Ako je to s budovaním dôvery?
O budovaní dôvery sa píše asi v každej knižke o predaji. Mám ale pocit, že niektoré z nich trochu zavádzajú.
Budovanie dôvery totiž nie je žiadna samostatná alebo oddelená činnosť, ako napríklad zisťovanie potrieb alebo prezentácia. A určite to nie je technika predaja!
O prežitkoch typu: „pochváľte zákazníkovi niečo“ alebo „zaujímajte sa o jeho deti“ som už písal. Je to neúprimné a takto dôveru skôr stratíte ako získate…
Podľa mňa si dôveru získate tým, aký ste človek a ako sa počas rozhovoru so zákazníkom správate. Podľa slovníka (Merriam-Webster) „dôvera“ znamená: viera, že niekto je spoľahlivý, dobrý, čestný atď. Podľa čoho si to o vás má zákazník myslieť?
Tu je zopár otázok, ktoré vám napovedia:
- Ste počas stretnutia v pohode?
- Chodíte na stretnutia pripravení?
- Počúvate ho a snažíte sa mu porozumieť?
- Nevnucujete mu váš vlastný názor?
- Vyjadrujete sa tak, že vám rozumie?
- Viete o vašom fachu viac ako on?
- Rešpektujete v prvom rade jeho záujmy?
- Hráte s ním čestnú hru?
- Poskytujete mu ako osoba nejakú pridanú hodnotu?
- Dodržiavate slovo, ktoré ste dali?
- Dôverujete vy jemu?
Čím viac „áno“, tým väčšiu dôveru k vám bude zákazník cítiť. A nemusíte sa nijako špeciálne snažiť, dokonca mu ani chváliť jeho pekne zariadenú kanceláriu 🙂
P.S. Kam sa idem najbližšie školiť? Vybral som si 2 školenia Iva Tomana: Text, ktorý predáva , lebo je v tom jeden z najlepších a už sa teším na jeho najväčšiu akciu na Slovensku: O štěstí.
Popri tom zhone totiž často zabúdame na to, ako mať zo života aj dobrý pocit. A o to by nám asi malo ísť v prvom rade. Či nie? O štěstí…
——————————————————-
Chcete viac tipov na zvýšenie predaja? |