Kategórie článkov
Vyhľadávanie
Technici – nevyužitá predajná sila?
Vo väčšine firiem existujú obchodné a technické oddelenia ako dve samostatné jednotky. Každé má svoje úlohy, priority a spôsob práce. Ale čo ak vám uniká jedna zásadná vec? Že práve…
Ako pracovať s nákupnou teplotou zákazníka (2.časť)
V 1.časti článku Ako precovať s nákupnou teplotou zákazníka sme si popísali prvé štyri fázy. V dnešnom článku doplním zvyšné štyri. Spolu ich je teda osem – ak teda chcete…
Ako pracovať s nákupnou teplotou zákazníka?
Zákazník pri nákupnom rozhodovaní prechádza určitými fázami. Preto nie je jedno kedy a o čom s ním rozprávame. Tých fáz je spolu osem a v dnešnom článku si popíšeme prvé…
Tri kľúčové úlohy B2B-obchodníka v roku 2025
Zdá sa, že pre B2B-obchodníkov rok 2025 NEBUDE žiadna brnkačka. Pre niektoré segmenty celkom určite nie. Možno aj vy práve s vašim obchodným tímom hľadáte stratégie, ktoré by vám pomohli…
Ako riešiť súčasnú situáciu v predaji?
…alebo chcú firmy od obchodníkov nemožné? Mnohé segmenty už pocítili následky nedávnych zmien – zdražovanie energií, inflácia a očakávanie krízy priniesli nervozitu a zníženie dopytu po ich produktoch a službách.…
Ako si udržať zákazníkov, ktorí chcú odísť ku konkurencii?
Udržať si zákazníkov, ktorí už u vás nakúpili, je jeden z najefektívnejších spôsobov, ako vytvárať obrat. Už ste s nimi urobili všetku tú ťažkú prácu – získali ste si ich…
Ako reagovať na dopyty zákazníkov? alebo „Nie je všetko zlato, čo sa blýska!“
Predstavte si situáciu, že zákazník vás požiada o cenovú ponuku. Vy neváhate a pošlete mu ju. Aké sú možné scenáre ďalšieho vývoja? Najčastejšie sa vyskytuje týchto päť: zákazník si vyberie iného dodávateľa,…
Čo riskujete, ak je produkt „na tanieri“ príliš skoro?
Podľa akého pravidla sa riadite, kedy už je vhodné so zákazníkom hovoriť o vašom produkte, a kedy ešte nie? Dve najčastejšie pravidlá obchodníkov, ktoré poznám, sú: „Hneď od začiatku.“ alebo…
Ako sa nenechať zaskočiť námietkou: „Ešte sa poradím“…
„Mne sa vaša ponuka veľmi páči, ale musím to ešte prejsť s našim technickým riaditeľom…“ Netrafil by vás šľak? Hovorili ste priamo s generálnym riaditeľom, všetko išlo v pohode, už…
Pozor na anti-nákupné signály!
Vedeli ste, že v priemere až 54% z očakávaných obchodov sa nakoniec neuzatvorí? (zdroj: CSO Insight/TCS 2010) To je viac ako polovica prípadov, ktoré predajca považoval za reálne. Prečo až taký veľký „odpad“? V 30%…
Kedy je viac naozaj viac?
Na Facebooku som uverejnil jednu moju zákaznícku skúsenosť . Je to cenná lekcia do predaja, preto ju spomeniem aj tu… Chcel som si kúpiť ochrannú fóliu na na display môjho mobilu.…
Ako neprísť o najlepších zákazníkov?
Natrafil som na skvelý tip, ako neprísť o vašich najlepších zákazníkov. Je vám dúfam jasné, že po nich poľuje aj vaša konkurencia. Chcú vám odkusnúť z koláča. A budú hľadať…
Predajný alebo nákupný cyklus-ktorým sa riadite?
Predstavte si túto situáciu: ste majiteľ firmy a zavolá vám predajca z reklamnej agentúry. Požiada vás o stretnutie, aby vám mohol predstaviť ich služby a možné benefity spolupráce. Napríklad získanie…
Toto je váš zákazník, zoznámte sa!
Časy, kedy ste len tak zavolali a dohodli ste si so zákazníkom stretnutie, sú už dávno preč. Dokonca aj keď sa stretnete, ten človek je rozptýlený, nedôverčivý a má na…
Šachová partička v predajnom rozhovore.
Cez víkend som hral šachy s mojim 7-ročným synom Oliverom. Hrá na svoj vek obstojne, ale uvedomil som si pri sledovaní jeho hry jednu dôležitú súvislosť s predajom. V čom…
Ako dobehnúť resty v predaji ešte v tomto roku?
Blíži sa koniec a roka a s tým aj vyhodnotenie plnenia obchodných plánov. Chýba vám ešte zopár objednávok? Tu je jeden tip, ktorý môže pomôcť čo-to napraviť… Prejdite si vašu…
„Babka k babce, budú …“
Existuje jedna jednoduchá technika, pomocou ktorej môžete takmer okamžite zvýšiť obrat o 5-10%. Spomenul som si na ňu nedávno, keď som bol kupovať nový fotoaparát. Jej názov je „up-selling“. Vo…
Potrebujete zmenu?
Často som svedkom toho, ako sa obchodníci (alebo firmy) snažia dosiahnuť lepšie výsledky robením tých istých činností. To je predsa nezmysel! Nemôžete sa predsa viac opáliť tým, že budete dlhšie…
Čo robiť, keď ide iba o cenu.
Mnohé otázky od vás – čitateľov mojej stránky, sa točia okolo ceny: „Čo robiť, ak zákazníkovi ide iba o cenu?“ Viem, že v dnešnej dobe je to oveľa vypuklejší problém…
McDonald´s v obchode s rybičkami?
Včera som mal úžasnú skúsenosť v jednom akvaristickom obchode. Cítil som sa ako v McDonald´s. Čo majú rybičky spoločné so sieťou rýchleho občerstvenia? Zdanlivo nič. Ale po niekoľkých minútach som…
Vyhľadávanie
Kategórie článkov
- Komunikácia (6)
- Maloobchodný predaj (8)
- Manažment predaja (42)
- Námietky (25)
- Noví zákazníci (23)
- Obchodný rozhovor (42)
- Plánovanie predaja (30)
- Prezentovanie (19)
- Psychológia predaja (37)
- Rôzne (46)
- Stratégie predaja (20)
- Telefonovanie (23)
- Uzatváranie predaja (15)
- Veľtrhy a výstavy (5)
- Vzdelávanie obchodníkov (1)