Kríza ako odrazový mostík v predaji?

Filed in Rôzne by on 2. novembra 2010 11 komentárov

Názorov na ekonomickú krízu a jej dopad na predaj ste už počuli veľa. Tak pridám ešte jeden, ten môj 🙂
Chcem hovoriť o vplyve krízy na postoj obchodníka.

Úspech je z 10% ovplyvnený okolnosťami a z 90% našimi reakciami na ne (teda našim postojom). V čase krízy (a nemusí to byť len kríza hospodárska) je možné zaujať dva typy postojov. Krízu môžete brať ako:

  1. príčinu a ospravedlnenie neúspechov alebo
  2. príležitosť na dôležité rozhodnutia a zmeny.

Každý deň robíme rozhodnutia. Nielen v predaji, ale celkovo v živote. Buď sa rozhodujete pre zmenu alebo pre zotrvanie v súčasnom stave. Hlavne rozhodnutia pre zmenu bývajú ťažké. Za normálnych okolností sa dôležité rozhodnutia ľahko odkladajú na neskôr (väčšinou na neurčito). Preto kríza mnohým pomohla práve v rozhodnutí sa pre nejakú zmenu.

Druhá strana mince

Neviem, aký bol váš postoj k udalostiam za posledný rok. V každom prípade, počas krízového obdobia človek lepšie spozná aj sám seba. Dúfam, že to nevyznie morbídne, ale mali by sme byť za krízu vďační. Určite urýchlila niektoré rozhodnutia, ktoré mnohí z nás už dlho odkladali. A zároveň nás donútila aj zamyslieť sa, ako ďalej. Som presvedčený, že práve kríza naštartovala veľa pozitívnych vecí do budúcnosti.

V životopisoch úspešných osobností nájdete, že práve ťažké obdobia boli pre nich odrazovým mostíkom k ich neskorším úspechom. Doporučujem vám prečítať knihu od Godefroy/Poissant: „Jak myslí milionáři“. Autori v nej popisujú príbehy 10 najbohatších mužov sveta z nedávnej minulosti a súčasnosti (Spielberg, Onassis, Disney, Hilton atď.) Počas jej čítania si defintívne uvedomíte, že tajomstvo úspechu nie je v okolnostiach a šťastí, ale v spôsobe uvažovania a v postoji. Ak si myslíte, že to títo ľudia mali na svojej ceste k úspechu ľahké, tak sa mýlite.

Vzorec úspechu

Za všetkými ich úspechmi nájdete niekoľko spoločných menovateľov:

  • veľké ciele (priemerné ciele vás nedokážu dostatočne motivovať),
  • schopnosť rozhodnúť sa a konať (nič nedosiahnete, ak budete o tom iba premýšľať),
  • viera v seba (to je asi to najdôležitejšie zo všetkého),
  • tvrdá práca (bohužiaľ, nenašiel som ani jednu výnimku),
  • vytrvalosť (úspechu väčšinou predchádza séria nezdarov).

 To najkrajšie na tom je, že úspech nie je vecou šťastia ani okolností, ale VOĽBY. A tá je na každom z nás. Každý si zvolíme spôsob, ako sa postavíme k svojim okolnostiam. Neexistujú zlé okolnosti. Oni proste sú, aké sú. Môže byť len nesprávny postoj k nim.

Čo to má s predajom?

Ak ako obchodník nemáte práve najlepšie obdobie, čo s tým urobíte?  Máte niekoľko možností: nájdete si inú prácu, inú branžu, začnete robiť viac, zmeníte stratégiu predaja, zlepšíte prístup k zákazníkom, začnete sa učiť nové veci atď. Jedno je isté-ak nie ste spokojní so súčasným stavom, treba niečo zmeniť. Väčšinou nestačia iba kozmetické zmeny. Bude to chcieť radikálnu zmenu. Ak sa chcete o zmenách s niekým radiť, poraďte sa s úspešným človekom.

Ak cítite, že by ste nejakú zmenu mali urobiť, urobte ju čo najskôr. V budúcnosti vás totiž nebudú mrzieť chyby, ktoré ste kedysi urobili. Najviac vás bude mrzieť to, že ste chceli niečo urobiť, a neurobili ste to.

Prajem vám veľa odvahy pri rozhodovaní sa!

 

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

(Visited 60 times, 1 visits today)

Comments

comments

Comments (11)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Ivan Kostolný píše:

    Výborný článok.

