Ste marketingová líška alebo pavúk?
Dnes po 5 mesiacoch opäť niečo na tému marketing 🙂 Sean D´Souza, expert z Nového Zélandu veľmi trefne prirovnáva dve základné marketingové stratégie k pavúkom a líškam. Čože má marketing spoločné s ríšou zvierat? Niečo predsa len. Týka sa to spôsobu ich lovu…
Líška chytá svoju korisť tak, že za ňou behá po lese a po poliach a snaží sa ju uloviť. Niekedy sa jej to podarí, inokedy nie. Aj keď sa nabehá, občas zostane hladná.
Naproti tomu pavúk utká svoju sieť tam, kde sa jej korisť zvykne vyskytovať. A čaká. Čaká v rohu siete, až jej korisť priletí a uviazne v sieti. Nevydá veľa energie (okrem stavby siete) a predsa sa svojej koristi zväčša dočká.
To je ten rozdiel – naháňať alebo chytať do pripravenej siete. Používať silu, alebo rozum. (Samozrejme v prípade pavúka ide o inštinktívny spôsob správania sa. Človek sa našťastie môže vedome rozhodnúť.)
Čomu sa viac podobá váš marketing? Naháňate svoju korisť a nie vždy ju chytíte? Alebo ste pripravili záchytnú „sieť“, do ktorej vám korisť sama príde? Ten druhý spôsob samozrejme vyžaduje viac schopností a umu. Ale prináša lepšie výsledky s menším úsilím.
P.S. Ak vás zaujíma ako pre vašu firmu utkať „sieť“, aby ste sa zbytočne príliš nenabehali, už o mesiac máte možnosť zúčastniť sa zaujímavého podujatia na túto tému. Viac info
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 princípov úspešného predaja“. Okrem toho ďalšie pravidelné tipy na zvýšenie predaja, zasielané LEN zaregistrovaným čitateľom. (Registrácia je zdarma.)
Chcete viac tipov na zvýšenie predaja? |
blahoželám autorovi za trefný postreh v oblasti marketingu.
prajem mnoho tvorivých nápadov!
ivan
Aj mne sa prispevok pacil a urcite ma nieco do seba. Radka
Ďakujem!
Veľmi trefné prirovnanie, aj keď by som nechcel, aby ma klient vnímal ako pavúka. 😀
Sean má stránku http://www.brainaudit.com, ak by ste chceli pátrať ďalej…