10. októbra 2011

Ako najľahšie posilniť dôveru zákazníka

Dôvera je kľúčový predpo- klad k predaju. Ak vám zákazník nedôveruje, nekúpi. Nie sú žiadne výnimky. Aby ste si získali zákazníkovu dôveru, máte dve možnosti:

  • počas rozhovoru ho sami presvedčíte, že ste dôveryhodný partner, alebo
  • presvedčí ho niekto iný, nestranný.

Ideálne je použiť obidve možnosti-budovať si dôveru počas vášho rozhovoru a poistiť to aj niekým „tretím“. Najjednoduch- ším nástrojom na to sú hodnotenia od spokojných zákazní- kov.Ako ich získať a používať? Jednoducho.

Máte spokojných zákazníkov? Tak si od nich vyžiadajte písomné hodnotenia: čo im dala vaša spolupráca, ako sú spokojní s vašim produktom a pod. Nechajte iných, aby vám pomohli zvýšiť vašu dôveryhodnosť. Oveľa lepšie totiž funguje, keď vás chváli niekto iný, ako keď sa chválite vy sami.

Ukážem vám príklad:pozrite si ľavý stĺpček na mojom webe. Sú tam krátke hodnotenia od absolventov mojich prednášok a školení. Plus pri popise každej služby mám ďalšie hodnotenia od zákazníkov. Tu je príklad. Je možné, že aj niektorým z vás to pomohlo rozhodnúť sa a prihlásili ste sa. Pretože s väčšinou z vás som sa po prvý krát osobne stretol až na školení.

Využite tento mocný nástroj a budujte si dôveryhodnosť aj pomocou hodnotení od spokojných zákazníkov!

Pri najbližšom stretnutí alebo návšteve zákazníka ho o to požiadajte. A vypýtajte si súhlas so zverejnením. Za dva týždne ich môžete získať aj desať.  Potom ich uverejnite všade, kde sa dá: na vašom webe, v propagačných materiáloch, na nástenke v predajni, na Facebooku, počas prezentácie u zákazníka…a nechajte tieto hodnotenia pracovať za vás.

Toto je iba jeden z 13 nástrojov, o ktorých hovorím na podujatí „Nízkorozpočtový marketing“, určenom pre malých a stredných podnikateľov. Pre viac info kliknite sem.
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 zákonov úspechu v predaji“. Okrem toho ďalšie pravidelné tipy na zlepšenie predaja, určené iba pre registrovaných čitateľov. (Registrácia je zdarma.)

Stiahnite si ZDARMA:

7 komentárov

  1. Cez e-mail je to náročnejšie. Aj v tomto prípade sa však dajú využiť hodnotenia zákazníkov,ktoré môžete v e-maile uviesť. Úplne ideálne je to skombinovať s webom, kde sa zákazník dozvie viac (vrátane hodnotení zákazníkov), ak ho tam nasmerujete. Pozrite sa,ako to robím ja-po registrácii dostávate síce e-maily, ale stále zostáva blog Akopredavat.sk ťažiskovým zdrojom informácií. Nové médiá sa dajú nádherne kombinovať, čím sa dá dosiahnuť zaujímavý účinok znásobenia…

  2. Dobrý deň, Martin. Začínam s podnikaním v MLM, ale komunikujem s klientmi iba cez mail. Ako v tomto prípade vzbudiť dôveru v zákazníkovi, keď chýba osobný kontakt?

  3. Jedno bez druhého nefunguje – ak nemám dôveru v predávajúceho, vyjadrenia nestrannej tretej osoby nepomôžu. Totiž dôvera v skutočnosť nestranných vyjadrení stojí na dôvere v obchodníka.
    Malý príklad: firmy ponúkajúce zázračné tabletky na chudnutie a podobná skvosty často používajú vyjadrenia „spokojných zákazníkov“ a priložia aj pár fotografií. Veríte v ich autentickosť?

Pridaj komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená. Povinné polia sú označené *

Odoslať komentár

Zdieľať článok
Facebook
X
LinkedIn

Chcete zlepšiť predaj vo vašej firme?