  2. Miriam píše:

    Skvely clanok. Suhlasim s kazdym jednym slovom. Presne viem o com pises a je to tak.

  3. Anonymous píše:

    Áno, taktiež súhlasím. Takmer so všetkým. Len si myslím, že to platí aj pre MALÉ CIELE. Aj tie dokážu dostatočne motivovať, je to len otázka postoja. A bez dosiahnutia malých sa nedopracujeme k veľkým …

  4. Martin Mišík píše:

    To je pravda. Aj ten najväčší cieľ treba rozmeniť na drobné, dokonca až na jednotlivé konkrétne vykonateľné úlohy. Pri cieľoch som vychádzal z životopisov úspešných ľudí-všetci boli vizionári, mali veľké ciele, pre bežných ľudí dokonca nerealizovateľné. Samozrejme, aj malé ciele môžu motivovať.

  5. sazovsky píše:

    Já bych těch 5 bodů, které uvádíte doplnil ještě o další:
    – vášeň a záliba v to co dělám
    – pracovat s láskou k práci, ne pro peníze
    – sloužit druhým

  6. Anonymous píše:

    *Môj názor je, že kríza je hlavne v hlavách ľudí. Keď mi niekto povie, že nemá peniaze, lebo je kríza, tak sa ich spýtam, či si platia mobily na paušál, káblovku, internet…a ak áno, tak potom sa môžeme porozprávať o kríze, ktorá bola v rokoch 1929-1933 nielen na Slovensku…S Vaším článkom súhlasím, veľké ciele, rozhodovanie, viera v seba, tvrdá práca a vytrvalosť sú dôležitým článkom na ceste za úspechom, ale tiež aj zodpovedať za svoje rozhodnutia a znášať následky. No a samozrejme, že bez pozitívneho myslenia a vizualizácie svojich veľkých cieľov to nejde 😀

  7. Iva píše:

    Všechny komentáře a hlavně sám článek je úplně perfektní. Záleží na každém člověku, jak se ke problému postaví, ať už je nazvaný krizí, nebo něčím jiným. Musí se změnit on sám, jinak půjde ve starých vyšlapaných šlépějích a ty ho dovedou jen tam, kde to už pozná. Řada lidí je ale pohodlná a spokojená s tím, co teď mají. Ale to, že mají důvod na něco to prostě hodit, je pro ně lepším výběrem, než něco proto udělat. Ještě jednou – pěkný článek. Díky

  8. Martin Mišík píše:

    Veľká vďaka za vaše komentáre! Zdá sa, že táto téma vás oslovila. Podľa vašich reakcií beriete život za správny koniec. Gratulujem a buďte vzorom aj pre ostatných! Možno práve váš príklad niekoho povzbudí a privedie k rozhodnutiu vziať osud do vlastných rúk. Tak ako aj my sme kedysi nasledovali a nasledujeme svoje vzory. Ešte raz vďaka, že sa spolupodieľate na vytváraní obsahu tejto stránky!

  9. Anonymous píše:

    hmmm zaujímavé:-), celý víkend som čítal Kiyosakiho,
    hmm štyri jeho knižky cez 1000 strán za víkend, a presne čo ste mi poslal na mail Váš článok, tak to je to, k čomu som dospel… trefa do čierneho sa tomu hovorí???, ďakujem Martin, že ste za Vašu stránku, rád a skutočne veľmi rád by som sa s Vami chcel stretnúť… ďakujem Vlado

  10. Martin Mišík píše:

    Ďakujem Vlado. Kiyosakiho mám tiež prečítaného. Hlavne jeho prvá a druhá kniha pre mňa znamenali prielom v uvažovaní. Chápem váš pocit. Na druhej strane, niekedy aby človek pochopil jednoduchú myšlienku, potrebuje o tom prečítať alebo počuť tisíc slov (alebo stránok). Takže všetko je ako má byť 🙂
    Rád sa s Vami tiež stretnem, ak bude príležitosť. Na podstránke „Kontakt“ nájdete na mňa e-mail, prípadne tel.číslo. Ozvite sa a dohodneme sa…

  11. Anonymous píše:

    Je to poucne a hlavne dava to prilezitost k zamysleniu. Su to slova ktore uz boli vela krat uz povedane a napisane, ale nezaskodi si aj velakrat precitat ci vypocut, aby sa nezabudalo na to ako sa k pravemu uspechu dopracovat a vytrvat vo svojich cieloch. Dakujem, dnes som to potreboval. Štefan A.

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

code