Zaklopať alebo nezaklopať zákazníkovi bez ohlásenia?
Cesty k novému zákazníkovi sú kľukaté a nevyspytateľné. A na konci vás čakajú dvere. Spôsobov ako ich otvoriť je viacero.
Napríklad prísť a zaklopať. Že sa to dnes už nenosí? Nie je to pravda. Ešte pred 3 rokmi som mal s touto metódou 90% úspešnosť. Aj vo dobe internetu. Alebo že by práve vďaka tomu?
Tak či onak, bol to pre mňa veľmi efektívny spôsob, ako nadviazať komunikáciu s potenciálnymi zákazníkmi. Pravdepodobne to môže fungovať aj pre vás. Aj v prípade, že predávate veľkým firmám. Ako?
Najprv si odpovedzte na nasledujúce otázky:
- S kým (akou pozíciou) potrebujete hovoriť?
- Je reálne, že toho človeka zastihnete a bude mať na vás práve čas?
- V závislosti na predošlej odpovedi, aký cieľ návštevy si stanovíte?
- Čo dotyčnému (alebo jeho asistentke) poviete, aby ste vzbudili záujem?
- Ako to využiť, ak ste tam dotyčnú osobu nezastihli?
Od neohlásenej návštevy nemusíte hneď očakávať objednávku. Hlavným cieľom je otvoriť si dvere. Ak si veci dobre premyslíte a pripravíte sa (hlavne duševne), možno budete prekvapení výsledkami. Alebo už s tým máte nejaké skúsenosti?
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 princípov úspešného predaja“. Okrem toho ďalšie pravidelné tipy na zvýšenie predaja, zasielané LEN zaregistrovaným čitateľom. (Registrácia je zdarma.)
Chcete viac tipov na zvýšenie predaja? |
Aj v našej spoločnosti tento spôsob doplnkovo využívame. Ak mám čas a vidím zaujímavú firmu, tak robím priamo prieskum v teréne. Pri viacerých predajcoch je však riziko, aby sa nestretli s klientom druhého predajcu, to by nebolo veľmi profesionálne. Preto používame na úvod krátku komunikáciu, korá to ošetrí …
Áno, aj to sa môže stať, ak nemajú určené svoje regióny. Ako píšeš, Michal, dá sa to ošetriť. Je to určite príjemnejší problém, ako sa ani len nepokúsiť. Keď som predával elektrinu, 100% firemných zákazníkov som mal z tohto zdroja…