21. mája 2012

Haló, koľko u vás stojí vrece cementu?

Ako predavat cez telefon

Ako na takýto telefonát zákazníka zareagujete vy alebo vaši kolegovia?

Ako predavat cez telefonAk ste obchodná firma, pravdepodobne podobných telefonátov, kde si zákazník pýta informácie o vašich produktoch a cenách, dostávate denne niekoľko (ak nie, asi niečo nie je v poriadku s vašim marketingom a reklamou).

Je to ako z rozprávky o zlatej rybke – zlatá rybka pripláva a je iba na vás, ako to využijete 🙂

Moja skúsenosť z praxe: slušne vám odpovedia na otázku, vy sa poďakujete a zložíte. Zbohom, zlatá rybka!

Aké sú následky takéhoto „predaja“?

Ak to chcete slušne a zaobalene, tak ste práve možno prišli o potenciálneho zákazníka. Dokonca to ani neviete zistiť, lebo ste sa o zákazníkovi vôbec nič nedozvedeli.

A ak to chcete bez servítky, tak ste práve vyliali do žumpy časť nákladov na reklamu a úsilie niekoho, kto sa stará o to, aby do vašej firmy volali zákazníci.

A možno ste práve pustili hore komínom zisk z predaja niekoľkých metrákov cementu a ďalšieho sortimentu (väčšinou sa na stavbu nekupuje iba jedno vrece cementu). Takže nie ste iba na nule, ste v mínuse!

Keby išlo o obyčajnú otázku:“Koľko je hodín?“, tak na ňu stačí iba odpovedať. Ale ak zavolá zákazník a pýta sa na váš sortiment a ceny, vašou úlohou je „chytiť a nepustiť“!

Ako správne podchytiť telefonát zákazníka?

  1. V prvom rade treba preveriť záujemzistiť čo najviac („Cena závisí od množstva – koľko ho potrebujete?“ „Potrebujete aj dopravu?“ „A čo okrem cementu ešte potrebujete?“),

2. podľa zistených potrieb urobiť konkrétnu ponuku („Pri 2 paletách je cena … € s DPH. Ak k tomu vezmete aj kléber, dostanete naňho 20% zľavu.“) a

3. ak sa dá, pokúsiť sa uzatvoriť obchod („Na kedy vám to mám nachystať?“).

Nie vždy je možné obchod uzatvoriť hneď. Ak ide o väčšiu alebo komplikovanejšiu zákazku, môžete sa pokúsiť aspoň dohodnúť stretnutie pre obchodníka.  Alebo pozvať zákazníka na návštevu predajne. Alebo, alebo…záleží od formy vášho predaja.

Tipy ako predávať

Vypýtať si kontakt a meno je úplnou samozrejmosťou.

Odpovedať zákazníkovi na otázku a o nič z vyššie spomenutého sa ani len nepokúsiť sa v dnešnej dobe rovná sabotáži (iba nevedomosť vás môže ospravedlniť, ale pre vás to už po prečítaní tohto článku neplatí – budete vinní v plnom rozsahu 🙂

Zákazník totiž nevolá iba tak z nudy. Pravdepodobne sa chystá niečo kúpiť – a ak takúto šancu nevyužijete, zarobí vaša konkurencia!

——————————

Stiahnite si ZDARMA:

26 komentárov

Pridaj komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená. Povinné polia sú označené *

Odoslať komentár

Zdieľať článok
Facebook
X
LinkedIn

Chcete zlepšiť predaj vo vašej firme?