Dávate zákazníkovi „ohmatať“?

Zákazník má na kúpu svoje vlastné dôvody. Nie sú to ani vlastnosti, často ani výhody vášho produktu. V skutočnosti to nie je ani produkt samotný. Čo teda zákazníka motivuje k nákupu? Keď túto otázku kladiem na školeniach, najčastejšie prichádza odpoveď:“uspokojenie jeho potrieb“. Ale čo konkrétne to znamená? Keď si kúpim opaľovací krém, znamená to, že…

Details

Najdôležitejšia časť obchodného e-mailu je…?

Súčasťou komunikácie so zákazníkmi sú okrem osobných stretnutí a telefonátov aj e-maily. Preto by sa mali riadiť podobnými zásadami. Okrem zrozumiteľnosti, stručnosti a prehľadnosti je tu ešte jedna veľmi dôležitá zásada – ak sa pozriete na vaše e-maily, možno zistíte, že ju nie vždy dodržiavate… V článku Kto drží počas predaja kormidlo v rukách? som…

Details

Počítanie „po zákaznícky“…

Hovorí sa, že vzorec nákupného rozhodovania je: koľko zaplatím a koľko za to získam? Také zákaznícke „má dať-dal“. Ale naozaj to tak funguje? Záleží na tom, čo všetko rozumiete pod slovom „zaplatím“… Zákazník do „zaplatím“ nepočíta iba nákupnú cenu. Pripočítava ešte veľkosť rizika, ktoré kúpou podstupuje („Bude to fungovať tak, ako mi tvrdia?“, „Splní to…

Details

Smutné svedectvo z výstavy – kto nevidel, neuverí…

Je to presne rok, čo som uverejnil článok o neodpustiteľnom plytvaní obchodným potenciálom na výstavách. Tento víkend som bol (plný očakávaní, čo sa zmenilo) pozrieť na autosalóne. Ale to, čo som videl, ma šokovalo – bolo to ešte horšie!!! Typický scenár bol takýto: pri aute väčšinou stála sympatická až sexi-dievčina. Príjemné spestrenie! Ale tam to…

Details

Čo treba sledovať, ak ste manažér predaja?

Ak robíte jednorazové predaje, tak vám stačí sledovať množstvo aktivít vašich predajcov. Ale čo ak vašu cieľovú skupinu tvorí iba niekoľko desiatok klientov? Alebo ak vaše obchodné prípady trvajú aj niekoľko týždňov alebo mesiacov? Tu vám kvantita nepomôže. (Ak zákazník bude kupovať až o pol roka, nemá zmysel volať mu každý druhý deň.) V takomto…

Details