Kategórie článkov
Vyhľadávanie
Čo môže byť pre zákazníka dôležitejšie ako cena?
Keď sa firmy snažia získať nových zákazníkov, často siahnu po najjednoduchšom riešení – znížia cenu. Ale realita je taká, že cena nemusí byť tým najdôležitejším faktorom pri rozhodovaní zákazníka. Niektorí…
Pesimizmus obchodníka – neviditeľná brzda predaja?
Ako vplýva postoj obchodníka na jeho vyhliadky na úspech? Martin Seligman vo svojej knihe: Naučený optimizmus popisuje štúdiu, ktorú robili v poisťovni MetLife pri nábore nových poisťovacích agentov. Ich problémom totiž…
Dôležitá zmena, ktorá vám pomôže lepšie predávať aj (a nielen) počas pandémie
V dnešnej situácii, kedy sa nám predaj poriadne „pritvrdzuje“, je každá rada dobrá. Jednu takú by som pre vás mal 🙂 Slovné spojenie, ktorému sa v oblasti predaja a podnikania…
Ako prežiť ťažké časy ako obchodník (1.časť)
Sú branže, ktoré dnes prežívajú zlaté časy – výrobcovia zdravotníckych pomôcok, vitamínov, liekov, dezinfekčných prostriedkov, dokonca aj výrobcovia niektorých potravín. Ale väčšina z nás také šťastie nemá… Súčasná situácia nás…
Keď sa klient odmlčí a nedvíha vám telefón…
Vypočuť si článok Možno ste zažili klientov, ktorí s vami na úvodnom stretnutí komunikovali úplne normálne, ale všetky vaše snahy o ďalšiu komunikáciu s nimi zlyhali. Nedvihli vám telefón a…
Čo by ste v predaji mali predvídať alebo Houston, máme problém!
Čím lepšie dokážete v predaji predvídať situáciu a jej okolnosti, tým lepšie sa viete na ňu pripraviť a o to menej nepríjemných prekvapení vás bude čakať na ceste… Ako príklad si zoberme…
Aby ste predali za vyššiu cenu, iba konkurenčná výhoda nestačí.
Keď sa pýtam obchodníkov, prečo by im zákazník mal zaplatiť viac ako konkurencii, dostávam 2 typy odpovedí: 1) …pretože sme lepší ako konkurencia, 2) …pretože my zákazníkom dávame viac. Tieto…
Čo je najdôležitejšia „výbava“ úspešného obchodníka?
Vedeli by sme napísať dlhý zoznam toho, čo všetko obchodník potrebuje aby mohol úspešne predávať. Musí poznať svoje produkty, musí vedieť dobre komunikovať, mal by byť vytrvalý, odolný voči odmietnutiam…
Aj vy ste im to zhltli aj s navijákom?
Od „odborníkov“ na predaj dostávame množstvo rád, ako lepšie predávať. Niektoré z nich sú skvelé, iné sú žiaľ čisté bludy. Nemyslím si, že niekto má ohľadne predaja patent na rozum.…
Ako urobiť na zákazníka dokonalý prvý dojem?
Príslovie „Prvý dojem môžeš urobiť iba raz“ pozná asi každý. Aj to, že v obchode je prvý dojem niečo ako vstupenka do ďalšej komunikácie so zákazníkom. Ak sa zákazníkovi na…
Slová ako nástroje predaja (Šlabikár obchodníka I.)
Všetci vieme, že slová sú pri komunikácii veľmi dôležité. Sú nositeľmi myšlienok. Pre obchodníka sú slová doslova jeho „nástrojmi“. Niekedy ich však používame bez toho, aby sme poznali ich skutočný…
Tlačiť na zákazníka, alebo radšej nechať obchodu voľný priebeh?
