Skip to content

AkoPredavat.sk

  • Domov
  • Články
  • Knihy
  • Prednášky
  • Pre firmy
    • Workshop: Ako nakopnúť predaj vo firme?
    • Tréningy na mieru
    • Školenia pre predavačov
    • Lumina Sales Program
  • O mne
  • Kontakt
7. januára 2025

Tri kľúčové úlohy B2B-obchodníka v roku 2025

Strategie predaja v B2B

Zdá sa, že pre B2B-obchodníkov rok 2025 NEBUDE žiadna brnkačka. Pre niektoré segmenty celkom určite nie. Možno aj vy práve s vašim obchodným tímom hľadáte stratégie, ktoré by vám pomohli lepšie ustáť ťažké časy. Ako sa hovorí: lepšie je byť pripravený ako prekvapený 🙂

Mám pre vás pár dobrých tipov, ktoré už prešli zaťažkávajúcou skúškou.

Tu sú 3 kľúčové úlohy 🗝️ ktoré sa týkajú nielen ohrozených segmentov, ale každého obchodníka, ktorý v tomto roku neplánuje plytvať obchodnými príležitosťami. Predpokladám, že medzi nich chcete patriť aj vy.

1. posilnite svoju pozíciu u existujúcich odberateľov.

Prečo? Vaša konkurencia po nich pôjde možno oveľa tvrdšie ako inokedy. A škoda je potom plakať nad rozliatym mliekom. Databáza odberateľov je váš poklad, chráňte si ho ako oko v hlave!

Porozmýšľajte nad možnosťami, ako sa pre nich stať dodávateľom (obchodníkom), od ktorého ich ani nenapadne odísť ku konkurencii. Dajte im takú pridanú hodnotu, že sa im to neoplatí.

Predstavte si, že ich osloví vaša konkurencia s výhodnejšou cenovou ponukou. Ako sa zachová váš odberateľ? Bez mihnutia oka zmení „lokál“? Alebo vás aspoň osloví a dá vám šancu na protiponuku? Alebo vášho konkurenta rovn otočí pri dverách a odmietne sa s ním baviť?

Ako to prebehlo naposledy, keď konkurencia lovila vo vašom rybníku? Bola to aspoň tá druhá možnosť v poradí? Lebo ak nie, veru, nemal by som kľudný spánok…

(Niekoľko tipov čo robiť, keď sa váš zákazník chystá odísť ku konkurencii,  nájdete v tomto článku ).

2. prispôsobte vašu ponuku aktuálnym potrebám zákazníkov.

Iné podmienky na trhu = iné potreby. Zaujímajte sa o to, čo sa zmenilo v segmentoch vašich zákazníkov, aké nové výzvy riešia, ako sa zmenili ich priority. Komunikujte s nimi, pýtajte sa. Využite AI, sledujte trendy. Ako sa vyvíja situácia u ICH zákazníkov? Ako ich to môže v blízkej budúcnosti ovplyvniť?

Prispôsobte tomu vašu ponuku a možno aj obchodné podmienky. Riešte to, čo ich páli práve teraz. Lebo zákazníci nie sú lojálni k dodávateľom produktov. Sú lojálni k obchodným partnerom, ktorí ich vedia podporiť v ich podnikaní. Aj toto je v podstate posilnenie si pozície a odlíšenie sa od konkurencie.

3. dôsledne kvalifikujte a manažujte každý obchodný prípad.

Nemáte čas vybíjať sa na nesprávnom mieste. A už vôbec nie nechať veciam voľný priebeh. Ak obchodná príležitosť prejde kvalifikačným testom, zakusnite sa do nej, ako keby bola jediná v tomto roku.

  • Myslí to zákazník vážne, alebo z vás len vyťahuje informácie? 
  • Ide o skutočný nákupný úmysel, alebo iba o jeho zbožné prianie?
  • Má na to potrebné zdroje?
  • Ak má svojho dodávateľa, prečo sa rozhodol pre zmenu?
  • Aká je jeho ochota poskytnúť vám info a prístup k rozhodovteľom?

Viem, že človek je rád každému dopytu alebo prejavu záujmu. Ale sami viete, že nie je všetko zlato, čo sa blýska. Chráňte si svoj čas a chcite maximálne využiť možnosti vášho vlyvu. Lebo buď ovplyvníte zákazníka vy, alebo niekto iný. Alebo sa na konci rozhodne podľa ceny 🙂

To by som si na zoznam priorít u seba alebo u svojho obchodného tímu napísal ja.

Čo by ste do zoznamu kľúčových úloh pre B2B-predaj na rok 2025 doplnili vy? Napíšte mi do komentára…

➡️ Ak chcete objaviť ďalšie možnosti, ako posunúť výsledky predaja vašich obchodníkov na vyššiu úroveň, zorganizujem pre váš obchodný tím poldenný workshop: Ako nakopnúť predaj vo firme? Možno budete prekvapení, kde všade sa ešte dajú nájsť rezervy 🙂  

Chcete odo mňa dostávať aj ďalšie praktické tipy na zlepšenie predaja? Zadajte Váš e-mail a pošlem vám ich 1-2x mesačne vo forme newslettera. Z ich odberu sa môžete samozrejme kedykoľvek odhlásiť.

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Vaša emailová adresa nebude zverejnená. Povinné polia sú označené *

Odoslať komentár

Zdieľať článok
Facebook
X
LinkedIn

Chcete zlepšiť predaj vo vašej firme?

Kontaktujte ma

Súvisiace články

Všetky články
Aktivity obchodníkov
Má zmysel tlačiť obchodníkov do aktivít?
24. apríla 2025
Čítať článok
Nákupná teplota zákazníka
Ako pracovať s nákupnou teplotou zákazníka (2.časť)
3. apríla 2025
Čítať článok
Nákupná teplota zákazníka
Ako pracovať s nákupnou teplotou zákazníka?
28. marca 2025
Čítať článok
Dobry obchodnik
Kto je lepší obchodník?
3. marca 2025
Čítať článok
Laťka obchodníka
Ako vysoko majú laťku vaši predajcovia?
23. januára 2025
Čítať článok
Obchodník pesimista
Pesimizmus obchodníka – neviditeľná brzda predaja?
20. januára 2025
Čítať článok
Kedy má školenie predajcov zmysel?
14. januára 2025
Čítať článok
Tajomstvo výkonnosti obchodníka
12. septembra 2024
Čítať článok
stratégie predaja v recesii
Ako riešiť súčasnú situáciu v predaji?
23. januára 2023
Čítať článok
retencia zakaznika
Ako si udržať zákazníkov, ktorí chcú odísť ku konkurencii?
12. decembra 2022
Čítať článok
Aký budeš, obchodný rok 2021?
3. januára 2021
Čítať článok
Dôležitá zmena, ktorá vám pomôže lepšie predávať aj (a nielen) počas pandémie
30. októbra 2020
Čítať článok

M7
consulting

Martin Mišík

Učím obchodníkov ako úspešne predávať, dokonca aj keď ste drahší ako konkurencia…

Kontaktné údaje:

M7 consulting, s.r.o.

+421 905 470 869

martin@akopredavat.sk

Spojme sa:
Martin Mišík

@ M7 consulting, s.r.o. 2025

Ochrana osobných údajov
Go to Top
  • Domov
  • Články
  • Knihy
  • Prednášky
  • Pre firmy
    • Workshop: Ako nakopnúť predaj vo firme?
    • Tréningy na mieru
    • Školenia pre predavačov
    • Lumina Sales Program
  • O mne
  • Kontakt