Aj keď nemáte, nechoďte s prázdnymi rukami!

Filed in Maloobchodný predaj by on 9. júna 2014 8 komentárov

Občas sa stane, že zákazník chce kúpiť napríklad oblečenie, ale jeho veľkosť práve nie je na sklade. Ako odpovie väčšina predavačiek?

„Bohužiaľ, vašu veľkosť už nemáme. Skúste budúci týždeň, mal by prísť nový tovar…“

Nič v zlom, ale ak mi ukážete zákazníka, ktorý je ochotný čakať týždeň, zaplatím vám obed. Neobslúžiť zákazníka hneď znamená prísť o tržbu. Ako by mala postupovať predavačka v takejto situácii?


Keď idete do skladu a nemáte žiadaný tovar, nikdy nechoďte naspäť s prázdnymi rukami! Použite predstavivosť a prineste zákazníkovi nejakú náhradu. Niečo, čo sa čo najviac podobá na ten pôvodný tovar: „Bohužiaľ, z tohto vzoru sa vaša veľkosť už vypredala. Ale máme košeľu s podobným pásikom, rozdiel je iba minimálny. Nech sa páči, vyskúšajte si ju!“

Ak je tam nejaká podobnosť a ak zákazník netrvá na pôvodnom vzore, máte reálnu šancu, že kúpi. Hlavne ak tovar potrebuje súrne. Alebo nekúpi a odíde. V každom prípade, dajte šanci šancu…

P.S. Ďalšie techniky, ako zvýšiť tržbu vo vašej predajni, vám predvediem na školení: Ako zvýšiť predaj v maloobchode (už 19.6.14 v Trnave). Viac info
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Navyše získate e-book: „7 princípov úspešného predaja“ a ďalšie tipy na zvýšenie predaja LEN pre registrovaných čitateľov. (Registrácia je zdarma.)

 

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

(Visited 389 times, 1 visits today)

Comments

comments

Comments (8)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Luft.sk píše:

    Toto je super nápad. Myslím si, že obchodníci ich majú veľa, ale nevedia ich dostať do ľudí. Ako na to?

    • Martin píše:

      Ak máte na mysli, ako to dostať do hláv personálu predajní, tak existuje iba jedna odpoveď:tréning, tréning, tréning. A ešte raz tréning. Ak niečo ľudí nenaučíte (iba povedať im to nestačí, musia to aj nadrilovať), ako môžete očakávať, že to budú robiť? Dokonca aj keď ich to naučíte, ešte nie je záruka, že to budú robiť. Ale to už je otázka na vedúceho predajne, ako si to ustráži, a/alebo ako ľudí namotivuje, aby to robili…

  2. Michal píše:

    Počkal by… ak by býval dve ulice odtiaľ a ten tovar bol taký lacný alebo tak jedinečný, že by sa mu oplatilo čakať 🙂

    • Martin píše:

      Áno, to jediné by ich zachránilo. Ale len málo predajní si dnes užíva takéto privilégium…

    • Anonymous píše:

      moja zákazníčka čaká na lavičku už mesiac…. a vôbec jej to nevadí…. pritom máme presne takú istú, ibaže nie zelenú ale bielu…..no a vonkoncom nebýva za rohom, ale druhom konci mesta…..teória o predaji je vec jedná, predaj v priamom prenose vec druhá…. 🙂

  3. Martin Mišík píše:

    Asi máte čaro osobnosti 🙂 Len či to nebude tá výnimka, ktorá potvrdzuje pravidlo. V porovnaní s touto zákazníčkou, koľko bolo takých, ktorí odišli a kúpili inde? Celé je to o zvýšení pravdepodobnosti, že zákazník kúpi u vás. Ak by to zafungovalo iba v 10% prípadov, aj tak sa to bohate vyplatí, oproti 100% strate, ak sa človek o to ani nepokúsi. Možno u vás dokážete všetkých zákazníkov udržať na čakacej listine a nakoniec kúpia. V tom prípade, klobúk dolu!

    • Anonymous píše:

      Samozrejme, že súhlasím, lepšia je aj iná alternatíva a min. zisk ako nulový….ale z našich doterajších skúsenosti mám,že min. 30% zákazníkov a možno aj viac je ochotných počkať a dokonca sa aj pre tovar po týždni vrátia…….viem to presne, lebo si vediem knihu zákazníckych objednávok, s tým že keď tovar príde, volám zákazníkom …… píšeme si potrebu zákazníkov, čo pýtajú….snažíme sa urobiť pre nich maximu a oni si to vážia, samozrejme, nájdu sa aj taký čo nie a môžeme robiť čo chceme….. 🙂

    • Martin Mišík píše:

      To je skvelé. Zrejme máte niečo, čo zákazníkom dáva dôvod. Možno sú to jedinenčé produkty, možno dobré služby, možno prístup vašich ľudí…skúste zistiť čo to je a na toto zamerajte váš marketing a propagáciu (inými slovami: podporte to, čo funguje a odlíšite sa tým zároveň od ostatných). Minule som si všimol u Baťu: ak nemáme vašu veľkosť topánok, doručíme vám ju priamo domov! Niekto vyslyšal potreby zákazníkov a ponúkol to ako službu naviac. Vy ste asi niečo podobné… Držím palce a prajem veľa verných zákazníkov!

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

code