Jedna skupina obchodníkov tvrdí:„Musíš pritlačiť. Lebo keď necháš zákazníka odísť len tak, už sa nevráti.“ Na proti tomu ich oponenti hovoria:„Keď na zákazníka pritlačíš, cukne a stratíš ho…“ Existujú teda dva…
Ako presvedčiť zákazníka, aby kúpil? Odpoveď vás asi dosť prekvapí…
Chceli by ste poznať zázračné slová, frázy alebo obchodnícke techniky, ktorými by ste zaručene dokázali „prelomiť“ nezáujem alebo odpor zákazníka a presvedčiť ho ku kúpe? Nie ste sami 🙂 Za…
Aký ste obchodník? – otestujte sa!
Byť úspešným obchodníkom, to nie je len o predajných zručnostiach. Mali by sa vo vás spájať štyri „kvality“ – okrem predajných zručností potrebujete ešte: odborné znalosti, emočnú inteligenciu a aspoň…
Keď predávate, pracuje obchodnícka logika proti vám?
Predstavte si, že ste majiteľ firmy a prídu vám dva e-maily od dvoch rôznych obchodníkov. Skúste prísť na to, aký podstatný rozdiel medzi nimi je: E-mail 1: „Robíme účtovníctvo a daňové poradenstvo. Sme na trhu…
Ako predať zákazníkovi hodnotu namiesto ceny?
Stará obchodnícka zásada hovorí:„Ak chcete zákazníka presvedčiť, aby kúpil, ukážte mu najprv hodnotu, ktorú kúpou získa.“ Iná zásada zas hovorí: „Nôž sa drží v ruke“. Potiaľ všetko správne. Až na jeden…
Ako je to s nákupnými signálmi?
Je skvelé, ak sa zákazník zaujíma, ak sa veľa pýta. Toto sa zvyčajne považuje za nákupný signál – znamená to predsa, že má záujem, či nie? Áno. Ale to je iba polovica…
Daj si, bude ti to chutiť!
V predošlom blogu Na predaj potrebujete g..e! ste vo videu dostali odpoveď na otázku: Prezentovať zákazníkovi pohár ako poloplný alebo poloprázdny? Bol to tak trochu chyták 🙂 Ale čo čert…
Na predaj potrebujete g…!
A je tu vyhodnotenie súťaže z minulého týždňa. Odpoveď na súťažnú otázku nájdete na konci nasledujúceho videa (za ním nájdete ešte jedno nové video, neprehliadnite ho)… Na otázku správne odpovedali…
Ako (ne)komunikovať s klientom…
Na videu si môžete pozrieť krátku ukážku z premiéry školenia Reset predaja. Upozorňujem v ňom na chybu, ktorú obchodníci často robia počas predajného rozhovoru (aj dnes som mal telefonát, kde mi…
Kedy má predajca „šťastné ucho“?
Fakty o klientovi si nájdeme na internete. Ale jeho myšlienky a názory sa musíme dozvedieť od neho. A či k nám bude zákazník otvorený alebo nie, do veľkej miery závisí…
Je koniec mesiaca a ešte nemáte zarobené?
Ak ste platení províziou z predaja, možno to poznáte – do konca mesiaca zostáva pár dní a vy ešte nemáte zarobené ani na réžiu… Ľahko sa síce povie:“Nemysli na peniaze, keď…
Kedy je viac naozaj viac?
Na Facebooku som uverejnil jednu moju zákaznícku skúsenosť . Je to cenná lekcia do predaja, preto ju spomeniem aj tu… Chcel som si kúpiť ochrannú fóliu na na display môjho mobilu.…
Ako je to s budovaním dôvery?
O budovaní dôvery sa píše asi v každej knižke o predaji. Mám ale pocit, že niektoré z nich trochu zavádzajú. Budovanie dôvery totiž nie je žiadna samostatná alebo oddelená činnosť, ako napríklad zisťovanie…
Zákazník pred podpisom zmluvy náhle zmenil názor?
V jednej diskusnej skupine na LinkedIn som náhodou natrafil na tému: „Už sa vám stalo, že sa zákazník tesne pred podpisom zmluvy nečakane rozhodol pre iného dodávateľa?“ Pre obchodníka je to…
Dávate zákazníkovi „ohmatať“?
