18. februára 2014

Čo treba sledovať, ak ste manažér predaja?

Ak robíte jednorazové predaje, tak vám stačí sledovať množstvo aktivít vašich predajcov.

Ale čo ak vašu cieľovú skupinu tvorí iba niekoľko desiatok klientov? Alebo ak vaše obchodné prípady trvajú aj niekoľko týždňov alebo mesiacov? Tu vám kvantita nepomôže. (Ak zákazník bude kupovať až o pol roka, nemá zmysel volať mu každý druhý deň.)

V takomto prípade je dôležité ustrážiť:
  • aby neunikla žiadna nová obchodná príležitosť,
  • aby pod žiadnou z nich „nevyhasol oheň“.
Po prvé – sú vaši obchodníci v pravidelnom kontakte s potenciálnymi zákazníkmi?( Myslíte si to, alebo to viete?) Inak sa môže stať, že sa o novej príležitosti ani nedozvedia. Odnaučte ich hovoriť zákazníkom vetu:“Keď to bude aktuálne, ozvite sa…„! Neozvú sa…

A po druhé – sledujete priebežne vývoj začatých obchodných prípadov? Aby ste mali istotu, že napredujú a že podnikajú sa tie správne kroky v správnom čase.

Začaté obchodné prípady sú priorita. Preto by ste ich mali mať pod intenzívnym dohľadom. (Bližšie sa na „mágiu“ manažovania predajcov pozrieme na školení: Ako viesť obchodný tím.)

——————————————————–

Chcete odo mňa dostávať aj ďalšie praktické tipy na zlepšenie predaja? Zadajte Váš e-mail a pošlem vám ich 1-2x mesačne vo forme newslettera. Z ich odberu sa môžete samozrejme kedykoľvek odhlásiť.

Jeden komentár

Pridaj komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená. Povinné polia sú označené *

Odoslať komentár

Zdieľať článok
Facebook
X
LinkedIn

Chcete zlepšiť predaj vo vašej firme?