28. marca 2011

Ktorá časť procesu predaja je tá najdôležitejšia?

Obchodný prípad sa skladá z viacerých častí. Od vyhľadania nového potenciálneho zákazníka až po uzatvorenie obchodu. Spolu ich je sedem. Niekedy sa ma predajcovia pýtajú, ktorá z týchto častí je tá najdôležitejšia. Odpoveď je jednoduchá: je to tá, v ktorej sa práve nachádzate. Ak ju totiž nezvládnete a nedostanete sa do tej ďalšej, zbohom obchod.

Preto je dôležité vedieť, z akých častí sa proces (postupnosť) predaja skladá a aký je cieľ každej z nich. Mať jasno v procese predaja znamená stúpať jeden stupienok za druhým, až na vrchol.


Obchodný rozhovor nie je až tak spontánna záležitosť, ako by sa mohlo zdať. Má svoje zákonitosti a profesionálny obchodník vedie zákazníka vopred stanovenou cestou. Nikdy nevie, ako rýchlo bude postupovať a na aké prekážky cestou narazí, ale cestu pozná. Je to ako turistika – počasie je vždy iné, rýchlosť chôdze sa môže meniť, ale turistický chodník vedie vždy po tej istej trase. A ak je pekné počasie a vyznáte sa v teréne, je to hračka 🙂

Poznajte preto každý krok vo vašom procese predaja a v každom z nich majte jediný cieľ-posunúť sa k tomu ďalšiemu. Takto sa aj ten najzložitejší obchodný prípad stane pomerne ľahko kontrolovateľným.

(Článok je výňatkom zo školenia „Ako úspešne predávať“.)

————————————————————
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate zdarma e-book: „7 zákonov úspechu v predaji“.

Stiahnite si ZDARMA:

2 komentáre

Pridaj komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená. Povinné polia sú označené *

Odoslať komentár

Zdieľať článok
Facebook
X
LinkedIn

Chcete zlepšiť predaj vo vašej firme?