Zákazník má na kúpu svoje vlastné dôvody. Nie sú to ani vlastnosti, často ani výhody vášho produktu. V skutočnosti to nie je ani produkt samotný. Čo teda zákazníka motivuje k…
Počítanie „po zákaznícky“…
Hovorí sa, že vzorec nákupného rozhodovania je: koľko zaplatím a koľko za to získam? Také zákaznícke „má dať-dal“. Ale naozaj to tak funguje? Záleží na tom, čo všetko rozumiete pod…
Ako vás vníma váš budúci zákazník?
Aby ste dokázali úspešne predávať, okrem toho čo a ako predávate, je tu ešte jedna veľmi dôležitá vec… Predstavte si, že vchádzate do zákazníkovej kancelárie. Pozrie na vás a…hádajte čo?…
Snažíte sa predať? Tak sa potom nečudujte…
Typický obchodník býva často naprogramovaný ako terminátor: „Choď a predávaj!“ Tak ide a snaží sa predávať. A o čo viac sa snaží, o to horšie to ide a o to…
Čo majú spoločné zákazník a divá zver?
Psychológia predaja má veľa spoločného s fyzikálnymi zákonmi. Majú tú výhodu, že viete predvídať výsledky. Napríklad, ak sa stojíte pod jabloňou, neprekvapí vás, keď vám spadne na hlavu jablko. Prečo…
Ako zákazníka „donútiť“ priznať farbu?
Predajca má pomáhať zákazníkom riešiť ich potreby. Na to musí dobre poznať ich situáciu. Ale čo ak sú to veci, s ktorými sa zákazníci neradi zdôverujú? Predsa len, predajca je…
Jedno z tajomstiev uzatvárania predaja
Uzatváranie predaja je medzi obchodníkmi častá téma. Nečudo – veď uzatváranie rozhoduje o tom, či odídete s objednávkou alebo nie. Len niečo vyše roka dozadu som na seminári T.Kaszu objavil…
Nie je po Vašich produktoch dopyt? Asi vám chýba toto…
Poskytujete finančné poradenstvo? Predávate doplnky výživy? Otvárate klientom účty kryté zlatom? Z vášho pohľadu je váš produkt pre klienta užitočný. Možno až nevyhnutný, ak sa v budúcnosti nechce dostať do…
Ako otočiť pohľad zákazníka na cenu?
Viete ako sa na cenu díva váš zákazník? Jeho vzorec výpočtu totiž rozhodne o tom, či cenu vyhodnotí ako prijateľnú alebo ako príliš vysokú. A či ju v konečnom dôsledku…
Ste CYBORG? Ani zákazník nie je…
Videli ste niekedy film ako „Terminátor“? Ak áno, tak ste si určite v záberoch z pohľadu terminátora všimli obrazovku, na ktorej sa mu zobrazovali údaje. On ich dokázal vyhodnotiť, pretože…
Čo okrem námietok behá zákazníkovi hlavou, ale vám o tom nepovie?
Obchodníci mi často hovoria o námietkach svojich zákazníkov. Námietka je niečo, čo vám zákazník povie ako výhradu alebo nesúhlas voči vášmu návrhu alebo voči nejakej jeho časti. Dôležité je vedieť,…
Ako môže obchodník zlepšiť svoju reč tela a pôsobiť tak dôveryhodnejšie?
Väčšinou sa v súvislosti s rečou tela hovorí skôr o zákazníkoch. Ako „dešifrovať“ ich gestá a postoje, aby sme dokázali čítať ich myšlienky? Priznám sa, reč tela zákazníka nijako zvlášť nesledujem. Ak zákazníka…
Vyhľadávanie
Kategórie článkov
- Komunikácia (6)
- Maloobchodný predaj (8)
- Manažment predaja (42)
- Námietky (25)
- Noví zákazníci (23)
- Obchodný rozhovor (42)
- Plánovanie predaja (30)
- Prezentovanie (19)
- Psychológia predaja (37)
- Rôzne (46)
- Stratégie predaja (20)
- Telefonovanie (23)
- Uzatváranie predaja (15)
- Veľtrhy a výstavy (5)
- Vzdelávanie obchodníkov (1)