Má marketing predávať?

Publikované v kategórii Rôzne od dňa 7. mája 2012 6 komentárov

Toto je skôr nepochopenie ako dilema. Podnikatelia často nevedia, kde je hranica medzi marketingom a predajom.

Je to jednoduché: úlohou marketingu je hľadať a vytvárať záujem o produkt alebo službu. Inými slovami-marketing sa má postarať o to, aby bolo komu predávať.

Dá sa to dosiahnuť v troch krokoch:

1. zákazníci musia o vás vedieť,
2. musíte sa dostatočne odlišovať a
3. musíte byť dôveryhodní.

Toto by mal dokázať váš marketing. Väčšina firiem sa v marketingu sústredí iba na bod 1. Lepšie ako nič, ale nestačí to! Malý dôkaz: zadajte si do Google „dovolenka v Taliansku“. Dostanete vyše 200 tisíc odkazov. Podľa čoho si vyberiete?

Tajomstvo úspechu je v tom, že potrebujete zákazníka osloviť a zaujať ešte PRED tým, ako sa rozhodne nakupovať. Vtedy máte ďaleko väčšie šance vybudovať si s ním vzťah a ukázať mu, že VY ste tá lepšia voľba. Inak ste v jednom vreci s konkurenciou a zákazník NEVIE posúdiť, kto je pre neho lepšia voľba.

Preto zamerajte svoj marketing aj týmto smerom. Ukážte, že ste dôveryhodný partner a že ste to „pravé orechové“ práve pre neho. Pre zákazníka je bude ľahšia orientácia v ponuke a pre vás to znamená istejší obchod.

Veď si len porovnajte predaj zákazníkovi, ktorý oslovil vás a CHCE nakúpiť, s predajom zákazníkovi, ktorého ste vy oslovili s cieľom predať (tzv.studený kontakt)…

P.S. Viac na tému efektívneho marketingu kliknite „Nízkorozpočtový marketing“.
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 princípov úspešného predaja“. Okrem toho ďalšie tipy na zlepšenie predaja, zasielané iba registrovaným čitateľom. (Registrácia je zdarma.)

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Odber noviniek môžete kedykoľvek odvolať. Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Facebook komentáre

komentárov

Komentáre (6)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Martin Mažár píše:

    Veľmi dobrý článok. Toto je naozaj podstatné. Na tento účel je dobré použiť kombináciu blogu a email marketingu.

    • Martin Mišík píše:

      Áno, to je ideálna kombinácia. Niektorí to ešte kombinujú aj so sociálnymi sieťami. Ja som tomu ešte neprišiel na chuť, nevyužívam potenciál, ktorý tam je. Raz snáď 🙂 Máte s tým nejaké skúsenosti?

  2. Peter Sasín píše:

    Absolútny súhlas. Nám sa navyše dobre osvedčuje naše týždenné vysielanie o NLP a osobnom raste.

  3. Anonymous píše:

    A čo ak:
    -Zákazníci o nás vedia
    -Sme pre nich dôveryhodní
    -Tak ako sa odlíšiť od konkurecie ???

    (ktorá sa vtláča väčšou a väčšou reklamou na menšiu a menšiu cenu)

  4. Martin Mišík píše:

    Okrem iného službami, prístupom, ale hlavne tým, že sa užšie zameriate na nejaký segment. Tí viac ocenia vašu odbornosť a sú ochotní zaplatiť viac, ak je niečo špecializované. Najväčšia chyba je chcieť byť všetkým pre všetkých. Potom vás hádžu do 1 vreca a posudzujú iba podľa ceny. Odlíšiť sa je kľúč k vyšším cenám. Otázka za 500:Ako sa odlišuje váš marketing od konkurenčného? Na KOHO je zameraný a ČO komunikuje vašim zákazníkom? od toho by som začal…

Napísať odpoveď pre Martin Mišík Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *