Čo radí predajcom T.Kasza?
Prinášam Vám krátky rozhovor o predaji s maďarským expertom na predaj T.Kaszom:
1. Čo sa podľa Teba najviac zmenilo v predaji za posledných 10 rokov?
Podstatná zmena je tá, že trh sa zmenil z dopytového na ponukový. Potreby výrobcov a obchodných firiem sa výrazne znížili, pretože tie najväčšie investície sa zrealizovali práve za posledných 10 rokov. Dnes ľudia už nenakupujú tak spontánne, ako kedysi. Preto predajca musí byť oveľa lepšie pripravený, ak chce obstáť v nových podmienkach.
2. Čo musí predajca robiť inak, aby udržal krok s dnešným podnikateľským prostredím?
Kedysi stačilo klientovi odprezentovať produkt. Ale dnes sú produkty a služby takmer rovnaké. Preto by sa predajca mal dnes oveľa viac vyznať v tom, ako funguje zákazníkova myseľ. Hlavne v tom, ako klient uvažuje pri nakupovaní a ako tieto informácie využiť pri uzatváraní predaja.
3. Čo pomohlo Tvojim klientom zvýšiť predaj v posledných rokoch?
- Zmena „témy“. Niekedy bolo 80% rozhovoru o produkte. Dnes je to naopak – 80% času by sa malo venovať klientovi a jeho situácii.
- Využitie tele-marketingu namiesto čakania na klientov, kedy prídu sami. Teda oveľa aktívnejší prístup k predaju.
- Lepšie zvládanie prekážok a námietok, ktoré bránia klientovi v kúpe (čomu sa venujem aj na mojom seminári).
4. Prečo je Tvoj seminár o uzatváraní predaja v Maďarsku taký populárny?
Uvádzam na ňom veľa príkladov, preto sa informácie dajú veľmi jednoducho a rýchlo použiť v praxi. Dokonca už cez prestávku. Takže účastníci môžu uzatvoriť predaj po telefóne a získať tak naspäť investíciu do seminára. Od mnohých absolventov mám odozvy, že do roka od seminára zvýšili predaj 2- až 4-násobne…
Chcete viac tipov na zvýšenie predaja? |