Pýtať sa? Áno, ale…

Hádam už ani neexistuje predajca, ktorý by nepoznal zásadu:„Kto sa pýta, ten vedie rozhovor“. Nie je však pýtať sa ako pýtať sa – záleží vždy od situácie… Najčastejšie chyby pri kladení otázok nesprávny typ otázok. Tradičná škola predaja nás učí, aby sme zákazníkovi kládli čo njaviac otvorených otázok. Aby nám zákazník odpovedal viac ako len…

Details

Pomáha tlak na predaj(cov)?

Asi každý šéf predaja zažil situácie, keď sa obchodníci pred koncom mesiaca ešte ani len nepriblížili k plánovaným výsledkom. Proste horí plán… Zvyčajný scenár – zvoláte si predajcov, vysvetlíte im vážnosť situácie a celý motivačný pohovor ukončíte cennou radou: „Ľudia, začnite už konečne predávať a nosiť objednávky!“ Môžem hádať? Nefunguje to… Prečo tlak na výsledky nefunguje? Výsledok…

Details

Ako je to s budovaním dôvery?

O budovaní dôvery  sa píše asi v každej knižke o predaji. Mám ale pocit, že niektoré z nich trochu zavádzajú. Budovanie dôvery totiž nie je žiadna samostatná alebo oddelená činnosť, ako napríklad zisťovanie potrieb alebo prezentácia. A určite to nie je technika predaja! O prežitkoch typu: „pochváľte zákazníkovi niečo“ alebo „zaujímajte sa o jeho deti“ som už písal. Je…

Details

Ako plánovať získavanie nových zákazníkov?

Nadviažem na predošlý blog Ako si uľahčiť štart do predaja v 2015. Každý obchodník alebo podnikateľ potrebuje získavať aj nových zákazníkov. Dokonca aj keď máte vybudovaný dostatočne veľký „kmeň“, nie všetci zákazníci s vami ostanú naveky… Vo videu (3,5 min.) sa dozviete postup v 5 krokoch, ako si získavanie nových zákazníkov naplánovať. Aby ste namiesto…

Details

Komu zavolať, ak si chcete dohodnúť stretnutie cez telefón?

Od obchodníkov, ktorí oslovujú firmy a dohadujú si stretnutia cez telefón, často dostávam otázku: „S kým je najlepšie sa stretnúť, ak chcem nejakej firme ponúknuť spoluprácu?“ Odpoveď má dve časti. Po prvé: nikdy neoslovujte potenciálnych zákazníkov s cieľom navrhnúť im spoluprácu! Zákazník nie je hlúpy – je mu jasné, že mu budete chcieť niečo predať. Pre tieto prípady má…

Details

Je vaša firma kapor, šťuka alebo chobotnica?

Z prírodovedy vieme, že kapor je pomalý a plachý, šťuka je rýchla a dravá a chobotnica má viacero chápadiel. Ako to súvisí s vašou firmou? V prenesenom význame dosť úzko… Z koľkých zdrojov čerpáte pri vyhľadávaní nových zákazníkov? Ak máte obchodníkov, ktorí sú sa to jediní zodpovední, tak je to iba jeden zdroj (ste ryba).…

Details