Telefonovanie
Hovoria vám:“Pošlite mi najprv ponuku?“
Pre človeka, s ktorým si chcete dohodnúť schôdzku, je to jednoduchý spôsob ako sa vás zbaviť. Vie, že vašu ponuku nebude čítať. Takže je zbytočné ju posielať. Ale čo v prípade ľudí, ktorí naozaj chcú vopred vedieť o čo pôjde, pretože chcú so svojim časom narábať opatrne? Ak im nič nepošlete, zabuchnete si dvere… Prvý test, […]
Haló, koľko u vás stojí vrece cementu?
Ako na takýto telefonát zákazníka zareagujete vy alebo vaši kolegovia? Ak ste obchodná firma, pravdepodobne podobných telefonátov, kde si zákazník pýta informácie o vašich produktoch a cenách, dostávate denne niekoľko (ak nie, asi niečo nie je v poriadku s vašim marketingom a reklamou). Je to ako z rozprávky o zlatej rybke – zlatá rybka pripláva a […]
Toto bol najhorší obchodný telefonát v histórii…
Vitajte v novom roku! Pôvodne som mal pre vás nachystaný iný článok, ale pred chvíľou som dostal jeden telefonát. Právom mu patrí prívlastok „neuveriteľ- ný“. Preto som mu dal pred- nosť. Pokúsim sa vám ho aspoň približne zreprodu- kovať. Ľutujem, že sa mi ho nepodarilo nahrať. Vopred sa ospravedlňujem mládencovi z toho telefonátu, ak si […]
Ako vás zákazník „oňuchá“ skôr, ako sa nazdáte…
Ak predávate služby, alebo čokoľvek, zákazník si vás „oňuchá“ alebo „ohmatá“ oveľa skôr, ako si myslíte. A rozhodne sa možno ešte pred tým, ako sa dozvie vaše ceny a podmienky. Neveríte? Zákazník chce, aby služba prebiehala hladko, bez problémov, rýchlo a profesionálne. A v tomto si vás preverí naozaj rýchlo. Ako? Podľa toho, ako s […]
Ako zmenšiť „odpad“ pri telefonovaní.
Škoda každej minúty, ktorú stratíte pri neúspešnom telefonáte potenciálnemu zákazníkovi. Ako tieto straty znížiť na minimum? Vyhnite sa chybe, ktorú mnohí predajcovia robia ešte skôr, ako zdvihnú telefón. Keď chcete kúpiť zubnú pastu, pravdepodobne nepôjdete do obchodu s nábytkom. Rovnako, ak chcete predať životné poistenie, nemá zmysel osloviť dôchodcu. Hovorím o kvalite vašich kontaktov. Mnoho telefonátov […]
Šesť príkladov ako NE-telefonovať.
Asi väčšina predajcov stále využíva na kontaktovanie nových zákazníkov telefón. Cieľom býva predstaviť sa a dohodnúť si osobné stretnutie. Ak je to aj váš prípad, tu je 6 príkladov, ako to nerobiť (sú to reálne príklady, kedy niekto volal mne): 1. „Dobrý deň …. Prepáčte, že ruším, zdržím vás len krátko.“ Tým, že sa hneď začnete […]
Minuli sa kontakty a nemáte kam volať?
Vyhľadať a osloviť nový kontakt sú prvé dva kroky získaniu k nového zákazníka. Čo však robiť, ak ste už oslovili všetky kontakty z vašej databázy a žiadne vám už nezostali? Na prvý pohľad beznádejná situácia. Ale nie je. Aby ste urobili obchod, potrebujete okrem oslovenia správneho záujemcu zavolať aj v správnom čase. Každé nákupné rozhodnutie […]
4 naj-chyby pri kontaktovaní nových klientov
V článku „Dva základné kamene úspešného predaja“ som vypichol dve najdôležitejšie aktivity každého obchodníka. Jednou z nich je kontaktovanie nových klientov. Prečo v tom väčšina obchodníkov má také veľké rezervy? Najčastejšie sú za tým tieto štyri dôvody: 1. málo pokusov – ak zavoláte 10 ľuďom, nedohodnete si viac ako 10 stretnutí. Je to veľmi jednoduchá […]
Viete sa „predať“ za 3 alebo menej sekúnd?
Ak sa vás niekto opýta, čím sa zaoberáte, čo mu poviete? Ako mu niekoľkými slovami vysvetlíte podstatu vášho biznisu? Možno ste práve na nejakom spoločenskom podujatí. Dáte sa s niekým do debaty a on sa vás po chvíli opýta: „Čím sa zaoberáte?“. Čo mu poviete? Je celkom možné, že by to mohol byť váš potenciálny […]
Najefektívnejší spôsob, ako si dohodnúť obchodné stretnutie.
Od jednej čitateľky som dostal otázku, či nie je lepšie najať niekoho, kto bude pre obchodníkov telefonicky dohovárať stretnutia. Niekoho komunikatívneho, kto by iba telefonoval a zabezpečoval schôdzky pre obchodníkov. Moja rada znie: určite áno! Má to niekoľko dôvodov: šetrí to čas obchodníkov, ktorí môžu viac času tráviť na stretnutiach so zákazníkmi a teda môžu […]