Čo radí predajcom T.Kasza?

Prinášam Vám krátky rozhovor o predaji s maďarským expertom na predaj T.Kaszom: 1. Čo sa podľa Teba najviac zmenilo v predaji za posledných 10 rokov? Podstatná zmena je tá, že trh sa zmenil z dopytového na ponukový. Potreby výrobcov a obchodných firiem sa výrazne znížili, pretože tie najväčšie investície sa zrealizovali práve za posledných 10…

Details

„Krčmová lekcia“ o postoji

Nedávno som si na terase jedného bratislavského pubu všimol nápis: „Radi Vás obslúžime pri bare.“ Na minútu som sa zamyslel… Veď bežne sa píše: „Na terase neobsluhujeme“ alebo „Terasa je bez obsluhy“. V čom je to iné? Je v tom vôbec nejaký rozdiel? V texte malý, ale vo význame obrovský. Je to 180-stupňový rozdiel v…

Details

Ako stratiť dôveru zákazníka za menej ako 5 sekúnd ?

Dnes to bude krátky, ale dôležitý tip do predaja. Nedávna skúsenosť z predajne elektroniky, kde som sa zaujímal o autorádiá. Hľadal som medzi vystavenými kusmi také, ktoré by mi vyhovovalo. Nie som náročný, ale vedel som, čo chcem.  Vytipoval som si z nich dva. Prišiel predavač a pustili sme sa do debaty… Povedal som mu,…

Details

Čo so zákazníkom, ktorý VIE, čo chce?

V článku „Čo robiť so zákazníkom, ktorý nevie, čo chce…“ som písal o základnej chybe, ktorú v takej situácii zvyknú predajcovia robiť. Existuje ale aj opačná situácia, kedy zákazník vie, čo chce: „Prosím si produkt X.“ Zdanlivo bezproblémová situácia. Zdanlivo… Zákazník si totiž mohol, ale aj nemusel vybrať správne. Voči zákonu za svoje nákupné  rozhodnutie…

Details

Predaj ako v rozprávke o troch grošoch…

V rozprávke o troch grošoch sa hovorí: „prvý groš vráť, druhý odlož a tretí môžeš minúť.“ Inými slovami-mysli na minulosť, prítomnosť aj budúcnosť. Nemalo by to byť podobne aj v predaji? Jednou vetou-treba rozvíjať vzťahy s existujúcimi zákazníkmi, dokončovať rozrobené obchody a začínať nové.  Predajca by si mal rozdeliť svoj čas ako hokej na tretiny…

Details
Ako predavat cez telefon

Haló, koľko u vás stojí vrece cementu?

Ako na takýto telefonát zákazníka zareagujete vy alebo vaši kolegovia? Ak ste obchodná firma, pravdepodobne podobných telefonátov, kde si zákazník pýta informácie o vašich produktoch a cenách, dostávate denne niekoľko (ak nie, asi niečo nie je v poriadku s vašim marketingom a reklamou). Je to ako z rozprávky o zlatej rybke – zlatá rybka pripláva a…

Details