Dôležitá zmena, ktorá vám pomôže lepšie predávať aj (a nielen) počas pandémie

Publikované v kategórii Manažment predaja, Psychológia predaja od dňa 30. októbra 2020 žiadny komentár

V dnešnej situácii, kedy sa nám predaj poriadne „pritvrdzuje“, je každá rada dobrá. Jednu takú by som pre vás mal 🙂

Slovné spojenie, ktorému sa v oblasti predaja a podnikania v našich končinách ešte stále nedostáva potrebnej pozornosti. Je to veľká škoda. Lebo kto to teraz správne uchopí, bude mať počas pandémie a aj po nej veľkú výhodu. Reč je o zákazníckom zážitku. Ako hovoria na východze – customer experience.

Emócie a predaj

Predaj veľmi úzko súvisí s emóciami zákazníka. Dokonca zásadne. A zákaznícky zážitok je presne o tomto – aké pocity má zákazník, keď prichádza do kontaktu s vašou firmou?

Prejdite si to z jeho uhla pohľadu – v akých všetkých možných situáciách sa vás „dotýka“?

  • Hľadá niečo na vašom webe? Napríklad tel.kontakt alebo adresu?
  • Telefonuje? Ako s ním komunikuje váš pracovník?
  • Mailuje? Ako rýchlo dostane odpoveď?
  • Ide k vám do firmy? Vie vás ľahko nájsť? Má kde zaparkovať?
  • Ako sa tvári prvý človek, ktorého u vás stretne? Vidí úsmev alebo vážnu grimasu?
  • Ujme sa ho niekto a zavedie ho tam, kam treba?
  • Vidí u vás čisté a svetlé priestory?
  • Ponúkne mu niekto kávu (ak sa to hodí)?
  • Má dobrý pocit z komunikácie s vašim obchodníkom?
  • Prevzal iniciatívu v riešení jeho požiadavky?
  • Dokázal mu zrozumiteľne vysvetliť svoju ponuku?
  • Vedel ho zorientovať aj v iných možnostiach a usmerniť ho pri rozhodovaní?
  • Dostal správne vysvetlené, v čom ste iní ako vaša konkurencia?
  • Poďakoval mu niekto za jeho návštevu?
  • Odchádza zákazník s pocitom, že vybavil čo potreboval?
  • Dostal zásielku od vás načas? Ako sa k nemu správal človek, ktorý mu váš tovar doručil?
  • Zaujímal sa následne niekto od vás, ako je s produktom spokojný?
  • atď. atď. atď.

Emóciu si pamätáme intenzívnejšie ako fakty. Skôr si zapamätáme, ako sme sa niekde cítili, ako to akú farbu mala podlaha. Akú emóciu si zákazník vybaví pri spomienke na vás?

Akú známku od 1 do 5 by vám dal zákazník, ak by mal ohodnotiť  ako sa „s vami“ cítil alebo cíti?

Nie je to len o obchodníkovi. Je to súčet všetkých jeho pocitov spojených s vašou firmou. Predáva každý, kto sa len trochu „šuchne“ o zákazníka. Takže nič neopomeňte!

Aký dáš, taký dostaneš

Presne o tomto to je a bude – aký zákaznícky zážitok v zákazníkovi vytvoríte, taká bude jeho ochota od vás kúpiť.

Aj keď vám možno bude tvrdiť, že inde dostal lepšie podmienky, možno dostal „iba“ lepší zákaznícky zážitok. Je na vás, či customer experience bude vaša konkurenčná výhoda alebo nie.

V každom prípade sa na tom oplatí popracovať, krok po kroku. Dokonca to ani nemusí byť nákladné – rozdiel vo výsledku môže byť pre zákazníka citeľný. Musia sa s tým ale v prvom rade stotožniť vaši ľudia. Bez toho to nebude fungovať. Byť slušný a ochotný, to si nemôžete vynútiť, to musia sami chcieť.

Odporúčam začať už dnes 🙂 Napríklad zoznamom „styčných bodov“ medzi vami a zákazníkom. Potom spoločne ako team porozmýšľajte, ako by ste každý z nich vedeli zákazníkovi spríjemniť. Nemal by to byť direktívny príkaz zhora, malo by to byť spoločné dielo. A v treťom kroku – zlepšite to. Držím palce a prajem pevné zdravie!


P.S. Chcete s tým u vás vo firme pomôcť? Napíšte mi (martin@akopredavat.sk) a nájdeme vhodný spôsob…

Foto: pixabay.com

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Odber noviniek môžete kedykoľvek odvolať. Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Facebook komentáre

komentárov

Štítky: , ,

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *