Je to presne rok, čo som uverejnil článok o neodpustiteľnom plytvaní obchodným potenciálom na výstavách. Tento víkend som bol (plný očakávaní, čo sa zmenilo) pozrieť na autosalóne. Ale to, čo som videl, ma šokovalo – bolo to ešte horšie!!!
Typický scenár bol takýto: pri aute väčšinou stála sympatická až sexi-dievčina. Príjemné spestrenie! Ale tam to aj skončilo – na otázky nevedeli odpovedať. Chápem, boli tam iba ako kulisa. Veď na odborné veci sú tam predajcovia. Že by ma teda posunula kolegovi – predajcovi?
Nič také! Nemala akému. Väčšinou sa bavili niekde vzadu. Takže ak ste sa aj chceli niečo opýtať, prešla vás chuť. Vy by ste mali to srdce vyrušiť troch-štyroch pánov v družnej debate? Ja nie. A so mnou určite ani ďalší potenciálni zákazníci. Asi preto sa slečny o to ani nesnažili…
Takže už ani neriešim, že sa ma nikto nič neopýtal, ani si nevypýtal kontakt. To už chcem asi veľa. O ponúknutí predvádzacej jazdy ani nehovorím. Najnovší hit je, že pri vystavených produktoch ani nikto z predajcov NEBOL!!!
Viem, že výstava je náročné podujatie. Viem, že väčšina návštevníkov sú iba diváci. Ale to nie je dôvod, prečo by páni predajcovia mali ignorovať úplne všetkých. Aj tých, z ktorých by sa neskôr mohli stať zákazníci. A divím sa ich šéfom, že niečo také dopustia. (A kde vlastne vtedy boli?)
Vraziť desiatky tisíc eur do výstavy a ani sa NEPOKÚSIŤ s návštevníkmi komunikovať a zisťovať, kto je potenciálny zákazník a kto nie, to už je poriadne silná káva! Niekde sa asi stala chyba. Vysvetlí mi to niekto? Lebo moja fantázia mi na to už nestačí…
——————————————————–
P.S. Na školení Ako úspešne predávať v termíne 23.4.14 (Bratislava) zostáva už iba 1 voľné miesto! Prihlásiť sa
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Navyše získate e-book: „7 princípov úspešného predaja“ a ďalšie tipy na zvýšenie predaja LEN pre registrovaných čitateľov. (Registrácia je zdarma.)
20 komentárov
Myslim, ze to nie je o ochote predajcov, ani o ich rovnakych sefoch. Je to o profesionalite, ktora na slovensku v obchode ci sluzbach v oblasti predaja osobnych aj nakladnych aut vobec neexistuje. samotna vystava tvori pocas celeho roka jedno promile vsetkych povinnosti, moznosti a snah predajcu o uskutocnenie dobreho obchodu. realita zacina za branami nalesteneho autosalonu, v prachu nasich spinavych priemyselnych zon. o motivacii, marketingu a dodrziavani zakladnych internych a externych pravidiel slusnosti a korektnosti skoda hovorit. najprv sa to naucme, potom otvarajme autosalon. pretoze inak je to iba cista komedia.
Aby sme to nevideli iba v negatívnom svetle – je to zároveň aj skvelá správa! Ak totiž takto funguje vaša konkurencia, o to viac zažiarite vy!
keby len vystava, toto plati v mnohych obchodoch kam ludia chodia nakupovat ..