Obchodná firma meria svoju výkonnosť väčšinou veľkosťou obratu. Za koľko Eur sme predali? Obrat je dôležitý ukazovateľ.
Ale, a teraz sa podržte, o úspechu až tak nevypovedá! To je ako keby ste o človeku s výškou 180 cm povedali, že je lepší ako ten s výškou 168 cm.
Obrat nie je univerzálny parameter. Váš obchodník môže predávať za milióny. Napriek tomu to nemusí znamenať, že firmu posúva tam, kam má. Tak ako kapitánovi nestačí poznať iba preplávanú vzdialenosť, aby vedel, či jeho loď ide správnym smerom…
Preto vždy spojte obratové ciele aspoň s jedným ďalším parametrom. Ten by mal vychádzať z toho, čo je v danom období pre vás prioritou. Je to marža? Počet nových zákazníkov? Počet predaných produktov? Náklady na 1 predaj?
Tieto priority môžu byť u každého predajcu iné. Pre nového predajcu asi bude dôležitejší počet získaných zákazníkov, u starých mazákov možno skôr priemerná hodnota 1 objednávky alebo dosiahnutá marža.
Čo meriate, to viete kontrolovať a riadiť. Lebo inak sa vám ľahko môže stať, že váš najlepší predajca v obrate zároveň bude mať najvyššie % reklamácií (alebo vďaka neprimeraným zľavám takmer nulovú maržu). Stále by to bol iba vďaka dosiahnutému obratu vášho srdca šampión?
P.S. O podobných malých „veľkých“ záležitostiach, dôležitých hlavne pre majiteľov a vedúcich predaja, hovorím aj na prednáške: Ako zvýšiť výkony obch.tímu. Najbližší termín už 24.1.14 v Bratislave! Viac info
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 princípov úspešného predaja“. Okrem toho ďalšie pravidelné tipy na zvýšenie predaja, zasielané LEN zaregistrovaným čitateľom. (Registrácia je zdarma.)
Jeden komentár
… v r.97 sme riesili tento problem vo firme kde som pracoval a vysledkom bol akykoeficient efektivity u kazdeho obchodnika, kt. vyjadroval , ze kolko korun na 1 korunu nakladov donesie firme … a tam sa videlo, ze aj clovek obratovo na 10 mieste moze byt pre firmu efektivnejsi z pohladu tohto ukazovatela ako mnohi nad nim …