú odpoveď. Šance na úspech sa tým podstatne zvýšia, hlavne ak dôvod bol nepochopenie Vašej prezentácie. Ak Vám nedôveruje alebo nemá peniaze, možno Vám to neprizná ani po tejto otázke. No nič, aspoň ste sa pokúsili :o)
(Konkrétnu techniku, ako prísť námietke a veci na kĺb, učím účastníkov na školení: „Ako úspešne predávať“.)
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 princípov úspešného predaja“. Okrem toho ďalšie tipy na zlepšenie predaja, zasielané iba registro- vaným čitateľom. (Registrácia je zdarma.)