Ako vás vníma váš budúci zákazník?
Aby ste dokázali úspešne predávať, okrem toho čo a ako predávate, je tu ešte jedna veľmi dôležitá vec…
Predstavte si, že vchádzate do zákazníkovej kancelárie. Pozrie na vás a…hádajte čo? Vytvoril si o vás názor. Prebehli len 3-4 sekundy, ledva ste stihli pozdraviť a zákazník vám už pridelil pomyselnú „nálepku“. Čo by bolo napísané na tej vašej?
Na porovnanie – teraz si predstavte, že do tej istej kancelárie namiesto vás vstúpi majiteľ nejakej veľkej a úspešnej firmy. Akú nálepku by dal zákazník jemu?
Smerujem k tomu, že nejaké „posolstvo“ vysielate k zákazníkovi už v momente, keď vás zbadá. A väčšinou to má na neho silnejší účinok ako to, čo poviete. Lebo ide o emocionálny vnem. A vieme, že emócie ovplyvňujú ľudí oveľa silnejšie ako rozum.
Z ľudí veľmi silno vyžaruje to, kým sú. Čo vyžaruje z vás? Že ste sebavedomý a vyrovnaný človek, prichádzajúci k zákazníkovi s dobrým úmyslom, vedomý si svojej hodnoty, pripravený prijať akýkoľvek výsledok? Alebo že sa celý vnútorne trasiete z rešpektu pred zákazníkom a z obavy, že sa vám ho nepodarí presvedčiť ku kúpe?
Najbližšie keď pôjdete k zákazníkovi, zamyslite sa: Aké myšlienky mi bežia hlavou?
Hneď budete vedieť, aké posolstvo budete vysielať. Vaše vyžarovanie nie je nič iné, ako prejav vašich myšlienok navonok. Takže ak chcete zmeniť to, ako pôsobíte, zmeňte spôsob, akým o sebe, o zákazníkovi a o celej situácii uvažujete…
P.S. Ešte ste sa nestihli prihlásiť na školenie „Efektívne techniky uzatvárania predaja“, ktoré bude 10.-11.14 v Trnave? Nevadí, prihláste sa teraz!
Prednášam spolu s p.Žákom, vydavateľom kníh T.Kaszu na Slovensku. Obsah školenia: PDF (Budú to 2 dni nabité praktickými informáciami o uzatváraní predaja! Takže sa vám naozaj oplatí prísť.) Prihláška
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Navyše získate e-book: „7 princípov úspešného predaja“ a ďalšie tipy na zvýšenie predaja LEN pre registrovaných čitateľov. (Registrácia je zdarma.)
Chcete viac tipov na zvýšenie predaja? |
Súhlasím, prvý dojem je len jeden. Málokedy nám klient dá „opravný“ termín, keď to pokazíme hneď na začiatku. A sebavedomie? Sebavedomie závisí od znalosti služby alebo produktu, ktorý predávame a samozrejme od znalosti predajných techník. Je nevyhnutné neustále vzdelávanie.
Raz som dostal radu: napíš si na A4ku kľúčové vlastnosti produktu, ktorý predávaš – spolu s úžitkami, ktoré budú mať pre zákazníka. Aj keby si predával len obyčajnú minerálnu vodu, musíš vedieť napísať aspoň 2 A4ky… Keď nevieš, málo poznáš svoj produkt a nič nepredáš…
Keď má človek úžitok jasne v mysli, dokáže byť nadšený a prvé tri sekundy sú super 🙂