Ako správne získavať referencie?

Nedávno som dostal otázku od čitateľky, ktorá chcela poradiť so získavaním referencií. Ale keďže referencie (odporúčania) sú veľmi účinný nástroj na získavanie nových zákazníkov, o odpoveď sa podelím aj s vami. Na začiatku sú 3 kľúčové zásady: nie je nič nové, že referencie si musíte pýtať (aj staré knihy hovoria, že „žiadaj, a bude ti dané…“).…

Details

Zákazník pred podpisom zmluvy náhle zmenil názor?

V jednej diskusnej skupine na LinkedIn som náhodou natrafil na tému: „Už sa vám stalo, že sa zákazník tesne pred podpisom zmluvy nečakane rozhodol pre iného dodávateľa?“ Pre obchodníka je to ako blesk z jasného neba – venovali ste tomu hodiny práce, zákazník vám dal svoj prísľub, už ste rátali aj s províziou a teraz je…

Details

Najľahší spôsob, ako plytvať obchodným potenciálom…

Každý obchodník vám povie, že najťažšie je otvoriť si dvere k novému zákazníkovi. Väčšinou to tak je. Ale rovnako dobre to môže zakapať aj na dosledovaní obchodného prípadu. Hlavne ak váš proces predaja zahŕňa viac ako len jedno stretnutie alebo telefonát… Až príliš často v praxi vidím, ako sa rozrobené obchodné prípady rozplynú v hmle iba kvôli…

Details

Ako predchádzať námietkam?

Jednoduchá technika, ako sa vyhnúť veľkej väčšine námietok zákazníkov. Nič nové pod slnkom, ale málo sa využíva… (video má necelé 2 minúty) Žiadna veda, treba to len vyskúšať… Držím vám palce pri prevencii námietok 🙂 (Video je z môjho vystúpenia na 1.podnikateľskom fóre, ktoré organizoval Business Connections Club, 10.6.14 Bratislava) ——————————————————–

Details

Aj keď nemáte, nechoďte s prázdnymi rukami!

Občas sa stane, že zákazník chce kúpiť napríklad oblečenie, ale jeho veľkosť práve nie je na sklade. Ako odpovie väčšina predavačiek? „Bohužiaľ, vašu veľkosť už nemáme. Skúste budúci týždeň, mal by prísť nový tovar…“ Nič v zlom, ale ak mi ukážete zákazníka, ktorý je ochotný čakať týždeň, zaplatím vám obed. Neobslúžiť zákazníka hneď znamená prísť…

Details