Má marketing predávať?

Toto je skôr nepochopenie ako dilema. Podnikatelia často nevedia, kde je hranica medzi marketingom a predajom. Je to jednoduché: úlohou marketingu je hľadať a vytvárať záujem o produkt alebo službu. Inými slovami-marketing sa má postarať o to, aby bolo komu predávať. Dá sa to dosiahnuť v troch krokoch: 1. zákazníci musia o vás vedieť,2. musíte…

Details

Slávnostný krst knihy „Tajomstvá uzatvárania predaja“

Tak, včera 1.3.2012, sme slávnostne pokrstili knihu Tamása Kaszu „Tajomstvá uzatváranie predaja“! V priestoroch vinárstva Mrva&Stanko pri Trnave sa stretlo okolo 60 hostí – klientov, obchodných partnerov a priateľov. Krstu sa zúčastnil aj sám autor (na obrázku vľavo). Knihu pokrstil pán Václav Novotný (vpravo), spoločník firmy Success Consulting, s.r.o., ktorá knihu vydala. Okrem autora mali…

Details

Oprávnená námietka je, keď…

Ak zákazník na niečo namieta, môže ísť o „nevinnú poznámku“, alebo sa jedná o oprávnenú (skutočnú) námietku. V skrátenom úryvku z knihy „Tajomstvá uzatvárania predaja“ od T.Kaszu je návod ako postupovať: Oprávnenú námietku spoznáš podľa toho, že sa jej zákazník drží. Zvyčajne sa jedná o racionálnu a vierohodnú vec. Napríklad, keď s kúpou musí najprv…

Details

Hľadáte hviezdy do obchodného tímu?

V štúdii „Ako najať a vychovať vášho ďalšieho top-predajcu“, ktorú zverejnili H.Greenberg, H.Weinstein a P.Sweeney, sa uvádza, že: 55% predajcov by vôbec nemalo predávať, 20-25% predajcov by malo predávať niečo iné. To je silná káva, čo poviete?! Vlastne to zapadá do známeho Paretovho princípu (20% predajcov nosí 80% objednávok). Ako je to vo vašom obchodnom…

Details

Nemachrujte s kvalitou, tá sa neráta!

Ale veď kvalita je dôvod, prečo máme vyššie ceny ako konkurencia! Vyššia cena = vyššia kvalita. Možno tento argument používate aj počas predaja. Logiku to síce dáva, ale ako predajný argument je to nepoužiteľné. Prečo? Pravda je taká, že zákazník vám za vašu kvalitu nezaplatí ani cent navyše. Prečo by aj mal? Veď, čo to je tá „kvalita“? Opýtate…

Details

Čo je to cyklus „svrbenia“ alebo ako správne načasovať opakovaný predaj?

Zažili ste už na dovolenke pocit, že ste po týždni už nevedeli obsedieť? Alebo ste mali chuť vašu bundu po roku nosenia vymeniť za inú? To je „cyklus svrbenia“ – máte neodolateľnú chuť niečo zmeniť alebo urobiť. Tento výraz som počul od Toma Hopkinsa. Bol to svetoznámy tréner a kouč predajcov v USA v 80.-90.rokoch. Niečo podobné sa…

Details