Má marketing predávať?
Toto je skôr nepochopenie ako dilema. Podnikatelia často nevedia, kde je hranica medzi marketingom a predajom.
Je to jednoduché: úlohou marketingu je hľadať a vytvárať záujem o produkt alebo službu. Inými slovami-marketing sa má postarať o to, aby bolo komu predávať.
Dá sa to dosiahnuť v troch krokoch:
1. zákazníci musia o vás vedieť,
2. musíte sa dostatočne odlišovať a
3. musíte byť dôveryhodní.
Toto by mal dokázať váš marketing. Väčšina firiem sa v marketingu sústredí iba na bod 1. Lepšie ako nič, ale nestačí to! Malý dôkaz: zadajte si do Google „dovolenka v Taliansku“. Dostanete vyše 200 tisíc odkazov. Podľa čoho si vyberiete?
Tajomstvo úspechu je v tom, že potrebujete zákazníka osloviť a zaujať ešte PRED tým, ako sa rozhodne nakupovať. Vtedy máte ďaleko väčšie šance vybudovať si s ním vzťah a ukázať mu, že VY ste tá lepšia voľba. Inak ste v jednom vreci s konkurenciou a zákazník NEVIE posúdiť, kto je pre neho lepšia voľba.
Preto zamerajte svoj marketing aj týmto smerom. Ukážte, že ste dôveryhodný partner a že ste to „pravé orechové“ práve pre neho. Pre zákazníka je bude ľahšia orientácia v ponuke a pre vás to znamená istejší obchod.
Veď si len porovnajte predaj zákazníkovi, ktorý oslovil vás a CHCE nakúpiť, s predajom zákazníkovi, ktorého ste vy oslovili s cieľom predať (tzv.studený kontakt)…
P.S. Viac na tému efektívneho marketingu kliknite „Nízkorozpočtový marketing“.
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 princípov úspešného predaja“. Okrem toho ďalšie tipy na zlepšenie predaja, zasielané iba registrovaným čitateľom. (Registrácia je zdarma.)
Chcete viac tipov na zvýšenie predaja? |
Veľmi dobrý článok. Toto je naozaj podstatné. Na tento účel je dobré použiť kombináciu blogu a email marketingu.
Áno, to je ideálna kombinácia. Niektorí to ešte kombinujú aj so sociálnymi sieťami. Ja som tomu ešte neprišiel na chuť, nevyužívam potenciál, ktorý tam je. Raz snáď 🙂 Máte s tým nejaké skúsenosti?
Absolútny súhlas. Nám sa navyše dobre osvedčuje naše týždenné vysielanie o NLP a osobnom raste.
Kráčate s dobou, Peter. Nie ako ja 🙂 Audio a video je IN…
A čo ak:
-Zákazníci o nás vedia
-Sme pre nich dôveryhodní
-Tak ako sa odlíšiť od konkurecie ???
(ktorá sa vtláča väčšou a väčšou reklamou na menšiu a menšiu cenu)
Okrem iného službami, prístupom, ale hlavne tým, že sa užšie zameriate na nejaký segment. Tí viac ocenia vašu odbornosť a sú ochotní zaplatiť viac, ak je niečo špecializované. Najväčšia chyba je chcieť byť všetkým pre všetkých. Potom vás hádžu do 1 vreca a posudzujú iba podľa ceny. Odlíšiť sa je kľúč k vyšším cenám. Otázka za 500:Ako sa odlišuje váš marketing od konkurenčného? Na KOHO je zameraný a ČO komunikuje vašim zákazníkom? od toho by som začal…