V obchodných e-mailoch nikdy nezabúdajte na…

Filed in Rôzne by on 13. mája 2014 6 komentárov

Súčasťou komunikácie so zákazníkmi sú okrem osobných stretnutí a telefonátov aj e-maily. Preto by sa mali riadiť podobnými zásadami.

Okrem zrozumiteľnosti, stručnosti a prehľadnosti je tu ešte jedna veľmi dôležitá zásada – ak sa pozriete na vaše e-maily, možno zistíte, že ju nie vždy dodržiavate…

V článku Kto drží počas predaja kormidlo v rukách? som písal o tom, že predajca je ten, ktorý by mal mať kontrolu nad priebehom obchdoného rozhovoru. Mal by myslieť o jeden až dva ťahy dopredu a postarať sa, aby sa situácia vyvíjala potrebným smerom.

Ako to použiť pri e-mailovej komunikácii? Vždy si premyslite, čo je cieľom vášho e-mailu a čo má zákazník po jeho prečítaní urobiť. Má vám na e-mail odpovedať alebo niekomu niečo oznámiť? Tak ho k tomu priamo vyzvite!!!

Poslať informáciu a niekam sa posunúť nie je to isté. Nespoliehajte sa na to, že sa zákazník sám dovtípi, čo od neho očakávate. Ak nechcete ostať „visieť“ vo vzduchoprázdne, ukončujte vaše e-maily výzvou ku konkrétnemu činu. (Budete možno prekvapení, koľko ľudí to aj tak neurobí. Čo potom v prípade, keď ich k tomu ani len nevyzvete?)

Keď budete najbližšie písať zákazníkovi e-mail, rozhodnite sa, čo sa má udiať ďalej. A oznámte to aj zákazníkovi! (Toto je moja výzva pre vás 🙂 Takto odstránite z vašej komunikácie mnoho zbytočných neistôt a nedorozumení. Ale hlavne – veci sa budú viac hýbať vpred!

——————————————————–

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

(Visited 118 times, 1 visits today)

Comments

comments

Comments (6)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Michal píše:

    To je podobné ako všetky tie web stránky s otvoreným koncom. Hŕba textu a na konci nič. Ľudia dočítajú firemnú poéziu a na konci nie je nič. Žiadny preklik, žiadne tlačidlo, kontaktný formulár… tak potencionálny zákazník zavrie okno prehliadača 🙂

    Martin, vy to robíte dobre. Na konci vlastne úplne všetkého máte nejaké call-to-action. Kliknite sem, objednajte toto, zahláste sa tu… Dobrá práca 🙂

    • Martin Mišík píše:

      Ďakujem Michal 🙂

    • Anonymous píše:

      Nie je to chyba webov ale ludi, ktori tie weby vlastnia. Ked niekto potrebuje riesenie za 200 eur, take aj dostane.

      Je to vlastne obrazom podnikania. Kto sa nezaujima o svoj podnik, nezaujima sa ani o klienta v konecnom dosledku je to uplne ferovy vysledok 😉 ja by som nelutoval vobec 😉

    • Martin Mišík píše:

      Nie vždy je to o tom, že podnikateľ nechce dať viac. Problém je jeho nevedomosť. Nevie, aké sú dôsledky zlého webu, nevie ani to, ako má dobrý web fungovať. Preto chce minúť čo najmenej. Na druhej strane, koľko drahých a špičkových webov tiež nespĺňa ani len základné marketingové kritériá? Drahý web nie vždy rovná sa aj efektívny web. Ak sa web-agentúra opýta klienta, aký web chce mať, namiesto toho, aby odporučila správnu štruktúru, ktorá prinesie výsledky, čo od toho môžete čakať? Po takýchto sklamaniach vzniká neochota investovať väčšie peniaze – lebo to neprináša skutočnú hodnotu. Príčina je nevedomosť na oboch stranách. Tot je cesta – najprv začať veciam lepšie rozumieť, potom sa bude človek lepšie vedieť rozhodovať a aj dokáže lepšie poradiť (=prečo investovať do niečoho viac). Nie alkohol, ale nevedomosť je metla ľudstva 🙂

  2. Anonymous píše:

    Martin,
    trošku som sa zamyslela nad Vašim príspevkom. A aktívne idem upraviť (nie prvýkrát) mail, ktorým oslovujem klientov a predstavujem našu firmu. Držte palce, nech to spravím dobre! A ešte mám otázku. Myslíte si, že je dôležité pri mailovej komunikácii používať diakritiku? dakujem Radka

    • Martin Mišík píše:

      Skôr som za diakritiku, ale údajne to môže niekedy technicky byť problém a prijímateľovi sa to nezobrazí správne… Priznám sa, niekedy to robím s a niekedy bez. Mám pocit, že čím ďalej tým je diakritika menej dôležitá (navyše mnoho ľudí posiela e-maily z mobilov, kde sa diakritika píše ťažko). Moja zlatá stredná cesta je: ak píšem niekomu po prvý krát, píšem s diakritikou, ak už to je v rámci priebežnej pracovnej komunikácie, tak podľa toho či píšem z notebooku alebo z mobilu (vtedy diakritiku vynechávam). Držím palce Radka!

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

code